Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van KPN. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
voip telefoon aansluiten
monteurtje1
ik wil graag voip telefoon aansluiten op mijn netwerk met toestel tiptel ip 280
maar bij de account instellingen loop ik vast kan iemand mij helpen???

ik heb een arcadyan modem model VGV7519KW22.
moet ik bij de modem ook wat instellen????

zie bijlage betreft account van de telefoon
Gewijzigd door monteurtje1 op 05 March 2013, 20:10
 
dokrak
als je alles netjes heb aangesloten netwerk kabel,voeding,ect.
Dan je dient eerst vanuit de telefoon zelf het ip op te vragen.
Inloggen op je browser met dat ip en van daaruit verder te werken.
Als het goed is hoef je niks te doen in je kpn router.
Werkt met de meeste ip telefoons /ip kastjes van linksys bijvoorbeeld zo.

Enige nuttige info>>>
Druk op de toets OK op het toetsenbord van het toestel om het statusscherm te openen
en het IP-adres te achterhalen. Geef dit IP-adres (bijvoorbeeld http://192.168.3.35) in
de adresbalk van de webbrowser in. De standaard login naam en wachtwoord zijn
admin/admin.
Opmerking:
Zorg dat uw computer in hetzelfde netwerksegment zit als dat van het toestel
(192.168.3.X) om de webconfiguratie pagina te kunnen openen. Neem contact op
met uw systeembeheerder voor assistentie.
Netwerkinstellingen
Kies Netwerk->WAN poort (internet).
DHCP: Standaard probeert het toestel verbinding op te nemen met een DHCP-server
om de geldige netwerkinstellingen te krijgen, zoals bijv. IP-adres, subnetmasker,
gateway, DNS-server, enz.
Statisch IP-adres: Als uw telefoon vanwege een bepaalde reden geen verbinding kan
maken met een DHCP-server, dan dient u de netwerkinstellingen handmatig in te voeren
via de instelling statisch IP-adres.
Probleem opgelost laat het ons ook hier weten.
Heeft misschien een andere forum gebruiker er weer iets aan.Cheer
 
monteurtje1
BEDANKT VOOR JE REACTIE MAAR HET NETWERK IS GEEN PROBLEEM DAT WERKT ALLE MAAL MAAR IK KAN NIET BELLEN EN GEBELD WORDEN.
DE HUIS TELEFOON GAAT GEWOON OVER MAAR DE VOIP TELEFOON NIET DUS IK VRAAG ME AF OF JE NIKS MOET INSTELLEN BIJ DE ACCOUNT VAN DE TELEFOON (VOIP ADRES).
 
dokrak
Heb je wel in de webinterface een account gemaakt.
Maak anders even een screenshot van de account instellingen pagina.
Kunnen we even kijken wat we precies daar moeten invullen.
DHCP server aan.
IPPBX aan.
Line Active aan.
Krijg je dus zoiets:
port=5060 standaard poort
addr=192.168.2.210 ip adres 280
localnet=255.255.255.0
defaultexpirey=3600 standaard poort
register => *1@192.168.2.254:kpn:*1@192.168.2.254/*1 nummer 1 is dus je account wat je aan maakt.
Aangezien je verbinding met kpn gaat maken dien je dus naar 192.168.2.254 door te verwijzen.

2de waar het nog in kan zitten is in de DTMF signaal.
DTMF signaal kan je veranderen in enkel via de webinterface.
Probleem opgelost laat het ons ook hier weten.
Heeft misschien een andere forum gebruiker er weer iets aan.Cheer
 
monteurtje1
zie bijlage
monteurtje1 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
dokrak
Probeer dit eens
Register name kpn
user name kpn
--------------------
Register name kpn
user name kpn
Sip server kpn@192.168.2.254
-----------------------
Register name *103
username: *103
wachtwoord: kpn
Probleem opgelost laat het ons ook hier weten.
Heeft misschien een andere forum gebruiker er weer iets aan.Cheer
 
monteurtje1
nee.
alle optie's geprobeerd maar blijft zeggen register fail.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 11 2013 17:53:18:
bijlage van de advanced settings en de codecs en de basic
monteurtje1 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door monteurtje1 op 11 March 2013, 17:38
 
dokrak
Mmm das raar je zou zeggen met *103 dat hij gewoon verbinding moet moeken.
*101 lijn 1,*102 voor lijn 2.
Enigste wat ik nog zou kunnen bedenken is dat de poorten mekaar in de weg zitten.
Register name *103
username: *103
wachtwoord: kpn
poort 5060 switchen met 5666.

En als je deze gegevens er in propt wat doet hij dan ?:

SIP port : 5060
Registrar : sip.voipbuster.com
Proxy server : sip.voipbuster.com
Outbound proxy server : leave empty
Account name : kpntest
Password : * zie pm bericht.(48 uur actief)
Display name/number : kpntest
Stunserver (option) : stun.voipbuster.com
Probleem opgelost laat het ons ook hier weten.
Heeft misschien een andere forum gebruiker er weer iets aan.Cheer
 
TelecomJeroen
Hallo monteurtje1 ,
Bij het modem wat jij hebt VGV7519 is *103 toegewezen aan de usb poort voor een DECT-dongle ,in jouw geval moet je 1 van de volgende poorten gebruiken : 104-105-106-107
 
monteurtje1
sorry van de late reactie maar heb alle bij de mogelijk heden geprobeert maar blijft zeggen register fail
ook poorten 104-105-106-107 maakt ook niet uit blijft register fail zeggen
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'voip telefoon aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
UTP kabel aansluiten op RJE inbouw doos Eigen netwerk : 7 16 Dec 2018
NAS ZyCEL aansluiten H368N v9 Hardware instellingen : 5 31 Jul 2018
Vaste telefoon DX800a Hardware firmware : 4 17 Mar 2018
Airport extreme aansluiten op experiabox Algemeen : 5 17 Feb 2017
Max eq3 cube aansluiten Routers : 6 22 Jan 2017
Advertentie