obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Opleveringsproblemen
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Op een dag weet je het...
pariah
Opp 27 juli was het dan zover. Na hevige protesten vanuit mijn familie en vriendenkring toch maar een contractuele verbinding aangegaan met de KPN. De monteur belt netjes van te voren en de hele handel wordt geinstalleerd. Testen, gebeld met een collega en jahoor. Het was zover. Ik was een trotse beginnend gebruiker van KPN glasvezel!!! Voor precies een 4 uur. Hierna is het eigenlijk allemaal begonnen. De adapter van de receiver boven maakte zoveel lawaai dat er niet meer geslapen kon worden. TV zowel boven als beneden bleef het beeld stilstaan, nu weet ik dat dit bij interactive tv kan, maar dan wel als ik het wil en niet uitzichzelf. Internetverbinding ( ik heb 4 pc) drama!! Ben ik gaan bellen, netjes en allervriendelijkts te woord gestaan en opnieuw een afspraak met de monteur. Week later komen ze met z'n tweeën, krijg ik een nieuwe experiabox en een nieuwe adapter. Geinstalleerd en bij navraag bleek dat de modem ook niet goed gekoppeld was. Nu zou het goed moeten zijn. Nou het lawaai van de adapter was veholpen, mooi dus. De rest helaas niet. Wel hebben ze mijn Cisco router er tussen uitgehaald (dit zou storen) en er een switch tussen gezet. Prima als het dan wel werkt, dacht ik. Ik heb dus nu al 3 monteurs versleten een aantal uren op moeten nemen van mijn werk, en telefoonkosten moeten maken (met mijn mobiel natuurlijk want de telefoon deed het vaak niet) Handig joh dat alles in één!!. Weer bellen, uitleggen dat mijn beeld uitzichzelf blijft staan internet niet goed is...bla bla bla. Wederom uiterst vriendelijk te woord gestaan en een nieuwe afspraak. Zat weer een aantal dagen tussen. Ik dacht ok, nu zal alles wel verholpen worden. Staan er wederom 2 monteurs voor de deur (alle monteurs zijn allemaal even behulpzaam en vriendelijk, en ik bied ze altijd wat te drinken aan). Deze mannen hebben getets met een kabel rechtstreeks van de experiabox naar de TV. Dat leek beter, bijkomend nadeel...er moest even een kabel door mijn kamer getrokken worden. Nou ja als nu alles goed komt dacht ik, waarom ook niet. Normaal kwam het signaal door via de bekende witte stekker(lichtnet) maar daar zat bij mij waarschijnlijk de storing in. Kabel gelegd en alles aangesloten en nu zou het signaal goed moeten zijn. De monteurs gingen om 17.30 weg en ik heb idd tot 23.00 uur haarscherp en geen stilstaand beeld gehad. Weer bellen dit was op een donderdag en door goede service kreeg ik vrijdagavond om 17.30 weer de twee bekende monteurs. Ik ken ze beide bij naam en wist dat de één een kopje koffie lekker vindt en de ander een colaatje de voorkeur geeft. Uiterst vriendelijke kerels en veel kennis. Dus zijn we toen eerst bij de kast begonnen waar het glasvezel omgezet wordt op de bestaande kabel. De kast staat 25 meter van mijn huis, maar uit meting blijkt dat er 90 meter nodig is om onder de grond bij mijn huis te komen. De beide monteurs hadden ook het vermoeden dat het probleem niet in mijn huis ligt omdat het signaal daar met 16M/b binnenkomt. Metingen in de kast gedaan en gebeld naar een collega en die gaf het signaal "NO BACKBONE" wat zou betekenen dat ik helemaal niet aangesloten zou zijn.....Maar ik heb wel tv en internet en telefoon??? Nu moet ik alles aan laten staan (beide ontvangers zowel beneden als boven) NO BACKBONE zou betekenen dat er een storing zit vóórdat het signaal in de kast omgezet wordt van Glasvezel naar de oude kabel. (de kast moet je meer zien als wisselstation) Wij hebben namelijk niet de glasvezel tot in huis. Beide monteurs hebben de experiabox weer geinstalleerd en de bon niet afgemeld. Nu moet ik dus wachten tot er iemand in den lande gaat kijken hoe de toevoer van het lichtsignaal naar de kast gaat en dan misschien wel een kabeltje opgraafd of iets van die strekking. Het gevaarlijke in deze missie is dat ik natuurlijk nooit kan controleren of er überhaupt wat uitgevoerd wordt. U moet begrijpen dat na een bezoek van 7 monteurs ik wat huiveringwekkend geworden ben. Tevens kan men bij de KPN ook zeggen dat ze het gecontrolleerd hebben en vervolgens denken, ach het is maar 1 aansluiting in een blok van 50. Terwijl ik dit typ zit ik dus met een dienst die het maar half doet in afwachting van...Wel wil ik kwijt dat de medewerkers van KPN allemaal even vriendelijk zijn en behulpzaam. Geen kwaad woord over die manier van service, ik schrijf dit alleen maar op omdat het dus ook in den beginne allemaal mis kan gaan en je dan in een malle molen komt te zitten. Ik ben heel benieuwd wat mij nog allemaal te wachten staat. Wordt vervolgd!!
 
Codemeister
Prima dat uw ervaring geplaatst wordt. Het is niet de bedoeling dat we grote schaal off-topic gaan, daarom heb ik enkele reacties verwijderd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Op een dag weet je het...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Splitter / Wanneer weet ik dat ITV actief is Frequently Asked Questions : 3 10 dec 2011
Advertentie