obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
ouderwetse telefoon kabel.
DaveDH
Ik ben sinds kort verhuisd naar een nieuw adres. In onze nieuwe woning komt er nog een oude telefoon kabel binnen. Aan deze oude kabel is moeilijk de kleuren te onderscheiden als deze er al op zitten. Nu is er al aansluiting hierop gemaakt met 2 aders van de kabel die het huis binnen komt naar de rest in het huis dus daar heb ik onze modem op aangesloten en we hebben nu dus internet en televisie. Nu is er in het oude huis gebruik gemaakt van een tweede set aders/lijn op de kabel die het huis binnen komt waardoor wij een hogere internet snelheid kunnen bereiken volgens de installateur van KPN. Dit wil ik in onze nieuwe woning dus ook. Hoe kan ik bij deze oude kabel deze tweede set aders/lijn vinden? Staat er een spanning op deze "tweede" lijn die gemeten kan worden?
Zie foto's voor meer informatie.
 
KaPteiN
Ja er staat tussen de 40 en 60 volt spanning op. Als je dat meet dan is het tweede aderpaar actief.

Voorwaarde is echter wel dat dit tweede aderpaar (is eigenlijk reserve) ook in de telefooncentrale is aangesloten.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
DaveDH

Quote

KaPteiN schreef:

Ja er staat tussen de 40 en 60 volt spanning op. Als je dat meet dan is het tweede aderpaar actief.

Voorwaarde is echter wel dat dit tweede aderpaar (is eigenlijk reserve) ook in de telefooncentrale is aangesloten.


Hoi KaPteiN!!
Top en bedankt voor het snelle reageren!
Ik zal morgen eens kijken wat mijn bevindingen zijn. Weet je toevallig wat de mogelijkheden zijn om een nieuwe kabel aan te leggen en wat hier de kosten van zullen zijn?
 
KaPteiN
Nee sorry!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ouderwetse telefoon kabel.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
UTP kabel aansluiten op RJE inbouw doos Eigen netwerk : 7 16 dec 2018
Vaste telefoon DX800a Hardware firmware : 4 17 mrt 2018
Voip telefoon via Eternet uitgang Experiabox V8 KPN Glasvezel diensten : 3 27 jun 2016
geen telefoon na installatie KPN compleet KPN Telefonie Storing : 8 21 dec 2015
High-end kabel Frequently Asked Questions : 20 04 dec 2015
Advertentie