obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van KPN. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
KPN (zakelijk) VoiP via andere provider
rweber
Hallo,

Ik heb een vraag waar ik via de helpdesk van KPN geen bevredigend antwoord op krijg (omdat de eerste lijns het gewoonweg niet weten). Ik heb een zakelijk KPN xDSL aansluiting met VoiP (Tiptel IP 282 toestel) op kantoor. Tot zover niets aan de hand dit werkt goed. Echter ik heb ook een tweede Tiptel IP 282 toestel besteld om op mijn thuiswerkplek te kunnen gebruiken. Op die thuiswerkplek heb ik een Ziggo verbinding. Op mijn thuiswerkplek wil het toestel (dat op kantoor wel registreert bij de SIP centrale) zich niet bij de SIP centrale registreren (registration failed geeft de webbrowser van het Tiptel toestel aan). De KPN helpdesk blijft maar roepen dat ik de juiste instellingen van Ziggo moet krijgen maar ik vermoed dat het VoiP netwerk van KPN niet buiten het KPN netwerk gereouteerd wordt. Iemand een idee of hier een workaround voor is of moet ik gewoon overstappen naar een goede VoiP provider die over iedere internet provider werkt?!

Voor de volledigheid het Tiptel Ip 282 toestel op mijn thuiswerkplek krijgt via DHCP keurig een IP adres , default gateway en DNS servers van de router. Ik vermoed dat het mis gaat met de proxy server bij de instellingen in het toestel; dit is een proxy server op het KPN netwerk. Zonder lukt helaas niet. Ik heb ook nog poort 5060 open gezet in de router maar ook dat mocht niet baten.

Gr, Rene Weber
 
KaPteiN
Je zou je vraag ook kunnen stellen op het Ziggo forum, het zou een specifiek Ziggo probleem kunnen zijn.

Meld wel even duidelijk dat het probleem de Ziggo aansluiting betreft, anders roepen ze daar dat je op het verkeerde forum zit. Wink
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN (zakelijk) VoiP via andere provider', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mail versturen van mobiel wat van een ander provider is Algemeen : 3 20 aug 2017
Voip telefoon via Eternet uitgang Experiabox V8 KPN Glasvezel diensten : 3 27 jun 2016
voip snom gebruiken als normale telefoon? KPN Glasvezel diensten : 9 18 aug 2015
Experia Box V10 ZTE h369A internal voip configuratie Routers : 4 25 jul 2015
Voip poort 5060 4G KPN Mobiel Internet : 20 18 mrt 2015
Advertentie