obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
foutmelding dashboard
KaPteiN
Onderstaande vraag kwam binnen via email. Weet iemand een antwoord?

Quote

Op onze laptop hebben wij mobiel internet. Werkte altijd. Nu zitten we in Frankrijk en wil het dashboard niet openen dus kunnen we ook geen verbinding maken. De foutmelding is: class util::WilogEx|0|Wilog Exception.Cannot Create log|.\WilogGlobal.cpp|util::InitLog|178
Wat moeten we doen om het wel te laten werken?

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
beljouw
Helaas geen antwoord:
Ik heb hetzelfde probleem.
Dezelfde installatie op een andere laptop geprobeerd (ook Toshiba Tecra met XP prof. Werkt daar wel . Is er inmiddels iemand met een antwoord.??Shock
 
jdrummen
Hallo,

Ik heb ook plotseling de foutmelding m.b.t. Wilog.exe gekregen waardoor ik het dashboard niet meer op kan starten. Is er al iemand die meer hiervan af weet aangezien ik niet verder kom...

Groetjes,
Jeroen
 
wjhoukamp
nadat ik op m'n laptop problemen had met internetverbindingen en deze voor de normale verbinding via de kabel weer was hersteld, bleek de dongel ofwel modem 802 niet meer te werken, het dashboard gaf de melding "dashboard werkt niet meer correct" . Ik heb alles verwijderd en geprobeerd opnieuw te installeren, echter zonder resultaat, de installatie lukt gewoon met de meldingen "voltooid" en apparaten werken correct. Toch is het dashboard niet meer bruikbaar en kan er dus geen verbinding gemaakt worden. Wie herkent dit probleem en weet een oplossing?
 
Valewijn

Quote

KaPteiN schreef:
Onderstaande vraag kwam binnen via email. Weet iemand een antwoord?

Quote

Op onze laptop hebben wij mobiel internet. Werkte altijd. Nu zitten we in Frankrijk en wil het dashboard niet openen dus kunnen we ook geen verbinding maken. De foutmelding is: class util::WilogEx|0|Wilog Exception.Cannot Create log|.\WilogGlobal.cpp|util::InitLog|178
Wat moeten we doen om het wel te laten werken?



Ook ik had exact dezelfde probleem. Het lag in elk geval niet aan de dongel 802. Op een ander laptop werkte het wel goed. Ik deed van alles, maar niets hielpt meer.

Uiteindelijk maakte ik een schone Windows-installatie. En de dongel werkte weer zoals vanouds. Echter, toen ik allerlei programma's ging installeren, werkte het niet meer. Een van de laatste was Adobe reader 8. Daarna ging het fout. Helaas kon ik met systeemherstel niet teruggaan naar de situatie voor de installatie van Adobe.

Ik dacht ineens aan een momentopname dat KPN Dashboard eerst "repairflash.exe" liet uitvoeren alvorens wilog.exe te starten om het probleem te verhelpen. Toen hielp het niet. Dit keer startte ik het programma handmatig op en werkte KPN Dashboard weer als normaal.

Toen dit wel lukte, dacht ik ineens aan de update van Adobe (iets met flash) van enkele dagen geleden (5 of 6 november). Daarom denk ik dat de oorzaak bij Adobe ligt. Anders is de software van KPN gewoon verouderd (op de site van KPN is [nog] geen software beschikbaar voor 802).
De wereld volgens Valewijn
 
Sjoerd
Ook hier heeft de Wilog.exe spontaan de geest gegeven. Naspeuring op internet leverde tot nu toe geen oplossing. Na 3 maal alles verwijderen en opnieuw installeren heb ik de moed op gegeven en tegen beter weten in de KPN klantenservice gebeld.

Na een marathonsessie aan doorschakelingen, keuzemenu's en niet door kennis gehinderde support medewerkers is het serviceniveau mij weer duidelijk geworden. Ik zal jullie het hele verhaal besparen, maar de korte versie is - zoek het zelf maar uit en of ga maar naar een telecom winkel, misschien weten ze het daar wel. Shock

Wie o wie heeft een oplossing.

De meest voor de hand liggende is - zoek een andere leverancier voor mobiel internet, maar helaas 'hang ' ik voorlopig nog een een duur abbonament.
Gewijzigd door Sjoerd op 18 november 2008, 16:02
 
Sjoerd
Ook hier heeft de Wilog.exe spontaan de geest gegeven. Naspeuring op internet leverde tot nu toe geen oplossing. Na 3 maal alles verwijderen en opnieuw installeren heb ik de moed op gegeven en tegen beter weten in de KPN klantenservice gebeld.

Na een marathonsessie aan doorschakelingen, keuzemenu's en niet door kennis gehinderde support medewerkers is het serviceniveau mij weer duidelijk geworden. Ik zal jullie het hele verhaal besparen, maar de korte versie is - zoek het zelf maar uit en of ga maar naar een telecom winkel, misschien weten ze het daar wel. Shock

Wie o wie heeft een oplossing.

De meest voor de hand liggende is - zoek een andere leverancier voor mobiel internet, maar helaas 'hang ' ik voorlopig nog een een duur abonnament.
Gewijzigd door Sjoerd op 18 november 2008, 16:05
 
Hemmo
Het probleem is Adobe's Flash Player 10. De meest recente update. Als je die op je XP hebt, wil de dashboard niet meer.

Oplossing: Adobe Flash Player 9 installeren.
Hoe kom je aan die 'oude' Flash Players?
http://www.adobe.com/support/flashplayer/downloads.html

Uninstaller voor de nieuwe player?
http://kb.adobe.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_14157
Hint: Gebruik de /clean parameter bij het draaien van de uninstaller.

Bij mij werkt de Dashboard weer.
Succes !!
 
Sjoerd
Eureka....Smile Flash verwijderd, oude versie geplaatst en het werk weer. Mijn dank is groot.

Hemmo bedankt...

Dit na wederom een vruchteloze klantenservice sessie met KPN. Met ontzettend veel geduld, een uitleg op sesamstraatniveau, eindelijk iemand aan de lijn gekregen die het probleem goed adresseerde, aangaf dat het inmiddels een bekend probleem was. Er zou via e-mail een link naar een FTP adres aan mij toegezonden worden met daarop een nieuwe versie van Dashboard... en u raadt het al... de mail is tot op heden niet ontvangen. Voorlopig ben ik weer mobiel online, ondanks de KPN, dankzij dit forum.
Gewijzigd door Sjoerd op 19 november 2008, 19:50
 
KaPteiN

Quote

Voorlopig ben ik weer mobiel online, ondanks de KPN, dankzij dit forum


En dat is precies de opzet van dit forum een ontmoetingsplek waar je elkaar helpt. Wink
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'foutmelding dashboard', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Foutmelding Digitenne KPN Televisie Storing : 2 25 jul 2013
geen IPTV achter bridge => foutmelding 303 Eigen netwerk : 13 24 jan 2013
foutmelding 215-0 Helpdesk : 3 29 apr 2012
Foutmelding glasvelzel 2e tv aansluiten Algemeen : 6 17 jul 2011
Problemen met dongel 904 en dashboard Helpdesk : 1 21 okt 2010
Advertentie