obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
ExperiaBox V9 ZTE H368N NAS vraag
Klaphark
EDIT

Hoi,

Ik heb van KPN de ExperiaBox V9 ZTE H368N, nu ben ik van plan om een NAS aan te schaffen voor backups etc. Maar is de KPN Router hier wel compitabel mee? Als ik Google zie ik in sommige resultaten dat het niet altijd evengoed werkt in combinatie met KPN.

Zijn er nog tips and tricks waar ik gebruik van kan maken, of rekening mee moet houden?

Of beter zelf, heeft iemand hier eigen ervaring mee?

Alvast bedankt.
Gewijzigd door Klaphark op 10 februari 2015, 17:38
 
eogcnlGhost
Hoi Klaphark.
Er zijn 2 methodes van aansluiten van een NAS: via de Experiabox of via een eigen router.
Het ligt er helemaal aan wat je er mee wilt doen.

Aan te raden op een eigen router:
Als je hem voor 80% of meer in je eigen netwerk wilt gaan gebruiken voor backups, streaming of zelfs als extra HDD inplaats van opslag op je PC.

Aan te raden op de Experiabox:
Als je hem voor 80% of meer wilt gebruiken vor downloaden, online streaming, delen met andere mensen online.

Als je geen eigen router hebt, kan je natuurlijk de NAS ook aansluiten op de Experiabox.
Opzich als je de NAS goed insteld zou je geen problemen moeten hebben met de communicatie tussen de Experiabox en de NAS.

Hier heb je een voorbeeld van het instellen van een QNAP NAS KLIK MIJ
En een heel belangrijk iets is dat je de NAS een statisch IP adres geeft, dat schild je later veel problemen KLIK MIJ
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
CompuHenk
Je kan ook gewoon 1 of 2 harde schijven aansluiten op de usb-poorten van de Expriabox.
De ZTE beschikt namelijk over een ingebouwde Sambaserver en een FTP-server
 
eogcnlGhost
Dan zou ik nog steeds voor de NAS gaan, Samba is wel een beetje basic.
En als je wilt gaan streamen in je netwerk, daar is Samba in de Experiabox een beetje te langzaam voor, muziek kan die net nog hebben, maar een leuke HD film?
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ExperiaBox V9 ZTE H368N NAS vraag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
NAS ZyCEL aansluiten H368N v9 Hardware instellingen : 5 01 aug 2018
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Advertentie