obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
slechte ADSL verbinding
edgar
Beste Forum leden,

Toen mijn collega en ik bijna klaar waren met het inrichten van ons nieuwe bedrijfonderkomen, ben ik de gebruikelijke telefoon en internet diensten gaan aanvragen. We kwamen uit bij een paket van Tele2.
Na enkele weken kwamen wij erachter, dat het meer problemen gaf dan voordeel. Er bleken storingen op de lijn te zitten die niet op te lossen waren door Tele 2. Wij hebben toen keurig het contract met Tele 2 mogen opzeggen zonder verder kosten hieraan. Wij kregen zelfs alle abonnementskosten geheel terug van Tele 2. En nu....

Toch maar de produkten van KPN afnemen. Het koper is toch van KPN, dus als er wat moet gebeuren zitten we bij het goede bedrijf zou je zeggen.

Na de aanvragen om onze nummers te poorteren naar KPN begonnen de problemen al. KPN heeft bijna 1,5 maand nodig gehad, om onze nummers op de juiste wijze te poorteren. Wij konden wel uit bellen en faxen, maar er kon niet ingebeld worden naar ons. Wat blijkt; onze telefoonnummers hingen nog niet achter de actieve lijnen. Na veel bellen naar het storingsnummer, is het eindelijk opgelost.

En nu ADSL aanvragen.

Keurig aangevraagd via het verkoop telefoon nummer. En netjes binnen 15 dagen geleverd.
Toen kregen we te maken, met de zelfde problemen als bij Tele 2.
Dit bij KPN gemeld te hebben, was er volgens KPN niets aan de hand.
Na lang aandringen en vele telefoontjes kwam er eindelijk een monteur langs.
Deze man meette fouten op de lijn, en kwam met de conclusie dat er een stuk kabel vervangen moest worden.
Hij zou de opdracht doorgeven aan ondergronds. Zodat de kabel vervangen kon worden.
Op de dag van de afspraak, kwam er toch geen monteurs voor de nieuwe kabel.
Maar er moest eerst gemeten worden door deze jongens.
Verteld, dat er al was gemeten, en dat ze gewoon de straat open moesten maken...
Nadat deze moteur van ondergronds zijn collega van field engineer compeet belachtelijk had gemaakt tegenover mij, (pff dat zijn niet de echte jongens!) begon ook deze monteur te meten. En wat bleek, hij kwam op de zelfde conclusie.


Na een paar keer voor l*l op kantoor te hebben gezeten voor afspraken met de monteurs, was er niemand komen opdagen.
Na weer veel bellen, en al weken zonder een internet verbinding, kreeg ik het voorelkaar om tijdelijk de verbinding op 4 MB te laten vast staan. Zodat het modem niet opnieuw ging opstarten. (we hadden een knipperlicht verbinding)
Weer na een hoop gebel en geruzie werdt mijn ticket bij een andere afdeling weggelegt.
Het bleek dus dat het niet aan de kabel lag, maar dat er elders een storing gegenereerd wordt die stoort op de ADSL verbinding.
Van deze persoon hoorde ik ook dat er zeker 14 bedrijven!! last hadden van de storing, en dat de monteurs de storingsbron aan het lokaliseren waren. Na steeds keurig op de hoogte gehouden te worden van de stand van zaken, kreeg ik toch nog de goede hoop na 4 maanden dat het toch nog goed zou komen.
We konden wel gebruik maken van onze verbinding met welliswaar een beperking tot 4 mb, maar het was nog niet optimaal.

Na zo'n week of 3 werd ik gebeld, dat KPN 4 panden in de buurt op het oog hadden waar de storing wellicht vandaan zou komen.
En dat de heren van KPN er alles aan zouden doen om het op te lossen.

Krijgen we opeens een telfoontje met de mededeling, dat de monteurs in 1 van de 4 bedrijven binnen waren geweest, en daar niets hadden aangetroffen. En dat de eigenaren van de andere panden geen toestemming gaven om binnen te laten kijken.

Duss...

KPN veteldt leuk, dat de storing niet opgelost kan worden omdat zij geen toestemming hebben gekregen, en dat wij maar genoegen moeten nemen met een limiet van 4 MB. Maar wij mogen natuurlijk wel de volle rekening betalen aan KPN.....

Zijn er mensen die dit vehaal bekend in de oren klinken?
En mag KPN maar zomaar een stringstiket sluiten al deze niet is opgelost?

Groet,
Edgar
 
edmuziek
De nummers van die bedrijven zijn bekend bij KPN, als het goed is, of zeker wel de lijnen die naar die gebouwen lopen. Per lijn kunnen ze (met een lijnmeting) vaststellen of er een storing op die lijn zit die jullie slechte verbinding veroorzaakt. KPN legt het probleem bij jullie neer. Dus het bekende kluitje in het riet verhaal. Voor 4Mbit kan je nooit het volle pond moeten hoeven betalen, zeker niet als je een hoger abo hebt. Of je moet terug kunnen gaan naar een echt 4Mbit abo. Gaat het om een professioneel bedrijfs abonnement of consumenten abonnementje? Dan heb je nog het bekende -KPN een redelijke termijn (lees 14 dagen) geven voor het oplossen van jullie probleem, en daarna in gebreke stellen en contractbreuk verhaal- idee wat je kunt toepassen. Coulance moeten ze in het geval van een consumentenlijn zeker kunnen geven.
 
edgar
Wij hebben alles zakelijke abonnementen.
Kpn zegt natuurlijk wel in de voorwaarden, dat het een verbinding is van MAXIMAAL 8mb. Maar ja waar ligt een redelijke ondergrens? Probleem is oom dacht ik, dát de huidige abo de kleinste is in zijn soort. Dit had ik al zo besteld, omdat ik op voorhand wist dat wij geen grote snelheden boven de 10mb zouden gaan halen ivm de afstand van het koper van onze aansluitingen.
 
edmuziek
Misschien is het dan handig om in de voorwaarden te kijken wat je rechten zijn of dit anders door een (bedrijfs)jurist te laten uitzoeken. Er zijn in jouw verhaal mensen die hun verantwoordelijkheid afschuiven en gewoon hun werk niet doen. Dan moet je hogerop om die mensen wél hun werk te laten doen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'slechte ADSL verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
slechte wifi verbinding op 1 PC WiFi : 4 18 jan 2018
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL KPN met eigen modem/router : 2 08 mrt 2017
Advertentie