obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
thomson tg787v LAN problemen
flupke
Wij zitten nu een tijdje bij KPN en hebben nu een thomson tg787v, Nu viel mij op dat de Lan verbinding niet werkt. Aangezien iedereen hier een wlan module in zijn PC / Laptop heeft is er sinds de overstap naar kpn weinig gebruik van gemaakt. Nu ik de lan verbinding weer nodig heb werkt deze niet meer. Als ik wlan verbinding uitschakel en lan verbinding activeer heb ik geen verbinding met het internet, ik kan wel inloggen de thomson. hierbij wordt de lan verbinding ook herkend. Ik heb diverse settings doorlopen maar kan er niks over vinden. Ook met een static ip wil het niet lukken.

Ook heb ik problemen met port forwarding zoals de meerdere hier, ik heb gelezen dat een firmwire update dit kan oplossen. Ik heb geen zin om net als vele andere om de klantenservice te bellen die je nergens mee willen/kunnen helpen. Heb ook al mails gestuurd maar hierop word niet gereageerd. Mails zijn via de kpn site verstuurd.

Ik hoop dat iemand weet hoe ik de lan problemen kan oplossen. Die zijn op dit moment het belangrijkst. Port forwarding zal wel verloren hoop zijn.

Mvg,

Flupke
 
spaceone
Hoi Flupke

Wat bedoel jij precies met lan?.
want als jij het wlan deel uitgeschakeld moet je altijd via Ethernet verbinding hebben anders zet je zelf op slot. Of bedoel je dat je onder Home > Thuisnetwerk - Ethernet geen herkenning is van je pc Dit probleem komt namelijk voor als het modem de firmware 8.2.T.2 heeft.
Het Ethernet (lan) gedeelte werkt wel normaal alleen is er geen herkenning van de aangesloten pc's.
Trouwens het lan werkt alleen op poort 1 en 2, 3 is voor itv en poort 4 weet ik niet precies bij mij (glasvezel) is deze poort de ingang. een soort wan poort.
Gewijzigd door spaceone op 22 januari 2010, 19:57
 
flupke
Ik zit bij netwerk verbindingen en dan staan daar 5 dingen, Lan verbinding, draadloze netwerkverbinding en 1305 verbinding. En dan nog wizard nieuwe verbinding en wizard netwerkinstellen.

Als ik de draadloze netwerk verbinding uitschakel en de lan verbinding in dan krijg ik mijn probleem. Zit op poort 1.

Ik gebruik XP misschien makkelijk om te weten. En firmware versie 8.2.2.1
 
spaceone
Ik begrijp het nu, jij schakelt in je pc tussen wlan en de gewone lan. Normaal zou dat goed moeten werken.

Kun je eens in een dosbox het volgende commando ingeven

ipconfig

C:\Documents and Settings\->ipconfig

Windows 2000 IP-configuratie

Ethernet adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspecifiek DNS-achtervoegsel: lan
IP-adres . . . . . . . . . . . . . . .: 192.168.2.1
Subnetmask . . . . . . . . . . . . . .: 255.255.255.0
Standaardgateway . . . . . . . . . . .: 192.168.2.254

ik gebruik zelf nog windows 2000 op mijn laptop maar voor xp zou het ook op deze manier moeten werken. Zo kun je zien of de pc een ip adres krijgt. Mocht de pc geen ip adres krijgen dat kan dat liggen aan de instellingen in het lan gedeelte of er is probleem tussen netwerkkaart en modem.
Gewijzigd door spaceone op 23 januari 2010, 15:00
 
flupke
Met een statistisch ip wel verbinding met het modem en bij ip config staat het ip ook correct (kan nu niet meer inloggen in het modem wat gisteren wel lukte), Als ik de statistische ip verwijder dan blijft die bezig met "bezig met verbinden" en bij ip config word staat er ip 0.0.0.0 ect.
 
Slevin
Krijgen jouw wlan en lan hetzelfde ip adres?
 
flupke
Nee, Wlan wordt uitgeschakeld en met een static ip kun je ze niet hetzelfde ip adress geven, Lan krijgt via dhcp van het modem zelf geen ip toegekend volgens mij. Als ik van de week tijd heb zal ik het eens proberen met mijn laptop kijken of die wel verbinding krijgt.
 
Slevin
Ik bedoel eigenlijk, WLAN krijgt bijvoorbeeld ip adres 192.168.2.1, deze schakel je vervolgens uit.
Daarna krijgt je lan het ip 192.168.2.1, maar dat kan igg niet omdat je de lan hard had ingesteld, en ik neem dat je niet beide tegelijkertijd gebruikt Smile
 
flupke
Klopt gebruik of Lan of Wlan, Deze kun je niet hetzelfde Ip adres geven want dan geeft windows een melding dat het adres al bestaat.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'thomson tg787v LAN problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experiabiox V10 lan connectie problemen internet verbinding Routers : 11 02 jan 2017
Problemen met bekabeld LAN Routers : 7 27 jul 2016
problemen afspelen opgenomen programma's Algemeen : 8 09 sep 2015
dikke problemen met stabiliteit en problemen met PPPoE sessies over glasvezel en Experiabox V8 KPN Internet Storing : 8 29 jan 2015
wifi problemen Galaxsy S3 Algemeen : 3 12 feb 2014
Advertentie