obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
instabiele snelheid (premium abo vdsl)
crazyDaisy
Beste forumleden

Mijn internetsnelheid werd eind februari instabiel en dat bleef zo totdat ik in maart contact had opgenomen met de klantenservice en er werd een monteur gestuurd.
De monteur ontdekte heel veel FEC fouten op de lijn en stuurde een andere monteur langs die ook metingen heeft gedaan en hetzelfde constateerde. Hij wist niet wat de oorzaak was en zou op de centrale kijken of daar alles in orde was. En na een paar dagen was het probleem opgelost (ik weet niet wat er gedaan is).
Nu zijn we een paar maanden verder en ik heb weer hetzelfde probleem. Er is ook al weer een monteur langs geweest, maar hij meet niks vreemds op de lijn, hij had op de centrale iets gereset, maar het probleem houdt nog steeds aan.
Ik weet niet wat ik moet doen, want de monteurs doen niks anders dan ff de lijn meten, hier en daar wat resetten en zeggen dat er niks aan de hand is, als dat het geval was, zou ik geen contact opgenomen hebben met de klantenservice.
Wellicht dat iemand op het forum met hetzelfde probleem te maken heeft gehad en voor mij een oplossing heeft

probleem: heb hier een grafiek van de snelheid

grafiekje

Het maakt niet uit waar ik vandaan download (nieuwsservers, ftp of een website oid ) ze geven allemaal hetzelfde resultaat.
Ik heb een premium abo (40mbit vdsl)
intrainwaardes van de modem zijn 42Mbit down en 4Mbit up.
Ik ben op dit moment niet thuis dus geen details van de modem, maar die zal ik zo spoedig mogelijk toevoegen.
Modem betreft een Thomson 789vn.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Giant2000
Jouw verbinding is wel enorm snel, 42/4 terwijl 40/3 het maximum is. Het lijkt erop alsof daar het probleem in zit: je bent te hoog ingetraint met als gevolg een instabiele verbinding. Heb je ook last van een hikkend interactieve tv signaal?
Ik sta zelf ingetraint op 18/1,3 (ik woon helaas iets verder van de centrale) nu en alles is zo stabiel als maar kan.
 
crazyDaisy
Ik had eerst adsl 20mbit en daar had ik intrainwaardes van 19/1 oid en dat heeft bijna 1,5 jaar stabiel gelopen. In februari kreeg ik een instabiele snelheid met de 20mbit. En dat werd in maart opgelost (op magische wijze, want kpn weet niet wat er gedaan is) en nu het is het omgezet naar vdsl en weer een instabiele verbinding.

Als ze de verbinding op 40/3 zetten zou het probleem opgelost moeten zijn volgens jou? Of moeten de waardes nog lager dan dat?

Ik heb op dit moment geen interactieve tv, maar heb het wel aangevraagd. Dat zal waarschijnlijk ook instabiel zijn.
 
Giant2000
Ik denk het wel, een belletje naar KPN aan wagen of even aanzien hoe iTV het gaat doen. Het komnt voor dat bij hoge intrainwaarden ook de tv ontvangst gaat hikken. Maar als het goed is past de intrainwaarde zich elke dag automatisch aan en dan zou het binnen een week verbeterd moeten zijn. Hoelang heb je deze waardes al?

Edit: je hebt al contact gehad met KPN lees ik.
ik ben benieuwd hoe iTV zich gaat gedragen bij jou.

Uit een andere forum lees ik hetzelfde probleem (veel FEC fouten) met als oplossing:

Quote

Ik had van precies het zelfde last toen mijn snelheid ruim boven de 22k zat. Na het melden van de storing heeft men de snelheid naar beneden gebracht, dat heeft bij mij geholpen.

Gewijzigd door Giant2000 op 16 juli 2010, 14:14
 
crazyDaisy
Ik heb deze waardes al een paar weken. Ik wacht wel totdat iTV aangesloten is (eind juli) en dan zal ik wel weer contact opnemen met KPN.
Het vreemde is wel dat de eerste keer wel heel veel FEC fouten op de lijn werden gemeten(adsl), maar met het vdsl worden er geen fouten gemeten.

Bedankt voor je reacties, als je nog meer oplossingen hebt waardeer ik dat zeer.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'instabiele snelheid (premium abo vdsl)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
ook hier instabiele WIFI WiFi : 7 25 aug 2019
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Advertentie