obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
line sync isdn en analoog modem - eigen analoog adsl modem of isdn adsl modem
LG1
ik weet dat kpn geen service verleend voor het gebruik van een eigen modem
maar ze ondersteunen het wel aangezien ze de gegevens welke je nodig hebt om je eigen adsl modem te gebruiken vrij geven op de kpn website.

nu is alleen mijn vraag
ik heb jaren geleden isdn omgezet naar internet plus bellen.
daardoor kreeg ik een isdn modem
maar waarom moet ik nog een isdn modem krijgen als ik toch geen idsn meer gebruik en deze dienst ook word opgeheven daarna?
en kan ik nu na jaren van geen isdn lijn meer door gebruik internet plus bellen een eigen modem komen dat normaal voor analoog word gebruikt of gaat dit alsnog niet werken?
inmiddels ben ik zelfs over naar internet alleen omdat ik het bellen toch niet gebruikte en wil nu ook een eigen modem gebruiken in plaats van de slecht instelbare en de nu veel te uitgebriede ( wifi en voip en usb wat ik alle maar niet gebruik meer ) modem van kpn.
zit er dus bijvoorbeeld een speciale line sync of zo op een oude isdn lijn mbt een speciaal isdn geschikt modem in de wijk centrale en kan ik dus nooit een eigen analog adsl modem aansluiten en moet ik dus een isdn versie zoeken?
 
TokkieTokkie
Ja je hebt een IDSN modem nodig, dat komt omdat je ooit ISDN had en daardoor bent aangesloten op een ISDN kaart in de centrale.

Er zijn echter zat eigen aanschaf modems die beide aankunnen (ananloog en isdn).
 
LG1
hoop dat webcare hierop komende week ook nog even reageerd

maar ik neem aan dat dan 1 van mijn 2 pairs ( a1 en a2 ) aangesloten zijn op die isdn kaart en dat mijn 2e pair ( b1 en b2 ) niet aangesloten zijn in de wijk centrale en dus nog vrij zijn ( zijn nooit gebruikt voor diensten ) voor analoge adsl diensten.

heb inmiddels een analogg adsl2+ modem aangesloten gehad op mijn lijn ( a lijn dus ) maar er gebeurde niks.
hij ging zelfs niet eens proberen verbinding te maken
zal wel komen omdat hij geen reactie kreeg van een verwachten analoge kaart in de wijk centrale.

jammer die analoge modems zijn toch veel goedkoper en 2e hands makkelijker te krijgen zoals deze die ik nu heb gekregen.

ik begrijp namelijk ook dat als je een isdn lijn hebt ( ook al is die dus niet in gebruik ) en dus een isdn kaart in de wijkcentrale hebt zitten je nooit hoger dan 8mb kan halen tenzij bij een upgrade kpn die isdn kaart in de wijkcentrale vervangt door een analoge.
Gewijzigd door LG1 op 11 april 2010, 15:52
 
TokkieTokkie

Quote

LG1 schreef:
hoop dat webcare hierop komende week ook nog even reageerd

maar ik neem aan dat dan 1 van mijn 2 pairs ( a1 en a2 ) aangesloten zijn op die isdn kaart en dat mijn 2e pair ( b1 en b2 ) niet aangesloten zijn in de wijk centrale en dus nog vrij zijn ( zijn nooit gebruikt voor diensten ) voor analoge adsl diensten.

heb inmiddels een analogg adsl2+ modem aangesloten gehad op mijn lijn ( a lijn dus ) maar er gebeurde niks.
hij ging zelfs niet eens proberen verbinding te maken
zal wel komen omdat hij geen reactie kreeg van een verwachten analoge kaart in de wijk centrale.

jammer die analoge modems zijn toch veel goedkoper en 2e hands makkelijker te krijgen zoals deze die ik nu heb gekregen.

ik begrijp namelijk ook dat als je een isdn lijn hebt ( ook al is die dus niet in gebruik ) en dus een isdn kaart in de wijkcentrale hebt zitten je nooit hoger dan 8mb kan halen tenzij bij een upgrade kpn die isdn kaart in de wijkcentrale vervangt door een analoge.


Nee, die max 8 mb is van ADSL 1 en heeft weinig tot niks met analoog/isdn te maken, het enige nadeel van ISDN tov analoog is dat bij ISDN iets minder bandbreedte beschikbaar is omdat er voor ISDN iets meer bandbreedte wordt gereserveerd dan voor een analoog spreek kanaal.

In Duitsland bijv. kennen ze geen Annex A DSL, daar is slechts Annex B DSL beschikbaar
 
LG1
ja nou het was dus precies die extra bandbreedte van isdn dat mij werd verteld dat het max8mb kon zijn.. vreemd
och ja
 
TokkieTokkie

Quote

LG1 schreef:
ja nou het was dus precies die extra bandbreedte van isdn dat mij werd verteld dat het max8mb kon zijn.. vreemd
och ja


Nee joh, ik heb gewoon 20 mbit ISDN lijnen gezien hoor (nou jah goed 19 mBit)
 
LG1
tja ok isdn is maar max 128 plus wat reservering eromheen zodat ze erkaar niet storen.
tja dat is bijna niks meer ahah.
toch vreemd dan denk dat het helpdesk medewerkers zijn geweest
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'line sync isdn en analoog modem - eigen analoog adsl modem of isdn adsl modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Aansluitpunt ISDN? Hardware instellingen : 4 13 okt 2022
Netflix in combinatie met een eigen router KPN met eigen modem/router : 13 07 jun 2020
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Airport extreme en kpn modem Algemeen : 2 24 mrt 2017
Advertentie