obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
KPN: Wijzigingen per 1 april 2010
KPNwebcare2

Quote

Deel van de klanten krijgt upgrade. dus hier met een adsl1 centrale weer tot 8mb

Iedereen wordt overgezet naar VDSL netwerk muv de abonnementsvormen BASIS.

Quote

Ja ok en hier op een ADSL2+ centarle met premium en ITV
geen snelheidsverhoging.
Ik krijg 18 Mb nu.kan ik beter omzetten naar extra,stuk goedkoper en bijna net zo snel.....

Ook u wordt omgezet:

Basis: tot 8 Mb/s down tot 1 Mb/s up
Extra: tot 16 Mb/s down tot 2 Mb/s up
Premium: tot 40 Mb/s down tot 3 Mb/s up

Quote

Ik heb gisteren 2 nieuwe interactieve tv decoders gekregen t.b.v mijn overzetting van een IPB abbonement naar Glasvezel. Ergens hier op deze pagina las ik dat de "interactie tv decoder eigendom was" moet ik nu wel mijn decoder terugsturen omdat deze bij het 1e abbonement hoorde, wat nu is overgezet en beeindigd is? of blijft de decoder dus gewoon mijn eigendom ? ?

De Tuners die zijn afgegeven/gekocht voor 1 april blijven altijd eigendom van de consument. Ook al worden deze omgeruild na 1 april 2010.

Quote

ik heb nog een oud snelsurfen abbonement van Hetnet, wordt daar ook de snelheid van verhoogd?

Alléén Het Net klanten met een oude abonnementsvorm van 3Mb/s, die gaan ook naar 8 Mb/s waarbij de snelheid alleen omhoog gaat.
Er zijn geen kosten verbonden aan deze snelheidsverhoging. De prijs van uw internetabonnement blijft gelijk.

Quote

Nu lees ik op tweakers.net, dat ook de premium abbo een upgrade krijgen en wel naar 40 Mb.

Dat klopt.

Quote

Maar ik heb wel gelezen op de hetnet site dat de abonnementen een naamsverandering krijgen.
worden deze abonnementen dan niet alsnog in snelheid verhoogd?

Ja, de snelheden worden voor oud-HetNetters verhoogd.
Gewijzigd door KPNwebcare2 op 25 februari 2010, 14:18
www.kpn.com/webcare
 
KPNwebcare2

Quote

Toch nog een vraagje: Voldoet de huidige modem/router? Ik heb nu de 780, maar begrijp dat er al nieuwere varianten gebruikt worden?


Nee, u hebt hiervoor geen nieuw modem nodig. Er zijn wel andere varianten.
Gewijzigd door KPNwebcare2 op 25 februari 2010, 15:33
www.kpn.com/webcare
 
SirPeter
Oud KPN pakketten, Go, Lite, basic, advanced worden die ook verhoogd?
 
KPNwebcare2

Quote

Oud KPN pakketten, Go, Lite, basic, advanced worden die ook verhoogd?

KPN heeft er voor gekozen om alleen de snelheden te verhogen van de nieuwste abonnementen. Mocht u ook willen profiteren dan kunt u vanaf 5 april overstappen op een van onze nieuwste abonnementen: Basis, Extra of Premium. Zelfde geld voor oud HetNet klanten (Het Net klanten met een oude abonnementsvorm van 3Mb/s, die gaan ook naar 8 Mb/s uitgezonderd)
Gewijzigd door KPNwebcare2 op 25 februari 2010, 16:14
www.kpn.com/webcare
 
jb_89
En hoe zit het met Het Net klanten met een oude abonnementsvorm van InternetPlusBellen van 8MB/s, gaan die nu ook naar 16 MB/s? Dit is mij nu een beetje onduidelijk.
Ik heb wel al een brief mogen ontvangen over de nieuwe kosten van de telefonie.
 
TYZ
Ik heb een Internet Extra abonnement, maar i.v.m. de afstand tot de centrale is momenteel maximaal 8 Mbit haalbaar. Twee vragen:

1. Word ik straks ook overgezet naar VDSL, en gaat daarmee mijn snelheid toch omhoog? Of ga ik ook met VDSL niet verder komen dan deze 8 Mbit?

2. Indien ik op VDSL overgezet word, krijg ik dan een nieuw modem? Ik heb momenteel nog een oude (grijze) ExperiaBox uit 2005...
 
martan
Zelf heb ik een internet+Bellen van het vroegere HetNet 8MB
IK heb het bellen voor altijd genomen (bel altijd vrij van €10,=)
Wat ik niet uit op kan halen of dit nu wordt aangepast/verhoogd wordt of blijft dit gelijk.
En klopt het dat deze snelheid nu verhoogt wordt naat 16MB down en 2 MB up?

Er gaat neits veranderen werdt en nog geen 3 manden geleden medegedeeld.
Ik mag aannemen dat de prijzen gelijk blijven zoals ze waren van HetNet.

Martan
 
sluimer
En wat gaan we er nu mee opschieten ? Ik heb een Internet Premium abo.
De tot 20mb/s is op verzoek ooit gemeten, waarbij onderstaande waardes zijn aangegeven:

Geachte heer Sluimer,

Naar aanleiding van uw vraag over snelheid van uw abonnement, kunnen wij u als volgt informeren:

Uit controle in onze systemen kunnen we zien dat u inderdaad niet de maximale snelheid kunt behalen. Dit omdat de afstand van de lijn meer dan standaard is.
Zie hieronder wat specificaties gemeten door onze systemen:

=== Dsl Chk 04-11-2008 15:35:43 ===
De verbindingsstatus uit NA : GOED.
Lijnkwaliteit : Fout, de bandbreedte wordt DOWN niet gehaald (UP is goed).
Afstand van de lijn : 2.33 km
---------------------------- DETAILS -------------------------------- Upstream
(Contract Bitrate) : 1024.0 kb/s
Downstream (Contract Bitrate): 20000.0 kb/s

Upstream (Actuele Bitrate) : 1029.0 kb/s
Downstream (Actuele Bitrate) : 11762.0 kb/s

Upstream (Haalbare Bitrate) : 1077.0 kb/s Downstream (Haalbare Bitrate):
11360.0 kb/s

Er is toen wat heen en weer gebeld en uiteindelijk zijn de volgende waardes tot stand gekomen.
Geen idee hoe, maar dit is wat ik nu zie via mijn Experiabox:
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 14.807


De snelheid wordt nu verhoogd naar tot 40mb/s. De afstand tot de centrale was volgens de meeting 2.33 km.
Ik ben niet verhuisd, dus de afstand is nog steeds het zelfde.

Kortom concreet, wat kan ik nu gaan verwachten:

    moet ik overrstappen naar Internet Extra want de snelheid wordt toch niet gehaald ?
      kan ik inderaad een hogere snelheid verwachten ?
        zo ja, wat kan ik verwachten ? tot 20mb = ongeveer 15 mb. Wordt 40mb dan ongeveer 30 mb ?
          moet ik overstappen naar UPC, want die maakt de aangeboden 25 mb wel waar ?
          Gewijzigd door sluimer op 27 februari 2010, 14:18
           
          Red Metal

          Quote

          Ik heb precies hetzelfde als Sluimer,
          Ben ook erg benieuwd of de Premium users er wat mee opschieten.

          Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.028 / 12.421


          't zelfde verhaal hier .
          Ik had eerst ~1/16 Mb/s , is in de laatste maanden gezakt naar 1030/12190 .
          Dacht eerst dat het aan het antieke ISRA punt lag (viel van ouderdom uit elkaar) , deze door een KPN monteur laten vervangen (op eigen kosten) , en tevens de modem vervangen door een Linksys WAG300N , maar dit maakte allemaal niks uit .

          Als het lang duurt voordat ik een snelheidswijziging krijg heeft het weinig zin om een "Premium" abbo te houden .
          Waar ik trouwens door een administratieve fout €67,45/mnd voor betaal , wat blijkbaar ook niet gecorrigeerd kan worden .
          (Staat los van m'n gewone KPN tel. rekening/vaste lasten)

          Ik hoop dat KPN snel met wat nieuws komt, anders gaat zowel de vaste telefoon aansluiting als adsl de deur uit .

          Sorry als ik wat gefrustreerd overkom , maar ik probeer al 4 jaar "Mine TV",nu "Interactieve TV" , die ik beide niet heb , op te zeggen .
          En nu langzamer internet (van 16 naar 12 is geen ramp maar toch) , wil ik wel 's wat positiefs horen Wink
           
          gfive
          hmm voor niets gehoopt dus.
          Bij mijn brief was er alleen een stukje over het telefoon tarief.
          Ok nog 1 maand om op te zeggen. Dan gaan we dan ook maar doen.
           
          Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
          Spring naar forum:
          Nieuw onderwerp Antwoorden
          Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN: Wijzigingen per 1 april 2010', te verwijzen!
          BBcode:
          HTML:
          Vergelijkbare onderwerpen
          Onderwerp Forum         Laatste bericht
          Windows 10 <=> Outlook 2010 <=> Mail App Planet Internet : 8 31 dec 2016
          KPN komt in april met landelijk WIFI-netwerk WiFi : 1 16 jan 2014
          Wijzigingen HDTV? Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 2 11 jul 2011
          Snelheidsverhoging april? Snelheid : 480 14 jun 2011
          Vanaf 4 april Kindernet i.p.v. TMF Programma aanbod : 6 08 mei 2011
          Advertentie