obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN Digitenne & Interactieve TV [IPTV] » KPN Televisie Storing
Geen televisie, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Storing Digitenne
Mellymel
Hallo,

Ik heb sinds enkele dagen storing op mijn Digitenne!
Er verschijnen vaak blokjes en streepjes in beeld, soms met een piepend geluidje, kortom
heel erg hinderlijk dus.

Iemand hier ook last van en eventueel bekend met de oorzaak hiervan????

Groetjes, MellymelCool
 
Codemeister
Dit lijkt op een slechte ontvangst. Kun je proberen de ontvanger te verplaatsen?
 
Mellymel
Okay, stom dat ik dat niet vermeld had, maar natuurlijk heb ik eerst geprobeerd de ontvanger te verplaatsen. Ook heb ik het kastje opnieuw geïnstalleerd, maar dit alles zonder resultaat.
Heb in die 2 jaar dat ik Digitenne heb nooit last gehad met slecht ontvangst!
KPN zegt dat het atmosferisch is, maar als dit aanhoudt denk ik er over om gewoon op kabel tv over te stappen.
 
kpntester

Quote

Mellymel schreef:
Okay, stom dat ik dat niet vermeld had, maar natuurlijk heb ik eerst geprobeerd de ontvanger te verplaatsen. Ook heb ik het kastje opnieuw geïnstalleerd, maar dit alles zonder resultaat.
Heb in die 2 jaar dat ik Digitenne heb nooit last gehad met slecht ontvangst!
KPN zegt dat het atmosferisch is, maar als dit aanhoudt denk ik er over om gewoon op kabel tv over te stappen.

Hang is een harkje aan je ontvanger, je zult een wereld van verschil merken in ontvangst. Heb je meteen alle regionale zenders van half Nederland, met een beetje geluk Duitsland en met condities zelfs Denemarken of België.

Je bent een tweaker of je bent het niet Smile
Gewijzigd door kpntester op 03 september 2010, 21:35
 
Mellymel
Okay, heb bij het tuincentrum een harkje gehaald. En nu????Grin
Nee, even zonder gekheid... Wat bedoel je met een harkje?!
Kun je dat in Jip en Janneke taal uitleggen misschien voor een minder technisch iemand als ik!!!!
 
kpntester

Quote

Mellymel schreef:
Okay, heb bij het tuincentrum een harkje gehaald. En nu????Grin
Nee, even zonder gekheid... Wat bedoel je met een harkje?!
Kun je dat in Jip en Janneke taal uitleggen misschien voor een minder technisch iemand als ik!!!!

Ik maak ook maar een grapje hoor Grin
Zo'n hark is een ouderwetse televisie-antenne van vroeger (die lijkt nogal op een "hark", vandaar Pfft). Maar alle gekheid op een stokje, die heb je niet echt meer nodig tegenwoordig vanwege de vele Digitenne-zenders in Nederland tegenwoordig (groot dekkingsgebied).

Zoals je misschien weet zit er zo'n zwarte of grijze antenne aan de ontvanger. In de meeste gevallen is deze voldoende om het signaal uit de lucht te "plukken" binnenshuis. Het kan echter voorkomen dat door stoorbronnen of reflecties in de muren van het huis het signaal verzwakt en/of verstoord raakt. In zo'n geval is het slim die antenne wat hoger of bij een raam te plaatsen.

Heb je echter nog steeds geen goede ontvangst dan is een buitenantenne meestal de beste keuze. Naast dat deze kwalitatief beter is, is de versterking ook ietsje hoger (sterker signaal naar de ontvanger). Ik weet niet hoe het zit bij jou met de mogelijkheden om zo'n antenne ergens buiten te plaatsen, maar dit zou je kunnen proberen als de "standaard"-antenne niet voldoet.

KPN verkoopt deze bij de primafoon en op internet: http://bit.ly/bCbt4O
Gewijzigd door kpntester op 03 september 2010, 22:38
 
johanztm
Ik heb precies hetzelfde sinds een paar dagen anderhalf jaar zonder problemen gekeken met een binnenantenne
kastje tijd van stroom af opnieuw zenders laten zoeken kaart schoonmaken niks helpt hier (Leiden Z.H)
Ga morgen naar de kpn winkel neem ik de hele zooi mee mogen ze t ter plekke testen s kijken wat die gaan zeggen/doen
Ben r al met al niet blij mee want tv kijken is niet te doen word je helemaal getikt van
hou jullie op de hoogte



09-09-2010
Oke hele set is omgeruild door kpn en daarmee de problemen weg
Gewijzigd door johanztm op 09 september 2010, 15:12
 
Michael-Computerfreak
Storing op de Digitenne box kan verschillende oorzaken hebben waardoor het beeld weg valt een misschien voor sommige minder bekende oorzaak is vaak als je in de buurt van een zendmast woond van bijvoorbeeld C2000 van de Hulpdiensten waaronder Poltie GGD en Brandweer of in de buurt van een tram of trein traject waar veel treinen en trams komen en gaan. Zo moet u bijvoorbeeld denken aan hoofd knooppunten zoals Rotterdam Centraal,Amsterdam Centraal,Utrecht Centraal hier rijden erg veel treinen trams bussen en Metro's die regelmatig via het mobilifoon systeem oproepen. Omdat digitenne ook draadloos via een ontvanger werkt dus ook via de sateliet bij de KPN centrale binnen komt en af daar naar de klant gaat en een mobilifoon ook via de sateliet werkt kan dit dus storing geven soms. hier is erg weinig tegen te doen zover mij bekend. Het enigste wat ik adviseer plaats je ontvanger zoveel mogelijk uit de buurt van zend masten of mobilifoon comminucatie systemen en zorg dat u antenne op een goede plek staat en stevig staat. en ook zoveel mogelijk uit de buurt van staal constructies staat dit is veel in nieuwbouwhuizen het geval waar er vaak met gewapend beton wordt gewerkt dit kan in sommige gevallen ook storing geven.

Met vriendelijke Groet Michael van Heyningen

Computer freak
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing Digitenne', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Landelijke storing telefoonverkeer KPN Telefonie Storing : 1 24 jun 2019
regelmatig storing interactieve tv KPN Televisie Storing : 2 16 feb 2017
Storing internet en email KPN Internet Storing : 2 16 feb 2017
KPN storing op IPv6 en port-forward KPN Internet Storing : 1 04 feb 2017
Digitenne Algemeen : 2 22 nov 2016
Advertentie