obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Eigen Hardware; router, modem, TV-setup box, ISDN centrale, enz. » Routers
 Onderwerp afdrukken
Open Poorten KPN Glasvezel
bennie01
Beste Lezer,

Ik ben in het bezit van een KPN glasvezelverbinding 100/100.
Op de verbinding heb ik een eigen CISCO ASA 5505 aangesloten. Na wat aanpassingen in verband met VLAN's etc werkt de router prima.
Inkomend werken de verbindingen op bijvoorbeeld poort 80 en 443 goed.
Ik zou echter een andere poort willen gebruiken voor bijvoorbeeld Webdav, bijvoorbeeld 5443 of 20443.
Het verkeer wat verstuurd word naar deze poorten komt echter nooit aan op de externe interface van mijn router.

Weet iemand of dit op te lossen is, of is dit het gevolg van een consumenten product?

Ik hoor graag jullie reacties.
 
eogcnlGhost
Hoi, je moet die poorten eerst vast leggen in het apparaat of programma.
Het apparaat of programma moet ook een statsch (vastIP adres) hebben.
Als je beide hebt uitgevoert kan je ze doormiddel van een port-forward koppelen.
Het port-forwarden moet je doen in de Experiabox en niet in je router.

Wat je dus ook niet moet doen is een port-forward maken van de Experiabox naar je router en vervolgens een port-forward van je router naar het volgende apparaat of programma.
Port 80 staat standaard al open, die hoef je naar niets te forwarden.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
bennie01
Hoi,

Ik denk dat ik wellicht niet geheel duidelijk ben geweest, maar ik heb mijn eigen router aangesloten in plaats van de experia box.
Hierbij heb ik de VLAN configuratie zoals deze door de Kpn geleverd word ingericht.

Mijn router heeft dus het externe IP adres van mijn KPN verbinding direct op de WAN poort via een PPPoE verbinding.

Zoals eerder aangegeven lijken alleen uitgaande verbindingen toegestaan, met uitzondering van poort 443 en poort 80.

Weet iemand of het mogelijk is dit aan te (laten) passen door de KPN, of heb ik dan echt een zakelijke verbinding nodig?
 
eogcnlGhost
Dan blijft het verhaal nog het zelfde, maar dan zonder de Experiabox.
Je moet een port-farward maken naar het desbetreffende Statische IP adres in je netwerk en die port forwarden.
En port 80 en 8080 staan standaard open als dat niet zo had geweest had je niet kunnen posten op dit forum.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Open Poorten KPN Glasvezel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Ervaringen glasvezel internet & TV KPN Algemeen : 2 22 nov 2017
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL KPN met eigen modem/router : 2 08 mrt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel en RT-N66U Eigen netwerk : 4 12 okt 2016
Geen dolby digital 5.1 via Glasvezel? Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 20 30 sep 2016
Advertentie