obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Hoe betrouwbaar zijn de verwachte downloadsnelheiden?
Lutz
Op dit moment heb ik nog geen internet van kpn. Maar ik ga in juni verhuizen en op het nieuwe adres belooft kpn 31Mbps downloadsnelheid, terwijl andere providers niet verder komen dan 24Mbps.
Vorig jaar in augustus en september werd nog bij ieder provider een downloadsnelheid van 30Mbps aangeboden.

Hebt abonnement bij mijn huidig provider is intussen mandelijks opzegbaar.
 
eogcnlGhost
En wat i s nu de vraag?
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Lutz
De vraag is waarom vermeld kpn dat ze er 31Mbps kunnen leveren en de ander aanbieders, die ook op het kpn netwerk zitten, kunnen maar 24Mbps leveren?
Dus is 31Mbps betrouwbaar?
 
eogcnlGhost
Als je de kleine lettertjes gaat lezen die bij een contract zitten "voorwaarden" dan zie je het volgende staan.

Contract: U heeft een abonnement van 32Mbit (bijvoorbeeld)
Voorwaarden: wij leveren tot 32Mbit.

Zie je het verschil al.
Het is een soort van verkoopstruuk die je laat denken dat je misschien de 32Mbit zou kunnen halen, maar er wordt niet bijverteld dat het aan een aantal factoren ligt.
1 van die (eigenlijk de belangrijkste) de afstand van je huus naar de wijkcentrale, deze is zeer bepalend voor je maximum snelheid.
Dus wat KPN eigenlijk zegt, als je nou in de wijkcentrale woont dan is de snelheid van 32Mbit zeker haalbaar, woon je 6KM van de wijkcentrale af dan heb je nog maar 1Mbit over.
Dus in alle gevallen trek je aan het kortste eind vanwege de voorwaarden die je behoort te lezen voor je akkoord gaat met het nieuwe contract.

Andere provider hebben dezelfde voorwaarden, maar die dekken zichzelf in om niet een hoge snelheid aan te bieden.
Dit kan ook een truuk zijn om je over te halen naar hun te komen, omdat zei weer kunnen zeggen dat hun verbinding stabieler is dan de KPN.
Niet in trappen, alle verbinding zijn net zo stabiel, de andere providers gebruiken het KPN netwerk om jou een internet signaal te geven.
Dus hier komt de vraag, hoe kan een andere provider stabieler internet leveren dan de provider waar de lijn van is: je raad het denk ik al (vul zelf maar in).

Nu kan je jezelf het volgende gaan afvragen, wat zijn de prijsverschillen en welke opties krijg je voor dat geld erbij.
Ik ga er maar 1 opnoemen, dat is voor als je bijvoorbeeld streamt of van buiten af je huis altijd toegang wilt hebben tot je eigen netwerk >
KPN > statisch IP adres > (altijd het zelfde) al valt het stroom uit, je modem gaat kapot of wat voor raars er mag gebeuren.
Andere Providers > Dynamisch IP adres > (kan veranderen) valt het stroom uit dan wil het nog wel een voor komen als het binnen een bepaalde tijd weer online is dat je adres niet verandert.
Maar een nieuw modem is over het algemeen een nieuwe IP adres.

Nou ik heb je vraag waarschijnlijk uitgebreider beantwoord dan je had gevraagd, maar meestal komen er na een antwoord nieuwe vragen.
Dus een soort van besparen op tijd en energie.
Hopelijk heb je er iets aan.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Jo3i
Ik heb KPN instap 20/2 als abonnement en sinds verleden jaar nadat er glas is gelegd naar de polkast VDSL, 51/26 volgens speedtest KPN zonder abn. verandering.
 
eogcnlGhost
Kan je daar een speedtest plaatje van toevoegen, dan kan ik kijken wat er precies is veranderd aan je lijn.

Gelieve ook je postcode + huisnummer, als je die niet openbaar wilt maken kan je die ook via een PM naar me sturen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Lutz

Quote

Lutz schreef:

De vraag is waarom vermeld kpn dat ze er 31Mbps kunnen leveren en de ander aanbieders, die ook op het kpn netwerk zitten, kunnen maar 24Mbps leveren?
Dus is 31Mbps betrouwbaar?


Ik ben wat wijzer geworden: er is een masterplan dat wij overall in Nederland 30Mb/s zullen krijgen. (Geen idee of het nieuwe kabinet dat zal opvolgen). Dus kpn biedt in buitengebieden bonding aan. Bonding zal tot 50% hogere downloadsnelheid bieden.

Alleen komt bij mij maar een kabel binnen met 4 adertjes, en ondat 2 adertjes voor de alarmlijn gebruikt worden kan bonding bij mij niet.
 
eogcnlGhost
Als je voor mij een link hebt waar je dat masterplan hebt gelezen, heel graag.
Want als dat gaat gebeuren dan is de economie van Nederlands in 1x dood.
Dat komt ongeveer overeen met 20 jaar terug de tijd in.

Dat over de adertjes, ja en nee.
Als je 2 adertjes gebruikt voor je alarm en 2 voor je internet dan heb je 2 telefoon lijnen + 2 telefoonnummers.
Wat dus ook op een andere manier aangesloten kan worden.
Pair-bonding op 4 aders en via je internet 2 telefoon lijnen (VOIP).
Pair-bonding is niet overal mogelijk, dit heeft te maken met de afstand tussen jou huis en de wijkcentrale.
Boven een aantal KM is dit niet meer mogelijk.

Even het verschil tussen wat er nu mogelijk is op het gebied van snelheid en jou gelezen masterplan.
Nederland max snelheid mogelijk: 1Gbit > 1000Mbps > 125MBs (speciaal zakelijke abo)
Nederland max snelheid mogelijk: 0.5Gbit > 500Mbps > 62,5MBs (normale gebruiker, zakelijk & particulier)
Masterplan snelheid: 0.02Gbit > 30Mbps > 3,75MBs (zie jij het verschil)

Even voor de makkelijkheid een
harde floppy (FD(D)) 1.44MB
CD 650MB
DVD 4500MB
Blu Ray 75GB per laag, met op dit moment een maximale opslag van 1TB

Nu mag je zelf uitrekenen hoelang het duurt om een autocat bestand met de snelheid van het masterplan van 45GB te versturen van de architect naar een aannemer, ik denk dat de aannemer het gebouw al heeft gebouwd voor de tekening binnen is en ik wil absoluut niet in dat gebouw wonen, levensgevaarlijk net als het masterplan (als die zou bestaan).

Even een geheugensteuntje voor de rekensom: > 1TB > 1000GB > 1.000.000MB > 222 DVD's > 1.538 CD's > 694.444 Floppy's.
Gewijzigd door eogcnlGhost op 03 mei 2017, 23:16
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Lutz
De alarmlijn is niet zonder redenen op een "analoge" lijn aangesloten. Dat schilt een nieuwe alarminstallatie, een UPS, en een LTE backup kiezer.
 
eogcnlGhost
Klein geheimpje, ook al maak je er pair-bonding van met VOIP via de Experiabox (digitaal), dan blijft je lijn nog steeds analoog.

Nu de volgende vraag:
Gaat het hier om een huis alarm installatie of een persoons alarm installatie.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe betrouwbaar zijn de verwachte downloadsnelheiden?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wie is KPN en Wie zijn wij (zgn.klanten)? Algemeen : 5 27 mrt 2018
Wat zijn op dit moment de mogelijkheden? KPN Buitengebied Snelheid : 4 05 mei 2017
Storing - we zijn niet bereikbaar KPN Telefonie Storing : 4 16 okt 2015
Zijn mijn snelheden goed? Snelheid : 9 07 jun 2012
VDSL Snelheid zou 40Mb/s. moeten zijn = echter maar 20Mb/s beschikbaar...... Snelheid : 10 20 jun 2011
Advertentie