obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Heb een 16mpbs pakket, hoe kom ik achter theoretisch max snelheid?
allewijn
Sinds december 2009 heb ik KPN Internet Extra en Interactieve TV.
Ik heb gebruik gemaakt van de 6maanden 15,- euro kortingsactie en koos daarbij voor het toenmalige 8Mbps pakket.
Dat is dus sinds kort gelukkig verhoogt naar 16Mbps.
Nu zitten mijn eerste 6 maanden er bijna op, dus ben gaan kijken of ik mijn abbo nu terugzet naar het basis abbo van 8Mpbs, voor 35 euro, of dat ik het op 16Mbps ga houden voor 45 euro.

Deze afgweging hangt en staat natuurlijk met de theoretische en daadwerkelijke downloadsnelheden die ik momenteel behaal.

Ik woon in Schiedam, postcode 3125pb 109.

Via www.speedtest.net behaal ik (bijna)altijd 7,76Mb/s up en 0,63Mb/s down
Downloaden van grote (test)bestanden van bijv http://speedtest.bbned.nl/ gaat op 925KB/s
In mijn Thomson TG789vn menu zie ik Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 776 / 9 022 staan

Behoor ik met 16Mbps pakket niet méér te behalen?
Ik heb geen idee hoever ik van de centrale verwijderd zit.
Hopend dat jullie mij kunnen helpen om te besluiten of het tientje extra per maand (8Mbps vs 16Mbps pakket) het voor mij wel waard is. (ik download veel en wil dit uiteraard zo snel mogelijk, maar dan moet de aansluiting/server het wel ondersteunen)
 
Maus
Als je even naar je breedbandverbinding in je modem kijkt, dan zie je ook staan:

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 3,0 / 8,5

In mijn geval zit ik dus 850mtr van de centrale.
 
boekbros
leg me dan eens uit, hoever ik van de centrale zit als de ene keer de verzwakking 24,5 is en de andere keer 18,0? Terwijl ik officieel 634 meter van de centrale zit????
 
Maus
Ik heb ALTIJD bovenstaande waardes... Wist ook dat ik globaal 800mtr van de centrale zit.

zie ook:
http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=20&thread_id=880&pid=4682#post_4682
 
allewijn
Ik kan in mijn TG789vn (192.168.2.254) nergens iets vinden over signaalverzwakking Db.
Deze optie is niet zichtbaar bij de TG789vn?
Nog andere manieren om te weten hoever ik van centrale zit, welke snelheden ik in principe zou moeten kunnen halen, etc?
 
Jeboon
Je kan in de TG789vn de lijnwaarden zien door bij Home > Breedbandverbinding > DSL-verbinding op details te drukken. (Onder het rode thomson logo.)

Ik haal sinds een ~1 week met IPB Extra en Interactieve TV exact dezelfde snelheid.
Dit was eerst zo stabiel op de 8,6Mb/s down en 0,87Mb/s up. De kabel is ~1268 meter lang tot de centrale.

Ik heb begrepen dat het tot eind Mei / begin Juni duurt voordat je je snelheid hebt. KPN is dus misschien nog niet klaar !
 
allewijn
'Jeboon',

dankjewel, ik heb het inderdaad gevonden.
Bij mij staat:
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,8 / 21,2
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 16,3 / 38,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,0 / 7,0


Dit zegt wat over mijn afstand tot de centrale?
 
sambaman
Ik zie wel iets raars bij mn eigen verbinding.
Bij uitgangsvermogen staat bij ontvangen 0,0.
Geen versterking,kan iemand mij vertellen of dit normaal is bij de Thomson 787v?

DSL-verbinding

Koppelingsinformatie


Actief: 2 dagen, 6:13:55

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 776 / 10.525

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 256,53 / 39,46

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,0 / 20,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,5 / 8,0

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IKNS

Frameverlies (lokaal/extern): 4 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 17 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 355.109

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
Gewijzigd door sambaman op 01 mei 2010, 19:27
 
allewijn
3.8km van de centrale vandaan dus 16Mbit kan ik vergeten zeggen jullie????
Is dit zeker?
Dus ik kan maar beer gewoon het 8Mbit pakket nemen, omdat ik, ook al betaal ik 10 euro meer, voor 16Mbit, toch nooit sneller kan halen?
Frown


P.s.: Heeft het televisiedeel nog invloed op de snelheid van internet? Want ik deed zojuist een speedtest terwijl mijn vriendin boven TV via KPN interactieve TV aan het kijken is, terwijl ze daarnaast ook nog van een andere zender een serie aan het opnemen is.
Ik behaal op dit moment met de speedtest ineens maar 1.5Mbps down.
Klopt dit???
Gewijzigd door allewijn op 01 mei 2010, 20:51
 
Jeboon
Lijstje centrales met foto's
http://www.actw.nl/KPN%20Nummercentrales.htm

Volgens het lijstje staat de mijne 950 ~1100 meter van mijn huis en kpn zei 1200 meter kabel.
Deel ik mijn lijnverzwakking door 13,8 kom ik op 1268 meter kabel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Heb een 16mpbs pakket, hoe kom ik achter theoretisch max snelheid?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Wat is de maximale snelheid op 4G internet? KPN Buitengebied Snelheid : 1 04 mei 2017
Advertentie