obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Verhuizing van glasvezel met KPN complet
remon sami
verhuizing van kpn glas naar ander adres met KPN glas ook dus alleen experia koppelen aan de modem en klaar .......

waarroom moet monteur komen ??? wat ga hij doen ??

experia wordt alleen voor telefonie gebruikt , ik heb mijn eigen router ,switch , netwerk .................

Cool
 
eogcnlGhost
De monteur is een service, je kan hem altijd laten komen, ook al heb je hem niet nodig.
Dan komt hij en dan zeg je dat alles al is geregeld, maar als je hem af zou zeggen en het blijkt niet naar wens te gaan, dan zit je en moet je hem alsnog laten komen.
Het kan wel eens voorkomen dat er bij een verhuizing iets niet goed gaat, hoeft niet altijd jou fout te zijn, kan ook die van de vorige bewoner of KPN zijn

Zoals je zegt ga je de Experiabox koppelen aan de Experiabox, dat gaat zeker niet goed komen (de Experiabox is de modem).
Dat oranje/grijze/witte doosje waar je glasvezel op binnen komt is de NT en daar sluit je je Experiabox op aan en dan de rest van je netwerk.
De enigste manier hoe je zonder de Experiabox kan werken is als je managed switch hebt die rechts streek op de NT is aangesloten, maar ik denk niet dat je dat hebt.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
remon sami
Soory ik bedoel: de witte doosje waar de glasvezel op binnen komt die sluit je aan de managet switch van vandaar naar het Experiabox voor de telefoontje , TV & mijn Router is aan ander vlan op de switch.
de vroege bewoners was ook op KPN glas dus de modem NT is active en gekoppeld aan wijk centraal .
ik verwacht dat ik mijn switch & experiabox koppelen aan de NT doosje en alles ga werken.

dezelfde IP van mijn oude huis , zelfde VLAN zelfde abonnement alleen ander adres (ander wijk centraal ) .

klopt dat ??
 
eogcnlGhost
Het ligt eraan van waar naar waar je gaat verhuizen, woon je bijvoorbeeld in een dorp dan kan het zijn dat je op de zelfde wijkcentrale blijft zitten, maar dan krijg je wel een nieuwe uitgang (ander huis is ander lijntje).
Zodra er een actieve NT aanwezig is met een abbo erop, dan is doet het internet het altijd.
Maar het kan nog wel zijn dat je telefoon en tv het niet doet.
Laat de monteur lekker even alles controleren, dan weet je ieder geval dat alles van de KPN kant goed is.
Dat is weer 1 zorg minder voor als het bij je zelf niet goed zou gaan, om een 1 of andere reden.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verhuizing van glasvezel met KPN complet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Ervaringen glasvezel internet & TV KPN Algemeen : 2 22 nov 2017
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL KPN met eigen modem/router : 2 08 mrt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel en RT-N66U Eigen netwerk : 4 12 okt 2016
Geen dolby digital 5.1 via Glasvezel? Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 20 30 sep 2016
Advertentie