obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Slechte verbinding + vreemd spectrum
sathopper
ADSL verbinding via KPN Internet only.
Afstand naar wijkcentrale ca. 6Km.
FritzBox is het enige modem die normaal de lijn stabiel houd op ca. 3Mbit/s de afgelopen jaren.

Echter afgelopen dagen slecht internet. Modem traint in op max. 2Mbit/s.
Het spectrum op de FritzBox geeft een soort zaagtand vorm te zien. Dit was altijd vlak!

Dit heb ik één keer eerder gezien als gevolg van een defecte schakelende voeding in de meterkast.

Nu alles uitgeschakeld behalve het modem maar probleem blijft.
De Experiabox V7 van KPN origineel geleverd door KPN komt niet verder dan ca 1,2Mbit/s en traint om de haverklap opnieuw in.

KPN kan er niets aan meten dan dat de lijn in orde is.

Kent iemand dit probleem?
Alvast bedankt.
gr,
Pascal
sathopper voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
eogcnlGhost
Wat je binnenhuis kan doen:
> controleer alle kabels en stekkers even die naar je modem lopen, zitten ze nog op hun plaats, zitten de kabels nog goed vast aan de stekkers, draai eventuele schroefjes van je aansluit doosje aan (ISRA) punt (hoofd KPN kabel naar je eigen telefoon kabel).
> herstart je modem.

Is hier je probleem niet mee opgelost dan is het een extern (KPN) probleem.

Je kan ook de KPN even bellen voor een nieuwe modem, op dit moment is er de de Experiabox V10, het kan ook zijn dat je nog een V9 ontvangt, maar dat maakt niet zo erg uit.
Een V7 is een bak antiek.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
sathopper

Quote

eogcnlGhost schreef:

Wat je binnenhuis kan doen:
> controleer alle kabels en stekkers even die naar je modem lopen, zitten ze nog op hun plaats, zitten de kabels nog goed vast aan de stekkers, draai eventuele schroefjes van je aansluit doosje aan (ISRA) punt (hoofd KPN kabel naar je eigen telefoon kabel).
> herstart je modem.

Is hier je probleem niet mee opgelost dan is het een extern (KPN) probleem.

Je kan ook de KPN even bellen voor een nieuwe modem, op dit moment is er de de Experiabox V10, het kan ook zijn dat je nog een V9 ontvangt, maar dat maakt niet zo erg uit.
Een V7 is een bak antiek.


Dank voor het antwoord.
Modem zit met een 10cm kabeltje direct op het ISRA punt.
Alles nagelopen lijkt prima in orde.

Die laatste experiabox heb ik een paar maanden geleden gekregen omdat mijn ADSL was afgesloten. Alleen gebruikt om te testen. Ik had wel prima signaal maar de autenticatie faalde. KPN medewerker bleef ondanks deze info stellig volhouden dat het aan het modem lag. Nadat het nieuwe modem ook niet kon inloggen en weer te hebben gebeld werkte alles zomaar weer. Met een nieuw IP adres.

Fritzbox is in orde ik heb er 2 de andere laat hetzelfde probleem zien.
Volgens KPN is de lijn OK en daar houd het voor hun mee op.

Gr. Pascal
 
eogcnlGhost
Zoals jij het beschrijft, denk ik meer toch dat het een extern probleem is.
Je kan altijd vragen of KPN een lijn meting doet en niet 1 die een service medewerker op afstand doet, maar 1 waar de monteur vanaf jou huis een meting doet naar de wijkcentrale.

Maar zou je mij je postcode en huis nummer via een PM kunnen sturen, dan kan ik even kijken of mijn vermoeden klopt, zover ik kan zien woon je een een gebied wat zeer rijk is aan (boeren landschap) water.
En water en koper zijn 2 vijanden van elkaar.
Als mijn vermoeden dan klopt dan weet ik heel zeker dat het aan de KPN koper lijn ligt.
Gewijzigd door eogcnlGhost op 26 juli 2016, 02:31
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
sathopper
Ik woon inderdaad in het buitengebied.
Toen wij en 8 jaar geleden kwamen wonen was de lijn ook heel erg slecht.
Uiteindelijk is de kabel op 3 plaatsen gerepareerd.
Lijndempings waardes in het modem zijn niet veranderd en lijken OK.
De zaagtand in de grafiek laat volgens mij zien dat er een aantal frequenties verstoord worden.
Lijkt mij een storing van buitenaf en niet een slechte kabel.

Postcode verstuurd via de PM
 
eogcnlGhost
Ik heb even het 1 en ander uitgezocht.
Niet schrikken.
Afstand van jouw huis naar de wijkcentrale is: 6.3 KM
Naam en adres van de wijkcentrale staan in je PM.

Hier een tabel van snelheden:
Afstand tot wijkcentrale Downloadsnelheid:
<0,7 km 24 Mbit/s
<1,2 km 22 Mbit/s
<1,6 km 20 Mbit/s
<1,9 km 18 Mbit/s
<2,1 km 16 Mbit/s
<2,3 km 14 Mbit/s
<2,5 km 12 Mbit/s
<2,7 km 10 Mbit/s
<3,1 km 8 Mbit/s
<3,4 km 6 Mbit/s
<3,9 km 4 Mbit/s
<4,7 km 2 Mbit/s
<5,3 km 1 Mbit/s

Alles wat je boven de 1Mbit krijgt is mooi meegenomen.
In de afstand van 6.3 KM kan heel veel fout gaan.
Ik heb de route van de kabel even bekeken en hij loopt voor ruim 90% langs bomen en waarschijnlijk (kan ik niet goed zien) een greppel/berm sloot.
Normaal wordt de koperlijn langs de hoofdrijbaan geplaatst, maar als er een fietspas aanwezig is kunnen ze hem daar ook nog naast leggen.
Weg van de bomen maar weer dicht bij het water.

Ik denk dat KPN hier niet al te veel aan gaat doen, tot er ooit is een keer glasvezel gaat komen. (zie PM).
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
sathopper

Quote

eogcnlGhost schreef:

Ik heb even het 1 en ander uitgezocht.
Niet schrikken.
Afstand van jouw huis naar de wijkcentrale is: 6.3 KM
Naam en adres van de wijkcentrale staan in je PM.


Afstand was mij bekend ook de locatie van de wijkcentrale. Deze is een paar jaar geleden nog geupdate naar ADSL2.
Tot nu altijd een stabiele 2,5 ~ 3 Mbit gehad met uitzondering van een defecte schakelende voeding in de meterkast die de boel tijdelijk verziekte.
Het Spectrum en de hoogste frequenties ziet er nagenoeg identiek uit als toen het nog Ok was.
De dipjes om de ca. 45KHz baren mij zorgen en kan ik alleen maar verklaren door een externe storing. Mogelijk overspraak van een nieuwe data verbinding??

Zal van het weekeinde de hoofd schakelaar in de meterkast eens uitzetten (modem zit achter een UPS) om uit te sluiten dat de storing echt niet uit mijn huis komt.

Glas ligt op 1Km van mijn huis. Een naburig dorp heeft via een lokaal Glas initiatief + subsidie glas gekregen.
Er is wel op provinciaal niveau besloten glas in de hele provincie uit te rollen.
De kosten hiervoor éénmalig per huishouden zijn dik 2000€.
Onbekend wanneer ze bij ons aan de slag gaan. Tot die tijd zou ik graag mijn 3Mbit weer terug hebben.

Probleem zit er gewoon in dat KPN geen toekomst meer ziet in koper en er dus ook geen energie in wil steken om mij te helpen.
Snap het ook wel die kosten gaan ze dan ook nooit meer terug verdienen.

Zit zelf te denken aan 4G als tijdelijke tussen oplossing.
Telfort bied nu abonnementen zonder data limiet zal hier eens naar kijken.
Ik bel via Budgetphone dus ben hiervoor niet afhankelijk van een ISP als ik maar Internet heb kan ik ook bellen Smile
 
eogcnlGhost
Ik hoop voor je dat ze zo snel mogelijk ook het glas naar de buiten gebieden brengen, dan heb je ook weer gewoon internet.
Je ziet maar weer, alles draait nog steeds om geld.
Kost het meer dan het op levert dan ben je het haasje.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
sathopper
Inmiddels is het probleem opgelost.
Het was dit keer de voeding van de Fritz!Box zelf die de storing veroorzaakte.
Leuk die schakelende voedingen. Als ze ouder worden gaan ze vervelende dingen doen.
Met een andere voeding werkt alles weer prima.

Nu maar weer verder wachten op glazvezel Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Slechte verbinding + vreemd spectrum', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
slechte wifi verbinding op 1 PC WiFi : 4 18 jan 2018
vpn verbinding Hardware instellingen : 2 13 jan 2017
Experiabiox V10 lan connectie problemen internet verbinding Routers : 11 02 jan 2017
Advertentie