obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Experiabox V10 KPN Glasvezel en RT-N66U
glasblazer
Twee weken geleden heb ik mijn Experiabox V8 door een V10 kunnen vervangen. Een AC router in dit geval.
De reden voor vervanging was dat de Internet vervinding er regelmatig uit lag. Soms maar 1 keer in de week andere keren meerdere keren op een dag. Sinds de vervanging is Internet nog niet een keer uitgevallen.
Mijn hardware (V10, FTU glasvezel kastje en Asus RT-N66U) staat allemaal in de meterkast. Geen dradentroep en knipperende lampjes in de woonkamer en bovendien heb ik 2 keer een WD Mycloud op de EB V10 aangesloten die nu ook uit het zicht staan.
Het WiFi signaal van de EB V10 is significant beter dan van de V8 en zelfs de 5GHZ band doet het redelijk goed.
Via SSIDer ben ik er wel achter gekomen dat het het WiFi signaal van de ASUS RT-N66U - als AP achter de EB V10 aangesloten - krachtiger is.
Op de benedenverdieping haal in nu zo'n -48db terwijl de EB V10 -58db uitstraalt.
De kanaalbreedte van de Asus RT-N66U heb ik moeten terugschroeven naar 20Mhz omdat op de stand 40Mhz het Internet op de 2.4Ghz band er vaak iedere dag uitvloog. Op de 5 Ghz bleef de Internet verbinding in stand en op de 2.4 Ghz band werkte het interne verkeer overigens wel.
Jammer omdat ik op de kanaalbreedte veel hogere snelheden kon halen.
De EB V10 is een fabrikaat van ZTE evenals mijn eerste EB (H220N) die indertijd door de KPN geleverd werd. Helder en overzichtelijk kwa interface. Al met al heb ik een goed gevoel bij de EB V10.
 
eogcnlGhost
Hoi glasblazer, even een vraagje.
Heb je op de EB en op de Asus de SSID allebij het zelfde genoemd met het zelfde paswoord?
Ze nee, dan raad ik je aan om dat te doen en dan nog een keer op 40Mhz te proberen.

Als je 2 verschillende SSID's naast elkaar heb kan het gebeuren dat de 1 de andere wegdrukt en dan lijkt het net als of er 1 uitvalt.
Je kan wel 2 verschillende SSID's gebruiken, maar dan moet je zorgen voor wat ruimte tussen de EB en de Asus.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
glasblazer
Ik heb de WiFi van de Experiabox V10 uitgeschakeld. Ze staan naast elkaar, maar de Asus RT-N66U heeft een krachtiger signaal.
 
eogcnlGhost
Dat is nog steeds de beste optie, de EB blijft nog steeds een zeur ding op het gebied van WiFi, maar is altijd nog beter dan alle andere EB's.
Het ultime is nog steeds een WiFi station, daar kan de EB over het algemeen niet tegen op.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experiabox V10 KPN Glasvezel en RT-N66U', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Ervaringen glasvezel internet & TV KPN Algemeen : 2 22 nov 2017
Advertentie