obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
ook hier instabiele WIFI
marc2
Ook ik heb helaas met de verhuizing de laatste experia box de V10A gekregen, sinds de aansluiting alleen maar wifi problemen, van het compleet wegvallen tot een super trage verbinding, soms is 4G 20x sneller.

Vraag die ik heb: Heb de V10 nog in het bezit van mijn vorig woonadres, kan ik deze gewoon aansluiten en bestaande SSID en de WPA Pre-shared Key overnemen van de nieuwe modem, of wordt deze automatisch aan de V10 toegekend?
 
KaPteiN
Ik ken de experia box verder niet. Maar volgens mij kun je de voor ingestelde instellingen wijzigen.
Sluit je oude experia box aan op een laptop of pc en loop de instellingen langs in het configuratie scherm van de oude experia box.

Zorg wel even dat je slechts een router actief hebt anders krijg je conflicten.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
marc2
en hoe verbind je de experia met de laptop?

Want ik wordt een beetje ziek van de wifi gister een uur lang helpdesk kpn aan de telefoon gehad, moest wifituner van kpn doorlopen, allerlei metingen gedaan van alles aangepast en dan zou het goed moeten zijn, nu op dit moment ook weer alles doorlopen, download is 3 Mbit/s, dat is toch niet meer normaal te noemen
 
marc2
Is er nog wat winst te behalen in de settings van de modem?
Bijv: wireless mode kan ik kiezen uit auto - N only - legacy
Deze staat nu op N only
Bandwidth staat op 20 MHz is dat goed, of is het beter op 20-40 MHz te nemen
 
KaPteiN

marc2 schreef:

Is er nog wat winst te behalen in de settings van de modem?
Bijv: wireless mode kan ik kiezen uit auto - N only - legacy
Deze staat nu op N only
Bandwidth staat op 20 MHz is dat goed, of is het beter op 20-40 MHz te nemen


Mag ik uit bovenstaande vragen concluderen dat het je gelukt is om de experiabox te komen?

wireless mode kan ik kiezen uit auto - N only - legacy
Ik zou het gewoon op auto laten staan, tenzij je zeker weet dat je geen oude wifi apparatuur meer hebt. Ook een nieuw gekochte wekker/internet/radio werkt vaak alleen met de legacy mode. N only heeft een klein voordeel dat het wat efficiƫnter met het draadloze verkeer omgaat. (en natuurlijk veel hogere snelheden) omdat het geen rekening hoeft te houden met tragere netwerken. Je kunt het gewoon proberen N only, je merkt vanzelf of er wifi apparaten zijn die niet meer werken.

Met 40 mhz wordt je wifi snelheid veel hoger, maar soms kan het ook verkeerd uitpakken. Met name als er erg veel draadloze signalen in je omgeving zijn, dan is 40 mhz gevoeliger voor storing dan 20 mhz. Gewoon proberen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
marc2
Ja in de nieuwe die er stond kon ik probleemloos in de settings komen, maar ik wilde eigenlijk mijn in mijn oude experiabox komen, en dat ging niet, eenmaal de oude aangesloten op de glasvezel kwam er geen verbinding tot stand, en kon ik dus ook niet in de experiabox komen.

Ik heb de wifituner test nogmaals gedaan, wifi was waardeloos maar nu kwam ik wel in aanmerking voor 2 gratis bedrade wifi punten waarmee ik straks hopelijk een betere stabielere wifi heb.
Snap alleen niet waarom KPN niet met betere hardware komt zodat je deze extra hardware niet nodig hebt, snap el helemaal niet waarom ze de V10A hebben uitgebracht, want je hebt een uitgang minder en de prestaties zijn minder?!
 
KaPteiN

marc2 schreef:

maar ik wilde eigenlijk mijn in mijn oude experiabox komen, en dat ging niet, eenmaal de oude aangesloten op de glasvezel kwam er geen verbinding tot stand, en kon ik dus ook niet in de experiabox komen.


Zorg wel dat je zowel je pc/laptop en een eventuele router ook uitzet en weer opstart als je die oude experiabox er tussen zet. Dat internet werkt is even niet belangrijk, wel dat je de settings kunt bekijken van je oude modem.

Quote

Snap alleen niet waarom KPN niet met betere hardware komt zodat je deze extra hardware niet nodig hebt, snap el helemaal niet waarom ze de V10A hebben uitgebracht, want je hebt een uitgang minder en de prestaties zijn minder?!


Zoek even hier in het forum naar de v10a, vooral eogcnlGhost heeft verstand van zaken en is ook niet te spreken over die v10a
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ook hier instabiele WIFI', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Advertentie