obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
statisch intern ip adres
menno
Hallo, ik heb een probleem. Ik heb een router van Thomson TG787v SIP.
Ik heb van 3 computers in huis de interne ip adressen statich gemaakt. Voor mij belangrijk omdat ik een netwerkje host en daar een poort voor moet openen. Maar ik wordt bijna iedere dag van het internet gegooid. Het progje Internet&mail Services geeft dan aan dat de router settings niet goed zijn omdat het van IP wil veranderen maar niet kan omdat ze in windows op statisch is gezet. Ik krijg dan het internet weer aan de praat door de stekker even uit de router te halen en de computer opnieuw op te starten.
KPN helpdesk medewerker raadde mij aan om dat progje the verwijderen. Gedaan maar helpt niet. Weer gebeld en de helpdesk vertelde me dat ik de DHCP in de router ook moet uitschakelen. In deze router blijkt dat dat niet kan.

Poorten openen is geen probleem maar als het IP niet statisch is, zitten ze na een ip verandering weer dicht. Het moet toch mogelijk zijn om statische ip adressen te gebruiken bij KPN. Volgens mij zijn er zoveel mensen die voor allerlei redenen poorten moeten openen en dan moet dat intern ip statisch zijn
Weet iemand een oplossing?

Menno
 
KPNwebcare2
Hallo,

Hierin staat het antwoord en ook mensen met dezelfde probleem.

http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewth...#post_2195

kort:
Het is niet mogelijk om uw TG787 helemaal te beheren.
www.kpn.com/webcare
 
menno
Hallo, heel hartelijk dank voor je antwoord. Betekent dat ik dan deze update moet downloaden? software versie 8.2.T.4 en dan de beschrijving in de onderste 2 posts moet volgen? Hoe kom ik als ik die updateals ik die nodig heb?

Menno
 
spaceone
Een software update versie 8.2.T.4 kan alleen KPN voor je doen.
Ook bij de oude firmware kun je gewoon static ip adressen gebruiken

Welk statich ip adressen gebruik je ben je bij 192.168.2.1 begonnen?

Weet je zeker dat je alle andere netwerk apparatuur op static heb staan het lijkt dat er een confict met 2 dezelfde ip adressen is

Je hebt zeker geen herkenning van netwerk apparatuur in het
modem behalve het modem zelf ? (webpage modem)

Het progje Internet&mail Services is dat gedownload of is dit van outlook of exchange mail ?
Omdat je hebt verwijderd?
Gewijzigd door spaceone op 09 november 2009, 16:55
 
menno
Hallo, de statische ip adressen die ik gebruik zijn: 192.168.2.2 en op de andere als laatste nummer een 1 en op de laptop een 3. Ik was bij 2 begonnen want dat is de computer waar ik wat poorten mee heb geopend en die stond toen al als laatste nummer in 2. Zou het iets uit maken met welk nummer ik ben begonnen?

Op alle 3 de computers is het static.

Het progje Internet&mail Services is van KPN. Dat kreeg ik er 2.5 maand geleden bij de installatie bij.

Ik ben niet zo een kenner maar wat bedoeld u met deze vraag? Je hebt zeker geen herkenning van netwerk apparatuur in het
modem behalve het modem zelf ? (webpage modem).

Menno
 
menno
Hallo, ik heb het progje van KPN weer geinstalleerd. En nu zou het kunnen zijn dat ik misschien de verkeerde dns servers heb ingevuld. Als ik in mijn router ben ingelogd zie ik deze dns servers staan en die heb ik ook ingevuld bij het maken van de vaste IP's. Dat zijn Primary DNS: 195.121.1.34
Secondary DNS: 195.121.1.66 onder internet protocol en eigenschappen.
Nu zie ik in het progje als dns server staan 192.168.2.154. Dat is hetzelfde nummer als de standard gateway waarmee ik in de router inlog. Zou misschien daar de fout in liggen? Zou ik alleen in de voorkeur DNS server die 192.168.2.154 moeten invullen en bij alternatieve DNS server niets?

Menno
 
spaceone
Het beste kun je niet beginnen bij 192.168.2 1 maar bijvoorbeeld vanaf 192.168.2.200 Normaal als het DHCP server adressen gaat uitgeven gebeurt dat vanaf 1 . Door de firmware van het modem herkend het modem niet altijd goed welke adressen ingebruik zijn. Om problemen te voorkomen kun je beter een hoog adres gebruiken voor de static. Normaal moet je altijd een adres gebruiken buiten het bereik van de DHCP server van het modem.
Maar dit kan niet bij KPN.

Om een static adres in te stellen doe je het volgende:
start, instellingen, netwerk inbelverbinding.

Nu staat er het scherm meestal:
LAN-verbinding ( is een beetje afhankelijk van de windows versie)
selekteer lan-verbinding, rechte muis knop eigenschappen.
In het nieuwe scherm ga je naar beneden naar het internet protocol en daarna klik je op eigenschappen.

Klik op het volgende adres gebruiken en vul bijv in:
192.168.2.200 ip adres 201 202 voor de andere pc
255.255.255.0 subnetmask
192.168.2.254 standaard gateway

en als dns server het volgende

Primaire DNS: 195.121.1.34

Secundaire DNS: 195.121.1.66

klik daarna op ok en start de pc opnieuw ( is soms niet nodig maar voor de zekerheid)

controleer daarna via een dosbox (opdrachtprompt) start programma's bureau-acce.

ipconfig


Ethernet adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspecifiek DNS-achtervoegsel: lan
IP-adres . . . . . . . . . . . . . . .: 192.168.2.200
Subnetmask . . . . . . . . . . . . . .: 255.255.255.0
Standaardgateway . . . . . . . . . . .: 192.168.2.254

als je nu de deze adressen gebruikt om de poorten te openen zou als moeten werken.

Als je de 8.2.T.4 firmware zou gebruiken geldt het bovenstaande niet en kun je in het menu
van het modem de adressen op static zetten en hoef je geen aanpassingen te doen op elke pc
Gewijzigd door spaceone op 10 november 2009, 16:11
 
menno
Hallo, ik heb precies gedaan wat je aanraadde maar het probleem blijft terug komen. Zelfs daarna nog even geprobreerd om op de 2 andere computers, waarbij ik de IP's niet hoef vast te zetten, weer dynamisch gemaakt en helpt ook niet.
Ik ben er wel inmiddels achter gekomen dat het internet eruit vliegt ongeveer 10 minuten of een kwartiertje later zodra iemand een van die computers opstart. Nu moet ik maar weer even aanzien hoe het nu gaat als geen andere computers staan te draaien.
Misschien moet ik er maar aan gaan denken om een andere router aan te schaffen. Ik heb geen telefonie over de router draaien (alleen internet). Telefonie is analoog. Dus als het goed is zou ik een andere router kunnen gebruiken.

Menno
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'statisch intern ip adres', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
mail adres Planet Internet : 1 02 apr 2019
Inloggen via persoomlijk IP adres en specifieke website niet mogelijk KPN Internet Storing : 14 25 apr 2017
Statisch IP adres aanmaken experiabox V9 Algemeen : 2 14 feb 2016
IP adres achter halen: PC KPN Handleidingen : 1 22 nov 2014
Statische IP adres verbinden met de Experiabox KPN Handleidingen : 1 22 nov 2014
Advertentie