obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
hoe ver woon ik van de centrale
allewijn
Ik heb in het verleden ook veel problemen gehad met de snelheid van mijn abbo, terug gezet naar 8mbps, etc, etc.
Ondertussen werkt alles alweer een tijd naar behoren met mijn basis 8mpbs abbo, maar nu toch weer zoekende naar extra snelheid, daar ik weer veel download.
Kan iemand mij wat vertellen over mijn specs en of het voor mij mogelijk is om extra snelheid te behalen/het 30mbps abbo te kiezen?:

Koppelingsinformatie

Actief:
7 dagen, 14:50:48
DSL-type:
ITU-T G.992.5
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]:
1.017 / 12.060
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [B/B]:
0 / 0
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]:
12,6 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]:
12,1 / 17,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]:
6,3 / 6,1
Systeem Leveranciers-ID (lokaal/extern):
TMMB / ----
Chipset Leveranciers-ID (lokaal/extern):
BDCM / IKN
Frameverlies (lokaal/extern):
2 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern):
2 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern):
0 / 0
Verbindingsverlies (extern):
-
Foutseconden (lokaal/extern):
319 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen):
2.416.121 / 49.248
CRC-fouten (verzenden/ontvangen):
95 / 1
HEC-fouten (verzenden/ontvangen):
662 / 0


Hoe ver zit ik van de centrale? Postcode 3124PB SCHIEDAM
En hoe kan je de DLM resetten? Is dit gunstig?
 
Woy
Beste allemaal,

Ik kom van een XS4ALL ADSL+VOIP abo, 8 down, 1 up. Dit is niet voldoende meer voor mijn gezin/thuiswerken, zowel down als up.

Vanaf eind maart zal ik daarom net als jullie KPN klant zijn; Internet plus Bellen Standaard (staat op de website voor 40 down / 4 up). Kabel is niet interessant op mijn adres (caiway) en de glasvezel hype is er bij ons nog niet (ook al caiway). En ADSL aanbieders zoals Tele2, Telfort en XS4ALL beloven max 10 down en 1 up te kunnen leveren (van de beloofde 20 down /1 up)

De technische helpdesk van KPN was zo behulpzaam om van 3 bestaande KPN klanten in mijn straat de snelheden door te geven (zonder specifiek te zijn in huisnummer etc) zodat ik een beeld kon krijgen:

(2548JC)
KPN Klant 1: ADSL2+, 16 MBit/s down, 2,9 km
KPN klant 2: ADSL2+, 19 MBit/s down, 3 km
KPN klant 3: ADSL2+, 18 MBit/s down, 1,7 km

Overigens gaf de medewerker aan dat
1. de afstand tot de wc (wijkcentrale Wink) niet de enige factor is die de uiteindelijke snelheid bepaalt. Dat blijkt ook uit bovenstaande gegevens (zie klant 2 en 3). Dit nog maar even voor de duidelijkheid, er schijnt nogal wat verwarring over te bestaan.
2. op het moment van aansluiten er pas besloten wordt op welke wc je daadwerkelijk aangesloten wordt. Dat verklaart de grote verschillen in afstand in bovenstaande gegevens voor dezelfde postcode (mijn straat is echt geen 1,3 km lang)
3. Momenteel staat mijn ADSL modem in de woonkamer dit is >10 meter van de meterkast, die zal dus misschien wel de meterkast inmoeten (afhankelijk van FEC fouten zo lees ik hier op het forum - thanks). Zoals ook elders op het forum omschreven: als je je modem niet in de meterkast zet en de monteur komt langs, mag je de rekening zelf betalen (anderen op dit forum hebben dit beter omschreven).

M.a.w. ADSL/VDSL techniek blijft behelpen, zeker in mijn zogenaamd ultra moderne nieuwbouwwijk zonder eigen wc (!), ik ga uit van ver minder dan 50% van de door KPN op de website aangegeven download snelheid. Upload zal wel in de buurt komen verwacht ik.
Zodra ik up and running ben, post ik mijn werkelijke snelheid. (Ik hou m'n hart vast)
Gewijzigd door Woy op 05 maart 2012, 12:20
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'hoe ver woon ik van de centrale', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
DSL langzaam, te ver van centrale?? Snelheid : 2 14 aug 2013
Wisselen van centrale Snelheid : 2 13 jan 2013
Hoe max snelheid bepalen (hoever van centrale?) en HD ook voor mij? Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 4 18 feb 2012
KPN Centrale Opleveringsproblemen : 2 11 feb 2012
Waarom niet de dichtsbijzijnde centrale? Eigen netwerk : 6 05 mrt 2011
Advertentie