obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Thomson TG789vn itv poort geschikt voor ethernet?
robdv
Ik heb sinds een maand de Thomson TG789vn Experiabox gekregen bij mijn InternetPlusBellen abonnement, omdat ik ben overgezet naar vdsl (ivm hogere snelheid). Ik was onaangenaamd verrast dat 1 van de ethernet poorten is gereserveerd voor interactieve tv. Helaas heb ik 4 poorten nodig en ben ik nu genoodzaakt om er een extra switch aan te hangen (zonde van geld, stroom en extra bedrading).

Er is al eerder iemand die hierover een bericht heeft gepost (Experiabox TG789 ombouwen naar Thomson TG789 mogelijk? http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewth...ad_id=1400), maar die had geen voip en meer wensen waarop toen werd ingegaan.

Kortom, heeft iemand nog het verlossende woord of/hoe ik die tv poort ook als ethernet poort kan gebruiken of is het een gevalletje jammer
 
spaceone
De firmware van KPN is standaard ingesteld op internet ,tv en telefoon ook gebruik je deze niet. Uit kosten overwegingen zou KPN wel kiezen uit 1 firmware
 
cuore verde
Omdat je vdsl hebt ben je gebonden aan de 789vn en daar is poort 3 alleen geschikt voor itv.
Als je de mogelijkheid hebt een computer draadloos aan te sluiten is dat de eenvoudigste oplossing.
Een andere optie is D-lan adapters, als je computers buiten het bereik van wifi staan.
Je hebt van Devolo een set netwerkadapters die werken over je elektriciteitsnet die zijn uit te breiden voor meerdere pc's
Dit werkt als volgt: Je steekt een adapter in het stopcontact en verbindt deze d.m.v. ethernet aan op de experiabox vervolgens kun je op ieder willekeurig stopcontact in huis verbinding met de experiabox krijgen. Ik weet niet hoeveel extra pc's er over een hoofd adapter kunnen worden aangesloten maar twee in ieder geval. Dat zijn jammer genoeg de enige alternatieven voor jouw probleem.

succes........
 
Codemeister
Nee, je kunt poort 3 niet gebruiken voor ethernet.
 
robdv
Bedankt voor jullie snelle reaktie & duidelijke antwoorden. Ik heb (helaas) zojuist maar een 5 ports switch aangeschaft.Frown
 
Codemeister
Geen probleem... ik sluit het topic.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson TG789vn itv poort geschikt voor ethernet?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
openen poort 6655 en poort 80 Algemeen : 2 11 feb 2018
Multicast voor Ambilight Hardware instellingen : 3 31 okt 2016
Powerline 650AV+ niet gevoelig voor storing ledlampen Frequently Asked Questions : 7 28 dec 2015
usb poort experia v10 t.b.v. externe usb hard disc Algemeen : 11 18 okt 2015
Advertentie