Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van KPN. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
Instellingen VOIP account mapping
|
|
lobo405 |
Geplaatst op 15 November 2014, 17:35
|
Activiteit Berichten: 12 Lid sinds: 15 Nov 2014 |
Sinds enkele weken heb ik een Experia v9 Redelijk tevreden ondanks enkele wat vreemde probleempjes. Maar ik kan nergens iets vinden over hoe de account mappings van de SIP server in te stellen (external sip UA mapping). Waar ik ook zoek op internet of in de handleidingen nergens staat iets over de interne en externe settings voor de interne extensie nummer 101-109 en 120. Wie kan mij een verwijzing geven naar de te gebruiken mogelijkheden en zaken als ID en AOR. Is er ergens een downloadbare handleiding of zo? Alvast mijn dank, Bob |
|
|
lobo405 |
Geplaatst op 17 November 2014, 15:47
|
Activiteit Berichten: 12 Lid sinds: 15 Nov 2014 |
Nog niemand die mij kan zeggen waar ik de commando's uitgelegd vind? |
|
|
eogcnlGhost |
Geplaatst op 17 November 2014, 19:50
|
Beheerder Expert » Putte » 4641 » Alles-in-1 Premium » Fritz!Box 7590 » Interactieve TV » Arris VIP5202 Berichten: 925 Lid sinds: 23 Jan 2013 |
Alle instellingen in de V9 staan al goed, je hoeft alleen een SIP programma op je telefoon of tablet te zetten. Een veel gebruikt programma is bijv.: CSipSimple Als je via wifi bent verbinden dan kan het programma de instellingen zelf vinden. Paswoord is: kpn (indien nodig) JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel. |
|
|
lobo405 |
Geplaatst op 18 November 2014, 11:54
|
Activiteit Berichten: 12 Lid sinds: 15 Nov 2014 |
Hoi, bedankt eogcnlGhost voor je reply. Is er toch ergens iets over te vinden, of niet. Ik kom origineel uit de computerbranche (wel paar jaartjes geleden), dus ben wel wat gewend aan dingen instellen. Overigens vraag ik mij ook af of ik de v9 kan instellen qua werking van de twee aangesloten analoge telefoons. Hoe er gereageerd wordt op in gesprek en of ik kan wijzigen welk nummer op welke poort zit. Dacht dat dit dus eventueel via deze settings kon. We hebben twee telefoonnummers, een voor mijn vrouw die als ZZP-er een zakelijk nummer heeft gekregen. Bij de v8 kon je daar voor zover ik mij kan herinneren het nodige instellen. Onder andere of het nummer bij niet opnemen doorgeschakeld werd naar de andere lijn. Bij de v9 zie ik daar niets meer over, jammer. Misschien dat ik daar een ander forumdeel voor moet benaderen. |
|
|
eogcnlGhost |
Geplaatst op 18 November 2014, 18:21
|
Beheerder Expert » Putte » 4641 » Alles-in-1 Premium » Fritz!Box 7590 » Interactieve TV » Arris VIP5202 Berichten: 925 Lid sinds: 23 Jan 2013 |
In de V8 kan je op dit gebied niets meer instellen, de anologe en de SIP niet. Op de V9 kan je alles nog naar eigen wens zetten tot een zekere hoogte. Als je inlogt in de V9 en je gaat naar Application > Account Mapping. Daar zie je External SIP UA Mapping. Hier kan je zien welke numemr is gekoppeld op welke SIP. Via het kopje erboven: Internal Extension Number kan je instellen welk adres je SIP krijgt voor wel nummer. Dus in jouw geval 2 telefoon nummers. *101 (tel nummer 1 is gekoppeld aan SIP 3) ID1,AOR= tel nummer 1 ID3,AOR=SIP3 *102 (tel nummer 2 is gekoppeld aan SIP 4) ID2,AOR= tel nummer 2 ID4,AOR=SIP4 Eventueel kan je zelfs een gekoppelde telefoon verbinding maken met 1 SIP, maar dan vervalt 1 van de boven staande SIPs omdat helaas er maar 4 ID's zijn en jij al 2 ingebruik hem met de analoge tel nummer's. (ik zet hem even als 3de IEN) *103 ID1,AOR= tel nummer 1 ID2,AOR= tel nummer 2 ID3,AOR=SIP3 of ID4,AOR=SIP4 of als je beide nummers naar beide SIP's wilt sturen ID3,AOR=SIP3 en ID4,AOR=SIP4 ----- Nu nog weten f je echt verbonden bent met je mobiel en/of tablet. Ga naar Status > VoIP Status > Internal SIP UA Als je apparaat verbonden is dan zie je bijv.: ID1 *101 FXS1 Registered (analoog tel 1) ID2 *102 FXS2 Registered (analoog tel 2) ID3 *103 (W)LAN(192.168.2.***:53955) (*** IP adres van je apparaat met waarschijnlijk 53955 als port nummer) ID3 *104 (W)LAN(192.168.2.***:53955) (*** IP adres van je apparaat met waarschijnlijk 53955 als port nummer) Als *103 of *104 er niet is dan staat er een instelling of in je apparaat of in Internal Extension Number niet goed. ----- Simpeler kon ik het niet uitleggen en een betere uitleg is er ook niet. Ik hoop dat je het aan de praat krijgt anders hoor ik het wel. Veel knutsel plezier. JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel. |
|
|
lobo405 |
Geplaatst op 19 November 2014, 05:49
|
Activiteit Berichten: 12 Lid sinds: 15 Nov 2014 |
Helemaal top! Bedankt voor je antwoord, ik ga er mee aan de slag. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instellingen VOIP account mapping', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Planet IMAP email account op Macbook | Hardware instellingen | : 2 | 14 Mar 2023 |
Voip telefoon via Eternet uitgang Experiabox V8 | KPN Glasvezel diensten | : 3 | 27 Jun 2016 |
iptv instellingen kpn. | Algemeen | : 2 | 19 Feb 2016 |
Internal SIP account | Routers | : 18 | 05 Dec 2015 |
voip snom gebruiken als normale telefoon? | KPN Glasvezel diensten | : 9 | 18 Aug 2015 |
Advertentie