obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Speedtouch 780 herstart regelmatig.
alien00785
speedtouch 780 herstart regelmatig. is waarschijnlijk al regelmatig gepost, maar nog maar een keertje. heel irritant als ik aan het online game. ik heb zo'n idee dat dit wel eens te maken kan hebben met:

-skype. wij hebben internet + bellen dus een gebruikt VOIP op de router, het zou kunnen dat een ander voip protocol zoals skype dit verstoort. ik gebruik skype eigenlijk altijd dus zodoende een mogelijke oorzaak.

-lengte van DSL kabel zorgt voor zwak signaal. dit is volgens de helpdesk een mogelijke oorzaak, alhoewel ik dat betwijfel aangezien de algehele afstand tussen ons huis en het dichtsbijzijnde netwerkstation maar 1.41 km is (berekend met de waarden die de router aangeeft) en de afstand van de dsl kabel ongeveer 10 meter is.

-een oude router dat door slijtage minder goed werkt

corrigeer me als dit geen oorzaken kunnen zijn.

wij hebben deze router al 6 jaar en in die 6 jaar kan ik me ook geen firmware update herinneren, wat is de support van kpn toch slecht. ik neem aan dat er na 6 jaar wel het een en ander is om up te daten.

ook doet dit probleem zich pas een maand of 4 voor. dat is me ook een raadsel.

dit herstarten van het modem gebeurt willekeurig dus een exacte oorzaak is ook moeilijk te bepalen. ik denk dat het modem in vol gebruik zich wel zo'n 3 a 4 keer per dag herstart. ook is het een aantal keer zo erg geweest dat het modem zodanig bleef hangen dat het gereset moest worden en ik dus weer al mijn portforwarding instellingen kwijt was. ik word er helemaal gek van en wil graag weten wat hiervan de oorzaak is. ik ben zo nodig zelfs bereid om over te stappen naar een andere provider.

please help me!
 
RsRoel
Ik heb precies hetzelfde, en de helpdesk melde ook precies hetzelfde. De lengte van de dsl kabel is te lang. Het enige probleem is dat wanneer ik het modem naast de telefoonlijn ophang (de dsl kabel is dan misschien 50cm) nog steeds hetzelfde probleem heb.

Ik word er ondertussen schijtziek van eigenlijk...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Speedtouch 780 herstart regelmatig.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
regelmatig storing interactieve tv KPN Televisie Storing : 2 16 feb 2017
ROOT (admin) Access in Experiabox (SpeedTouch 780WL) Algemeen : 23 28 sep 2013
Wifi internetten regelmatig niet meer mogelijk WiFi : 5 20 dec 2012
Wifi valt regelmatig weg WiFi : 1 10 dec 2012
Advertentie