obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
router type TG789vn port forwarding
Emperos
Hallo, ik heb al een aantal threads gelezen over port forward met het type TG789vn, de conclusie is dus dat dat niet goed werkt of helemaal niet werkt.

Ik probeer dus een private game server te runnen hiervoor moet ik port forwarden zodat mensen mijn server kunnen joinen(deelnemen), maar als ik de porten 80,8080,7575,7576,8484 probeer open te zetten lijkt het allemaal goed te gaan totdat ik een test run en hieruit blijkt dat de porten helemaal niet open staan ze gaan dus niet open hierdoor kunnen mensen mijn server niet joinen en kan ik hierdus niet mee verder.

Ook mijn broertje heeft er last van die probeerd online te gamen op zijn ps3, hierover heb ik al aardig wat gelezen en het is dus niet mogelijk om te gamen op NAT 2 voor de ps3 in iedergeval.

Ik heb ook gelezen dat ze bezig waren met een Update die eigenlijk al in begin juli uit zou komen en nu verwachten ze eind van dit jaar. Ben benieuwd of die update er wel gaat komen en dat ze de boel niet proberen te verschuiven (in verband met leden verlies denk ik, dat ze maar zeggen dat ze bezig zijn met een update zodat klanten zich niet zorgen gaan maken)

Voorheen had ik hier geen last van en ik zat bij UPC maar omdat UPC geen glasvezel pakket ondersteund heb ik maar besloten om de KPN pakket GOLD te kopen en heb hier flink spijt van, ook als je ze belt kom je geen steek verder en dan hang je al een paar uur aan de telefoon.

Ook is vandaag het internet opeens weggevallen, ik was bezig met het port forwarden van de porten die u hierboven kunt lezen en de porten gingen alsmaar niet open (ik had toen nog geen research gedaan) dus toen ik de router ging restarten (omdat dat misschien wel helpt) kon ik opeens niet meer op het internet, als je dan probeert om op internet explore te komen komt er een pagina waarop staat dat de gebruikersnaam niet in orde is (of iets dergelijks) ik heb dus wel verbinding met het internet maar ik kan er om een reden niet opkomen. Ik heb KPN gebelt en ze gingen een paar testen uitvoeren ook dit bleek op niets uit te komen(wel een leuk muziekje op de achtergrond als je moet wachten, voel me nu net een Gold Member), toen zij ik ''laat dan maar een monteur komen op mijn kosten, en ik wil dat het nu opgelost word want ik heb nu al heletijd problemen sinds dat ik hier ben aangemeld'' het antwoord wat ik kreeg was ''Dat gaat helaas niet maar we zullen je op een lijst zetten'' (of iets in die richting) ik word dus op een soort wachtlijst gezet terwijl ik vraag om een monteur op mijn kosten dat vind ik een vreemde service.

Als ik binnen deze week nog geen oplossing heb voor mijn problemen dan zeg ik KPN voor eens en voor altijd ''Vaarwel''

Wat ik ook graag zou willen weten is hoe krijg ik port 80,8080,7575,7576,8484 open? Is dat uberhaupt wel mogelijk? Alvast bedankt.
Gewijzigd door Emperos op 27 oktober 2010, 15:29
 
iepiednbliep
ja jongen , ik ken het probleem, baal ook als een stekker.

Je internet explorer kun je weer aan de gang krijgen door de router spanningsloos te maken.
meestal doet ie het dan wel weer. als hij het dan nog niet doet , dan inloggen op je router en verbinding met internet uit/inschakelen.

ik heb dit probleem veel gehad met wpa2 beveiliging.

ik doe veel downloaden (draadloos) en dan om 1 of andere reden valt internet uit.

nu heb ik de beveiliging naar wep gezet en blijft het wel stabiel , alleen downloaden is een stuk trager nu.


ook de wep beveiliging zou niet helemaal optimaal zijn (makkelijk te kraken) , maar heb geen tijd en zin gehad om nog verder uit tezoeken. ik heb nog 8 maanden geduld en dan ben ik weg.
die update voor port forwarding ... ik geloof het ook niet , in ieder geval ligt daar geen prio voor ze.

ook vind ik het behoorlijk flauw van ze dat ze dit bij aanschaf niet melden. wel allemaal mooie praatjes met hoge snelheden en hd-beeld op tv , maar geen onlime gaming ondersteuning ,moet je later maar tussen de kleine letters lezen, terwijl zoiets juist meeweegt met de aanschaf van een abonnement.
 
Emperos
Precies! Het zal wel het grote marketing stratagie zijn van KPN. Ook de snelheden waarover ze praten kan je bij voorbaat al -10 of -20 van maken dan kom je ongeveer op de snelheid die je daadwerkelijk krijg.

Inmiddels heb ik de porten open (na velen uren te hebben geprobeerd) alsnog geeft hij de porten niet als open weer maar ze staan wel open Cool.

Ik geef KPN echt een 1 voor de service en een 2 voor de snelheid en een 1 omdat het 3 maanden duurden voordat er een monteur op kwam dagen om heel dat ding te installeren.

KPN nee hoor Sad
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'router type TG789vn port forwarding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zwakke beveiliging KPN router Algemeen : 2 16 mrt 2021
Netflix in combinatie met een eigen router KPN met eigen modem/router : 13 07 jun 2020
port forwarding V10A Hardware instellingen : 8 26 apr 2019
Port forwarding experia v10 Helpdesk : 13 20 apr 2019
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Advertentie