Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Hardware firmware.
TG787v: NAT problemen, portforwarding en uPnP
|
|
andre345678 |
Geplaatst op 02 June 2010, 22:04
|
Activiteit Berichten: 106 Lid sinds: 05 May 2010 |
nee ik heb de TG789vn met 8.3.H.4 firmware maar het probleem is hetzelfde kpn veranderd het menu en de helft werkt niet meer of is eruit gehaald. UPnP werkt niet of half DMZ is foetsie |
|
|
hackwar |
Geplaatst op 04 June 2010, 16:17
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 19 May 2010 |
Net voor de 4e keer aan de lijn gehangen bij KPN. Krijg nu te horen dat Port Forwarding NIET ondersteund wordt!! Ze bouwen de optie dus wel in de firmware maar bieden geen ondersteuning. Online gaming met glasvezel is dus gewoon Kwalitatief Uitermate Teleurstellend! Ik overweeg nu om KPN in gebreke te stellen. Het moet hoe dan ook mogelijk zijn om zelf te bepalen hoe ik de security settings wil hebben. Als ik een DMZ wil opzetten, dan moet dat gewoon kunnen. Ben deze complete BS echt helemaal zat. Ik ga KPN in gebreke stellen voor het niet leveren van de beloofde mogelijkheden en het niet onbezorgd kunnen gamen. Ik dacht dat een bedrijf als KPN betrouwbaar en een goede service bood, maar niets is minder waar.... |
|
|
andre345678 |
Geplaatst op 08 June 2010, 13:49
|
Activiteit Berichten: 106 Lid sinds: 05 May 2010 |
net een site gevonden met thomson FIRMWARE en auto update programma's ook een NAT programma van thomson helaas werkte het niet voor mijn thomson TG789vn. hij kon mijn apparaat wel herkennen en updaten . maar KPN heeft een modem wachtwoord ingestelt op de TG789vn. dus ik kan geen backups maken van mijn config bestand enof iets nieuws erin testen. damn maar mischien heeft iemand met een TG787v er wat aan ,ik weet niet. als het lukt om te updaten ,maak dan eerst een backup. er staan ook andere programma's op de site . en config bestanden. daaraan kon ik zien dat de FIREWALL enabled en disabled kon worden in sommige modems dus ik wed ook in de mijne . ik wil dus die firewall op disabled http://www.speedtouch.nl/software.htm...html#TG789 groeten andre Gewijzigd door andre345678 op 08 June 2010, 13:52 |
|
|
Raketjee |
Geplaatst op 16 June 2010, 20:32
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 16 Jun 2010 |
Ik ben het onderhand wel een beetje zat met KPN. Ik heb dus ook de Thomson Gateway : TG787v Een aantal maanden geleden na wat zoeken erachter gekomen dat je Firmware 8.2.T.2 nodig scheen te hebben. De enige manier om KPN zover te krijgen om je die firmware te geven, was blijkbaar liegen en zeggen dat je deze firmware versie nodig had voor VPN. Nu zijn er weer firmware upgrades geweest en ik bezit nu dus versie 8.2.T.4 :S Met deze versie is het dus weer onmogelijk om routerporten open te zetten, erg leuk als je bijvoorbeeld MW2 special ops wilt spelen met vrienden/familie die KPN hebben. De invulvakjes werken mooi,maarja helaas als je dan toepassing aan apparaat toewijst, dan verdwijnen de ingevulde poortnummers weer... Ik heb toch al veel internetproviders versleten, maar dit slaat werkelijk alles !! Er worden mooie reclames op tv uitgezonden, waarin mensen met xbox/ps3/pc online zitten te gamen, maarja blijkbaar werkt dit dus toch niet goed Afelopen avond nog met de KPN helpdesk gebeld en die grapjas wist me te vertellen dat KPN; portforwarden niet word ondersteund. (erg leuk online gamen dan ) Verder vertelde hij me nog dat ik wel een andere router kon kopen en dat het dan misschien wel kon ? En als toetje maakt hij me nog wijs dat ik nummer 1170 maar in de kpn zoekmachine in moest vullen op www.kpn.com voor meer info. Zoals je ziet is de KPN helpdsek niet alleen erg behulpzaam, maar hebben ze nog gevoel voor humor ook ! Ik vraag me werkelijk af of iemand weet wat nu de beste oplossing is voor zulke grapjassen? Ik las al een reply met ik ga KPN in gebreke stellen. Misschien is een petitie en een leuke tros radar actie wel een idee ;> ? Naja mijn frustratie is iig weer minder, ik hoop dat KPN in de toekomst wel portforwarding gaat ondersteunen en anders dan moet er maar een andere oplossing gevonden worden. Gewijzigd door Raketjee op 16 June 2010, 20:36 |
|
|
Raketjee |
Geplaatst op 19 June 2010, 16:22
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 16 Jun 2010 |
Blijkbaar mag je voor ieder poortnummer en ieder poortbereik dat je wilt open zetten, een aparte toepassing maken; voeg je meerdere poorten aan 1 toepassing toe dan worden de poorten verwijdert.. M.a.w. dalijk heb je een waslijst met toepassingen in de router staan. Achja iig staan de poorten nu open en heb ik Ziggo ook al besteld voor tv en internet. De aanschafkosten zijn wat duurder bij Ziggo, maar dan heb je ook wat. Ik houd het 8mb internet + telefonie voorlopig nog maar aan, totdat ik kan opzeggen. Bedankt KPN voor geen duidelijk antwoord, ik begrijp nu iig waarom jullie zeggen dat portforwarding niet wordt ondersteund ;p Tis blijkbaar te moeilijk voor KPN om zich aan gangbare standaards te houden.. |
|
|
remkofae |
Geplaatst op 21 July 2010, 17:19
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 21 Jul 2010 |
Uiteindelijk heb ik het allemaal werkend gekregen. Zorg dat je de (spel)computer die gebruikt wilt laten maken van portforwarding een vast ip-adres geeft in de range van 250 t/m 253 (vb 192.168.2.253). Succes. |
|
|
sebaszjuh |
Geplaatst op 22 July 2010, 23:22
|
Activiteit Berichten: 7 Lid sinds: 22 Jul 2010 |
Speciaal hiervoor aangemeld. wat remkofae zegt klopt wel een beetje ik heb mijn modem en ps3 zover gekregen om de poorten te forwarden maar nog steeds nat 3 te hebben. Ik heb het volgende gedaan: -op je ps3 naar netwerk verbindingen te gaan netwerk in stellen en dan handmatig - alles automatisch laten doen behalve ip adres doe je handmatig. Je doet het ip adres tussen de range 250 t/m 253 instellen (vb 192.168.2.251) en bij DNS en andere 192.168.2.254 in te vullen, behalve subnetmask(255.255.255.0) op te slaan en te checken of ie connectie maakt. dan ga je naar je router forward je je poorten (toolbox, delen van spelen&toepassingen, nieuw spel of toepassing maken etc.) en alle poorten in te vullen en toe te passen. Bij mij blijven de poorten staan ook al doen ze het niet. Misschien hebben jullie hier iets aan |
|
|
frits44 |
Geplaatst op 24 July 2010, 12:25
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 16 Jul 2010 |
Hallo allemaal Ik heb dat gedaan maar dan licht mijn telefoon er ook uit en het werkt niet wat er wel gebeurt is dat als ik forward naar een apparaat ip-camera in mijn geval in de range 192.168.2.1/249 er geforward wordt naar een ip nummer 10.160.63.193 en dat ip nummer is ook van IPB buiten de range 192.168.2.250/253 wordt dat naar ip nummer 0.0.0.0 geforward en dan ligt de telefoon er uit of voor die tijd want dat merkte ik pas een dag later uitbellen gaat wel maar inbellen geeft ingesprek. Dus oude modem even niet terug en wachten op een update:@. Gewijzigd door frits44 op 24 July 2010, 12:26 |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TG787v: NAT problemen, portforwarding en uPnP', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
upnp gebruiken | Hardware instellingen | : 1 | 08 Mar 2019 |
Experiabiox V10 lan connectie problemen internet verbinding | Routers | : 11 | 02 Jan 2017 |
Problemen met bekabeld LAN | Routers | : 7 | 27 Jul 2016 |
problemen afspelen opgenomen programma's | Algemeen | : 8 | 09 Sep 2015 |
Portforwarding H220N | Snelheid | : 3 | 06 Mar 2015 |
Advertentie