Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
|
Experia WiFi
|
|
| Hagel |
Geplaatst op 20 December 2025, 15:03
|
|
Activiteit ![]() » Experiabox V10 Berichten: 1 Lid sinds: 20 Dec 2025 |
Op 3 december heeft KPN mijn ExperiaBox V10 Modem een update gegeven. Ik heg voor een beter ontvangst twee Experia Wifi Van de KPN geïnstalleerd. In de oude situatie Kon ik altijd zien dat een apparaat op de Experia aangestraalt werd. Zowel boven als beneden. Echter na de Update kan ik dat niet meer zien. Wel zie ik dat ik op mijn IPad berichten krijg geen contact met internet. Ik heb allebeide Experia Wifi Al een keer opnieuw opgestart door de spanning er af te halen en de volgende dag weer aan te zetten. Maar ik zie dat het niets geholpen heeft. Wat Kan ik er verder nog aan doen. Ik heb er niets aan als ik steeds te lezen krijg u hebt geen Wifi en later weer wel wifi. .Dat is nooit zo geweest. Wie heeft er raad. Mijn Dank |
|
|
|
| KaPteiN |
Geplaatst op 20 December 2025, 16:03
|
|
Superbeheerder ![]() » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Instap » ExperiaBox V10 H369A » Asus RT-AC87U » Digitenne » Cisco Berichten: 485 Lid sinds: 15 Apr 2007 |
Hoi Hagel, Dit is een bekend probleem na een firmware-update van de KPN Experia Box V10, vooral in combinatie met de Experia WiFi (v1 of v2). Je bent dus zeker niet de enige. ## Wat is er veranderd na de update van 3 december? 1. Weergave in de Experia Box klopt niet meer Na de update: * Apparaten die via de Experia WiFi verbonden zijn worden niet meer correct getoond als “verbonden via boven/beneden” * Alles lijkt soms direct op de Experia Box te zitten, of verschijnt helemaal niet Dit is een weergavefout, geen directe verbindingsfout. KPN heeft dit zelf ook erkend bij eerdere updates. 2. “Geen internet” meldingen op iPad (terwijl wifi er wél is) Dit komt meestal door: * Roaming-problemen tussen Experia WiFi punten * Apparaten die blijven “hangen” aan een te zwak accesspoint * Of een fout in de mesh-aansturing na de update Je iPad verliest dan kortstondig de route naar internet, ook al is de wifi-verbinding zelf nog actief. ## Wat kun je nu doen (stappenplan) Stap 1 – Experia WiFi volledig opnieuw koppelen (belangrijk!) Niet alleen herstarten, maar opnieuw aanmelden: 1. Trek beide Experia WiFi’s uit het stopcontact 2. Ga naar de Experia Box V10 3. Druk 10 seconden op het resetgaatje van de Experia WiFi (paperclip) 4. Wacht tot het lampje oranje knippert 5. Start één Experia WiFi weer op 6. Wacht tot het lampje constant groen is 7. Doe daarna pas de tweede Dit herbouwt het mesh-netwerk volledig (na updates vaak noodzakelijk). Stap 2 – Zet “Slimme wifi” even uit (test) In de Experia Box: 1. Ga naar http://192.168.2.254 2. Inloggen 3. WiFi → Geavanceerd 4. Zet: * “Slimme wifi” → UIT 5. Sla op Veel apparaten (iPads!) reageren slecht op agressieve band- en puntwisseling. Stap 3 – Test met vaste kanalen (optioneel maar effectief) Onder WiFi → Radio-instellingen: * 2,4 GHz → kanaal 6 of 11 * 5 GHz → kanaal 36 of 44 * Automatisch kanaalbeheer → UIT Dit voorkomt dat de wifi tijdens gebruik “verspringt”. Stap 4 – Controleer bekabeling Experia WiFi Als één van de Experia WiFi’s: * bekabeld is aangesloten → prima * maar half bekabeld / half draadloos → kan instabiliteit geven Test tijdelijk allebei draadloos, of allebei bekabeld, niet gemengd. ## Wat je *niet* hoeft te doen Modem resetten Fabrieksinstellingen Experia Box Het probleem zit niet bij jouw apparaten, maar in de combinatie *update + mesh*. ## Wanneer KPN bellen? Als na bovenstaande stappen: * de iPad nog steeds meerdere keren per dag “geen internet” meldt * of de Experia WiFi’s regelmatig rood/oranje knipperen Vraag dan expliciet om: > “Een firmware rollback of herprovisioning van de Experia WiFi na updateproblemen” Dat is een bekende term bij KPN support. |
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
| Spring naar forum: |
|
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experia WiFi', te verwijzen!
| BBcode: | |
| HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
| Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
|---|---|---|---|
| Via WiFi naar vast netwerk | WiFi | : 2 | 08 Aug 2024 |
| WIFI verbinding | Algemeen | : 2 | 30 Apr 2022 |
| Experia box reset naar oude instelling | Hardware instellingen | : 13 | 10 Oct 2021 |
| WIFI mysterie | Algemeen | : 4 | 05 Jan 2021 |
| Nefit Easy icm KPN Experia box V9 | Frequently Asked Questions | : 9 | 05 Nov 2020 |