obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken
ITV geluid gaat zachter
msanders
Sinds een paar weken heb ik Interactieve TV in gebruik. Het geluid valt echter regelmatig (gemiddeld eens per half uur/uur) bijna helemaal weg. We moeten het volume dan omhoog doen om weer normaal geluid te krijgen. Enig idee wat ik daaraan kan doen?

groet,
Mark
Gewijzigd door msanders op 13 augustus 2010, 22:59
 
msanders
Het probleem treedt op bij elke zender. Zal eens kijken of ik kan resetten.
 
msanders
Ik heb zowel de ontvanger als de experia box opnieuw gestart zoals in de handleiding beschreven staat. Helaas zonder resultaat. Een echte reset functie op de ontvanger zag ik zo niet staan,moet die er wel zijn?

Op het moment dat het geluid zachter gaat, staat het beeld even stil en klinkt het geluid ook gek, misschien wat blikkerig. Maar daarna is het wel weer zuiver, alleen zachter.

Het beeld hapert overigens ook vrij regelmatig, weet niet of dat er mee te maken kan hebben.
 
msanders
Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 23:29:45

DSL-type: ITU-T G.992.5

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 776 / 5 989

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/MB]: 209 / 336

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,8 / 0,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 23,0 / 48,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,7 / 5,3

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -

Verbindingsverlies (extern): -

Foutseconden (lokaal/extern): 142 / -

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 415.543 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 257 / -

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
 
msanders
4,8 km?? hoe zie je dat?

Hiervoor had ik een XS4All internetverbinding. Via speedtest.nl kwam ik daarmee rond de 800 KByte/sec. Nu dezelfde test op 250 KByte/sec terwijl de TV aan staat en net boven de 500 KByte/sec met de TV uit.

Enig idee?
 
msanders
Ik heb geen aansluiting bij het ISRA punt, maar rechtstreeks bij de telefoonaansluiting in de woonkamer. Dat werkte bij de XS4All aansluiting ook altijd prima. Dus op zich zou dat het niet mogen zijn of denk je wel?
 
msanders
Om te checken of het ISRA punt in de woonkamer zit en niet in de meterkast neem ik aan? Hoop dat ik dat kan zien. De dikte van de kabel is daar een indicator voor?

Zal vanavond even gaan schroeven...
 
msanders
Het ISRA punt zit niet in de meterkast, dus dan moet het wel in de woonkamer zitten bij de aansluiting die ik nu gebruik
 
Codemeister
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,7 / 5,3

De SN-marge mag niet onder de 6 dB komen ter voorkoming van een klapperlijn. Dat houdt in dat je lijn vrij instabiel is/wordt met de gevolgen van dien. Dit zou ook de genoemde TV-problemen kunnen verklaren. Ik zou aanraden je bekabeling volledig na te lopen.
 
msanders
Ik zal kijken wanneer ik de helpdesk kan bellen voor het door meten van mijn lijn. Meld me dan wel weer.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ITV geluid gaat zachter', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen geluid op mijn tv via kpn kastje Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 2 21 okt 2016
Decoder oorzaak synchronisatie probleem met geluid KPN Glasvezel diensten : 3 15 apr 2016
Gaat de interactieve TV ontvangst af van mijn internetbandbreedte KPN Glasvezel diensten : 7 13 mrt 2016
Geluid niet stabiel bij digitenne Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 2 21 dec 2015
Geen Geluid op tv KPN Glasvezel diensten : 7 06 okt 2015
Advertentie