obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van KPN, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc.
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel en VOIPStunt
WJ
IK maak al jaren naar volle tevredenheid gebruik van KPN ADSL met een vast telefoonnr. Inkomende gesprekken lopen via dit vaste KPN-nummer; Uitgaande gesprekken lopen via VOIPStunt. Hierbij maak ik gebruik van de telefoonset van Gigaset, de C470IP en de KPN ExperiaBox ARV7519.
Sinds begin december 2014 overgestapt op glasvezel. Hierbij werd de ExperiaBox vervangen voor een nieuwe V8 ExperiaBox. Afgezien van wat startproblemen loopt nu bijna alles weer naar wens. Echter op één uitzondering na. Bij het uitbellen via VOIPStunt valt het geluid na ongeveer drie minuten aan beide kanten van de lijn weg; de verbinding blijft wel gewoon in tact.
KPN heeft dit nog steeds niet kunnen verhelpen. Volgens VOIPStunt geeft de SIP een probleem en moet de STUN- of TURN server in de router naar OFF worden omgezet.
De ExperiaBox van KPN is echter zo dichtgetimmerd dat ik niet bij deze STUN of TURN instelling kan komen. KPN verwijst naar VOIPStunt en VOIPstunt zegt dat alleen KPN dit kan aanpassen.
Wie weet een oplossing voor mijn probleem?
 
eogcnlGhost
Je zit in het kastje naar de muur probleem van KPN en VOIPstunt, ze zeggen beide dat ze geen 3th party apparatuur ondersteunen.
Ik kan je voor de rest alleen maar een probeersel geven, bel de KPN en vraag voor een nieuwe V9 (ZTE H368N) modem.
Deze modem is anders opgebouwd als de V8, je hebt kans dat je hiermee geen problemen mee hebt.
De KPN kan je alleen niet garanderen dat je een V9 krijgt, het kan zijn dat je gewoon weer een V8 krijgt.
Dan is de enigste oplossing, nog een keer KPN bellen voor nog een omruiling tot dat je een V9 hebt.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
WJ
Bedankt voor je snelle reactie.
KPN heeft mij beloofd nog dit jaar terug te zullen bellen.
Dit wil ik wel even afwachten. Lost dit niets op of wordt er niet gebeld, dan hoop ik in de eerste week januari inderdaad jouw suggestie op te volgen.
Vr.gr.
WJ
 
WJ
KPN heeft mij nog steeds niet teruggebeld.
Wel heb ik intussen nog weer contact gehad met VOIPStunt. Ook binnen de software van mijn Gigaset 470IP is een setting STUN server. Deze staat standaard (en stond bij mij dus ook) op OFF. Geen oplossing dus.
Volgens VOIPStunt wordt het probleem veroorzaakt, doordat KPN gebruik maakt(of is gaan maken) van de 5060 poort en kan deze in de V8 ExperiaBox niet worden aangepast door de klant (dicht getimmerd).

VOIPStunt adviseerde om te kijken of je de poorten in de Gigabyte 470IP kunt wijzigen van 5060 naar bv. 6000.
Binnen de software van Gigabyte 470 IP kon ik inderdaad bij "Telefonie- IP1 Bewerken-Geavanceerde instellingen tonen" de proxypoort en de registratie server-poort wijzigen van 5060 in 6000. Daarna wijziging opslaan en.............
HET PROBLEEM IS OPGELOST. IK KAN VIA VOIPSTUNT WEER ONBEPERKTE TIJD BELLEN.
Bedankt voor het meedenken.
Vr.gr.
W.J.
Gewijzigd door WJ op 02 januari 2015, 16:40
 
eogcnlGhost
Dan is het toch nog opgelost al is het via een omweg.
Nouw weer flink gaan bellen dan.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
WJ
Bedankt voor je goede wensen.
GRAAG WIL IK JE ALSNOG OOK EEN GOED NIEUWJAAR TOEWENSEN.
Inderdaad, via een omweg toch opgelost en ik ben er wel contant mee.
Immers de alternatieven waren: terug naar de ADSL of gaan bellen via KPN (zou wel ca. euro 16,00 per maand kosten).
Via VOIPStunt betaal ik rond euro 1,00 per maand.
Vr.gr.
WJ
 
Toutia
Dank voor je oplossing,
Sta op het punt over te stappen van Ziggo kabel naar KPN glasvezel had de afdeling verkoop al aan de lijn, vertelden met nadruk dat VOIP via een andere carrier niet mogelijk is.
Dus einde verhaal maar even google en ik ben bij jou Grin en een van de weinigen met een oplossing
ik gebruik soort gelijke voip telefoons
3 vragen
werkt het nog?
welke experiabox heb je nu?
en met welke firmware?

tot slot ik heb nog een 3e waar 5060 ingevuld staat namelijk de Outbound proxy-poort
anyway bij Ziggo alle 3 de poorten op 6000 en stun op nee werkt, dus dan verwacht ik dat dit bij kpn ook gaat werken.

Hartelijke groet
 
eogcnlGhost
Ik neem aan dat het nog steeds werkt anders had ik WJ wel terug gezien.
Opzich maakt het niet zo veel uit of je een V8 of V9 hebt.
Het enigste verschil tussen deze 2 modem is:
V8 heeft geen SIP ondersteuning en is geschikt voor glasvezel tot 300Mbit.
V9 heeft wel SIP ondersteuning en is geschikt voor alle snelheden die op glas te krijgen zijn.
Zover ik van WJ heb begrepen, moet je de instellingen doen in je telefoon set en niet in de modem.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
WJ
Het werkt nog steeds prima.
Ik gebruik de ExperiaBox V8, Astoria Networks VGV 7519 (is dit de gevraagde firmware? Anders graag even aangeven waar ik die kan vinden).
Inderdaad moeten de poorten in de software van de Gigaset 470 IP worden aangepast, (zie ook eerdere verhaal)
Binnen deze software staat standaard inderdaad drie keer poort 5060.
Alleen de laatste heeft betrekking op de Outbound proxy. Deze staat bij mij standaard ingesteld op "NOOIT".
Omdat ik dus geen gebruik van deze proxy maak, heb ik het poortnummer hier ook niet aangepast. Dit poortnummer wel aanpassen heeft nl. geen zin als je deze proxy toch niet gebruikt.
Op deze wijze werkt het bij mij allemaal prima.
Ook ik gebruik drie VOIP telefoons en alle gesprekken komen standaard binnen via de KPN-lijn en de uitgaande gesprekken gaan via VOIPStunt (kort op de groene verbindingsknop van de handset drukken).
Als ik op het ene toestel via VOIPStunt naar een derde bel kan mijn vrouw gelijktijdig gewoon een via KPN binnenkomende lijn opnemen en afhandelen. Gelijktijdig inbellen en uitbellen dus.
Druk ik bij uitbellen langer op de groene verbindingsknop van de handset dan bel ik weg via de KPN-lijn. In feite heb ik bij uitbellen dus de keuze; in de praktijk gebruik ik altijd VOIPStunt voor uitbellen.
Gewijzigd door WJ op 15 januari 2015, 18:51
 
Toutia
Dank jullie wel voor de snelle respons,
en W.J. dank voor je uitgebreide antwoord.
Telefoons werken bij mij ook zoals je beschrijft.
ik ga ervoor en laat als het is geïnstalleerd van me horen.

tot slot heb jij nou 3 verschillende lijnen c.q. drie nummers bij de kpn?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel en VOIPStunt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Ervaringen glasvezel internet & TV KPN Algemeen : 2 22 nov 2017
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL KPN met eigen modem/router : 2 08 mrt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel en RT-N66U Eigen netwerk : 4 12 okt 2016
Geen dolby digital 5.1 via Glasvezel? Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 20 30 sep 2016
Advertentie