obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Traag internet
fhvdberg
Heb sinds vorige week Eredivisie live en sindsdien "traag internet". Is er een verband of niet vraag ik mij af. Ik heb Internet plus bellen plus interactieve tv. Op 226 en 700 heb ik nu ook HD tv maar kan niet tegelijk opnemen en HD kijken. Wat een geklungel. Ik behoor 16MB upload te hebben maar heb maar 7. KPN biedt wel aan mijn abonnement te downgraden. Misschien is het beter om Eredivisie Live maar weer meteen op te zeggen. Jammer van mijn dure Full HD TV.
 
SupaYoshi
Dat is iets anders als men het hier over heeft, dat gaat over de intrain snelheid van uw DSL verbinding.
Als u maar 8 MBIT haalt, hoe ziet u dit? In het modem? Of bij het downloaden?
Daarnaast spreekt u over 16 MBIT upload u bedoeld 16 MBIT download.

- iTV gebruikt geen 8 Mbit, maar het kan zijn dat je al teruggeschroeft bent naar 8 Mbit. Denk het echter niet.
 
Fonz
@ MBR
Ook hier precies het zelfde. Echter met een werk ik met OSX 10.6.6.
Safari kan de server niet vinden... heel vervelend.
 
SupaYoshi
Hoi Fonz, stel eens OpenDNS in bij je TCP/IP instellingen in Windows [url]http://www.opendns.com/
[/url]Smile

Dit komt gewoon omdat de DNS server de IP adressen van de websites vertaald naar een webadres, en die DNS server van KPN heeft wel eens gebreken Sad En dat is erg spijtig...

Je kan ook de Google DNS instellen [url]http://code.google.com/intl/nl-NL/speed/public-dns/
[/url]


Alstu
 
fhvdberg
Beste SirYoshi, dank je voor je reactie. Je hebt gelijk ik bedoelde download. De snelheid zou volgens mijn abonnement 16 MB moeten zijn en ik haal 7,7 MB volgens de test op www.speedtest.net. Heb een half uur KPN aan de lijn gehad die telefonisch mijn bekabeling wil controleren. De bekabeling is echter al tijden onveranderd. Sinds ik Eredivisie Live heb bij mijn interactieve abonnement is internet traag. Het laden van internetpagina's en het verbinden met de verschillende mailservers duurt ineens lang of het lukt helemaal niet. HD televisie op mijn adres is ook niet wat ik had verwacht, de beeldkwaliteit is goed maar ik kan niet opnemen en kijken tegelijk, ook niet opnemen van een gewoon kanaal en kijken naar een HD kanaal. Daar kwam ik allemaal pas achter nadat ik het abonnement had afgsloten en met heel veel telefoonjes van en naar KPN de boel werkend had.
Een Eredivisie Live abonnement komt automatisch met HD en ik vraag me af of als ik het opzeg mijn snelheid weer terug is. Misschien hebben jullie het over iets anders maar ik heb er verder ook geen verstand van en zag "traag internet" dus..........
 
SupaYoshi
De snelheid die je haalt zie je in je modem, niet op speedtest.nl, Smile
In je modem zie je de snelheid waarop je op intraint, en dat is de belangrijkste.
Als je iTV hebt, dan is de test van speedtest.nl niet meer kloppend... omdat de iTV de verbinding een stukje slurpt om tv te kunnen kijken zeg maar. (hij download continue data)

Als je bepaalde websites niet kan bereiken of mailservers niet worden gevonden, is dit de DNS server, zoek maar eens op google naar DNS server, of stel gelijk OpenDNS in, of Google DNS, en ervaar het verschil! Er gaat een wereld voor je open Smile

Met 7,7 mbits gaat het allemaal snel hoor met opendns Wink
 
erikk1
Ik ben dit weekend op bezoek bij mijn ouders. Zij hebben KPN en een 789VN. Zij klaagden al over traag internet sinds gister, pagina's die niet laadden etc. Dit is nu nog steeds het geval.

Ik heb mijn eigen laptop bij me, die zeker weten 100% prima werkt bij mij thuis, maar deze heeft hier ook ineens problemen met traag of niet ladende pagina's.

Het ligt dus niet aan hun computer! Mijn laptop heeft het immers ook.

Het modem is al opnieuw gestart etc.

Inmiddels heb ik ook de oplossing gevonden, namelijk handmatig andere dns-servers invullen (opendns bijvoorbeeld). Ik zie dat dit in dit topic ook al gepost is. Dit zorgt er dus voor dat je dan niet de dns-servers van KPN gebruikt, maar van een andere aanbieder. En dan werkt alles ineens weer perfect!

Conclusie: de dns-servers van KPN zijn overbelast, of hebben last van een of andere storing. KPN, ga het aub fixen!
 
SupaYoshi
Grin Hoi Hoi Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin

Jullie krijgen het door hoor =D =D Yeyy
 
erikk

Quote

SirYoshi schreef:
Grin Hoi Hoi Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin

Jullie krijgen het door hoor =D =D Yeyy


Nu KPN nog Wink Ik twijfel nog of ik ze ga bellen, maar ik heb A geen zin in dure telefoontikken en B geen zin om allerlei nutteloze stappen te gaan doorlopen om het probleem te 'analyseren'.
 
SupaYoshi
Ach de KPN dns servers zijn al jaren slecht -.- Sinds 2008 merk ik het al, vorig jaar was er zelfs een landelijke storing op de DNS servers dat niemand meer kon internetten, kon wel alleen niet meer via de KPN DNS :3

Achja,

http://tweakers.net/nieuws/60368/kpn-kampt-met-landelijke-internetstoring.html (Door DNS problemen back in 2009)

Die DNS Servers moeten worden vervangen jongens!!!!!!!!!!!! :O
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Traag internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Internet opeens trager KPN Internet Storing : 5 04 jan 2018
Advertentie