obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
KPN: Wijzigingen per 1 april 2010
Giant2000
Ook nieuw: het gebruik van een 2e ontvanger wordt officieel verboden. KPN belt op dit moment met gebruikers die zo'n 2e ontvanger op eigen risico hebben. Wat je vervolgens met zo'n waardeloos geworden ontvanger nog kan doen is niet duidelijk.
Waarom deze actie plaatsvind is ook niet duidelijk. heeft het te maken met HD over het koper netwerk vanaf 1 april?
Gewijzigd door Giant2000 op 10 maart 2010, 14:15
 
tommy_2000
Als je enkel een 8MB internet abonnement hebt, is het abonnement dan op te zeggen ivm de snelheidswijziging?
 
Giant2000

Quote

euromuis schreef:
Dit bericht is door Gigant2000 gepost

Quote

Ook nieuw: het gebruik van een 2e ontvanger wordt officieel verboden. KPN belt op dit moment met gebruikers die zo'n 2e ontvanger op eigen risico hebben. Wat je vervolgens met zo'n waardeloos geworden ontvanger nog kan doen is niet duidelijk.
Waarom deze actie plaatsvind is ook niet duidelijk. heeft het te maken met HD over het koper netwerk vanaf 1 april?


Wat hij schrijft is gigantische onzin.
Ik ben niet gebeld door KPN, maar heb wel een brief ontvangen waarin KPN aangeeft dat ik een tweede decoder gebruik.

Een citaat uit die brief.
Onderwerkrp: Vervanging tv-ontvanger.

Bla bla bla

"Uit onze gegevens blijkt dat u op meerdere tv's een TV-ontvanger van KPN in huis heeft staan, wij willen u erop wijzen dat KPN voor Interactieve TV alleen de hoofdaansluiting ondersteunt.
Wij adviseren u om via www.kpn.com/extratv een huurtuner van Digitenne af te nemen."

Indien u nog gebruik maakt van het oude type (volledig witte ontvanger), moeten wij u erop wijzen dat deze na 15 januari 2010 niet meer zal werken".
Einde citaat

Niets is er in de brief te lezen van officieel verboden.
Dat kunnen ze ook niet verbieden.

Je kan zonder problemen een tweede decoder aansluiten, ga je een derde decoder aansluiten werkt het gewoon niet meer, maar zet je de derde decoder in de standby stand dan blijven de twee decoders perfect werken.

Grts.


Oude informatie euromuis. KPN heeft inmiddels via andere fora bevestigt dat de 2e tuner wordt geblokkeerd per 1 april. Of ze moeten zich gaan bedenken want het merendeel van de gebruikers is WOEST hierover.
 
tommy_2000
Op dit moment heb ik een internet Extra (8MCool abonnement. Op dit moment is iTV op mijn postcode nog niet beschikbaar. Ik zou te ver van de wijkcentrale af wonen waardoor de maximale snelheid niet hoog genoeg is om iTV aan te kunnen bieden. Graag zou ik willen weten of iTV bij mij wel beschikbaar is na de aangekondigde snelheidsverhoging. Gaat de snelheidsverhoging ook inderdaad zorgen voor een hogere maximale snelheid, of is de huidige afstand tot de wijkcentrale te groot waardoor iTV nog steeds niet beschikbaar is? Tot op heden heb ik ook nog geen brief ontvangen waarin de wijziging bekend wordt gemaakt. Is de snelheidsverhoging dan ook wel voor mij van toepassing?

Ten tweede zou ik ook nog even willen weten of de mogelijkheid bestaat om mijn abonnement (lopend jaarcontract) op te zeggen ivm de snelheidsverhoging.
 
Giant2000

Quote

KPN gaat de komende maanden zijn bestaande kopernetwerk opwaarderen. Door gebruik te maken van de zogeheten VDSL techniek vanuit de wijkcentrale kan KPN naast sneller internet (voor 50% van de huishoudens in Nederland) ook meer huishoudens bereiken met interactieve televisie diensten (80%), inclusief HD-TV (70%). Naar verwachting is dit al in de zomer van 2010 gereed.

bron: http://www.breedbandwinkel.nl/nieuws/kpn-kiest-voor-vdsl-en-regionale-uitrol-glasvezel
 
tommy_2000
Hoe weet ik of ik niet bij de 20% zit die na de snelheidswijziging alsnog geen gebruik kunnen maken van iTV?
 
Rolf
Is er al begonnen met werkzaamheden? Wij hebben sinds een week 8 mbit abbo en we hadden dit ook netjes 4 dagen, maar sinds gisteren komt hij niet meer boven de 3.5 mbit?????
 
Giant2000

Quote

tommy_2000 schreef:
Hoe weet ik of ik niet bij de 20% zit die na de snelheidswijziging alsnog geen gebruik kunnen maken van iTV?

Afwachten...
Maar je kan voor jezelf nagaan of bij jou in de buurt wel aansluitingen mogelijk zijn. Probeer eens wat postcodes bij jou in de buurt. Om een indruk te krijgen hoever je van de centrale afwoont kun je je centrale hier (http://www.geek.nl/adsl/telefooncentrales.txt) opzoeken en in maps.google.nl uitrekenen hoever je van de central afwoont (neem daarbij de loopafstand). Meer dan 4 km is op dit moment de grens geloof ik.
 
tommy_2000
Looproute geeft 3 km aan. In de lijst staat echter maar 1 centrale. Toen een monteur van KPN bij mij was omdat ik geen signaal had, ging hij volgens mij naar een andere centrale toe. Of zou dit een wijkverdeelcentrum kunnen zijn?
 
Sitie
Ik zit op 7 km van mijn centrale, snelheid is 3,5mb.
Zie dat niet veranderen zonder dat de centrale word geupgrade.
KPN kan de snelheid wel willen verhogen, maar dat gaat bij
mij denk ik niet werken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN: Wijzigingen per 1 april 2010', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Windows 10 <=> Outlook 2010 <=> Mail App Planet Internet : 8 31 dec 2016
KPN komt in april met landelijk WIFI-netwerk WiFi : 1 16 jan 2014
Wijzigingen HDTV? Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 2 11 jul 2011
Snelheidsverhoging april? Snelheid : 480 14 jun 2011
Vanaf 4 april Kindernet i.p.v. TMF Programma aanbod : 6 08 mei 2011
Advertentie