obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Isolatie WiFi clients ZTE H220N
duinsel
Hoi,

Ik heb geprobeerd vandaag mijn zwager te helpen om een probleem op te lossen. Voor een Logitech Harmony systeem moet een tablet met een Logitech kastje comminiceren via WiFi. Dat lukt niet, maar ik krijg ook communicatie tussen andere devices niet aan de praat. Het lijkt wel of elk WiFi apparaat wel met internet kan communiceren, maar niet met andere WiF apparaten binnen het netwerk.

Sommige WiFi routers hebben dit als feature, dan heet het Wireless Isolation, AP isolation, Client isolation of iets dergelijks. Het lijkt erop dat het ZTE modem iets dergelijks doet. Ik kan er echter geen instellingen of info over vinden.

Weet iemand of de ZTE H220N inderdaad aan wireless isolation doet?
Zo ja, is ergens een instelling om dit uit te schakelen?
Of kan KPN dit anders voor mij doen?

Thanks!

Martijn
 
eogcnlGhost
Hoi Martijn.

Om te beginnen om welk Harmony kastje gaat het?
Wat wil je met wat laten communiceren?
Wil je de TAB als afstandsbediening gebruiken voor bijv. een smart tv, media center of NAS?
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
duinsel
Hoi,

Bedankt voor je snelle respons. Het gaat om een Logitech Smart Control
http://www.logitech.com/nl-nl/product/harmony-smart-control

Die heeft een centraal 'smart hub' kastje met WiFi verbinding, een eigen afstand bediening die via de hub praat (niet via WiFi blijkbaar, maar ook niet IR), apps voor Android/IOS die via WiFi met de hub moeten praten, en een IR zender aan de hub die uiteindelijk de randappaatuur bestuurt. UIteindelijk kan dus de Logitech afstandbediening, maar ook de app op tablet of telefoon als zapper dienen.

De apps moeten dus via WiFi communiceren met de hub, beide zijn uiteraard verbonden aan de ZTE router, en hebben ook een IP adres ontvangen van de router.

De communicatie werkt niet, maar ook een ping van mijn telefoon naar een laptop zonder firewall lukt niet over dezelfde WiFi. Vandaar mijn indruk dat het probleem bij de ZTE experiabox ligt.
 
eogcnlGhost
Als je het zelf voor elkaar krijgt, kan je het volgende proberen KLIK MIJ (Dit geld alleen voor de hub, niet voor je telefoon of tab.

Als het nouw niet lukt, zouw je een screenshot kunnen posten van de pagina waar de IP instellingen op staan van de hub?
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
duinsel
Dank je.

De hub heeft geen optie om een statisch IP in te vullen, maar ik had wel al de IP 'statisch' via DHCP gemaakt op de ZTE modem. De hub heeft dus een oneindige lease op in dit geval 192.168.2.5.
Dat hielp helaas niet, ook als ik de client software daarna handmatig naar dit IP adres stuur.

Hier wat info over de Wifi isolatie , wat volgens mij dus wellicht een rol speelt.
http://www.howtogeek.com/179089/lock-...on-option/
 
eogcnlGhost
De Experiabox heeft geen optie voor AP, maar dat is normaal ook niet nodig als je maar 1 netwerk in huis hebt.

Maar zover ik even heel snel een paar handleiding heb door gekeken, heb je niets met de experiabox te maken.
Je moet je TAB of mobiel pairen met de hub.
De hub gebruikt daar een intern systeem voor.
Hij heeft wel je Experiabox herkent om zo zichzelf in te stellen op de adressen die gebruikt worden binnen je netwerk 192.168.2.*.
Dit voor het "idee" dat je dus niet steeds hoeft te wisselen van je wifi naar je hub.

Op de achter kant van je hub zet een knopje "RESET/PAIR".
Start je APP op je TAB of mobiel op en tik vervolgens RESET/PAIR" even aan, binnen 30 seconden moet je een bericht op je TAB of mobiel krijgen dat hij is verbonden met de hub.
Dit moet je voor elk apparaat doen wat je via de hub wilt bedienen, er zit volgens mij wel een maximum aan wat je met op de hub kan aansluiten.
Nu kan je TAB of mobiel met de hub communiceren.
Volg de rest van de opties van de app en als het allemaal goed gaat zouw alles moeten werken naar behoren.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
duinsel
Volgens de handleiding stappen kom je met de app uit bij een not found error helaas.

Ik ga er een andere keer rustig verder aan prutsen.

Dank je,

Martijn
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Isolatie WiFi clients ZTE H220N', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Advertentie