obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Eigen Hardware; router, modem, TV-setup box, ISDN centrale, enz. » Routers
 Onderwerp afdrukken
verbinden netgearadapter experiabox
deboerbaflo
Hallo,

Ik heb een pc ge-upgrade van windows XP naar Vista.
Nu kan ik geen verbinding krijgen met het internet.
In de usb-poort zit een netgear w111v3 adapter. Ik heb software (driver) geinstalleerd.
Er verschijnt een programma waarin ik kan zien dat de adapter an het scannen is. Op een gegeven moment vindt hij een netwerk maar dat is waarschijnlijk het verkeerde netwerk.

Maar het lukt me niet om een verbinding te maken met de experiabox (thomson)
Naast de PC staat een laptop, deze staat wel in verbinding.

Wie kan me vertellen hoe ik de internetverbinding van de PC kan herstellen?!

Alvast bedankt

vr gr
Hans de Boer
 
KaPteiN
Lastig! Heb je al bij apparaatbeheer gekeken? Staan daar uitroeptekentjes bij sommige apparaten?

Heb je die driver geïnstalleerd nog tijdens het gebruik van XP of na de upgrade naar Vista? Is dit de meest recente en geschikt voor Vista?

Heb je voor de upgrade gecheckt of er mogelijk problemen te verwachten waren? Dat programmaatje heet iets van "upgradewizard" of "compatibiliteitswizard".
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
deboerbaflo
HOi,

bedankt voor de tipSmile
ik heb in de apparatenlijst gekeken. Er stonden 2x een !, dat probleem verholpen. maar nog geen verbinding.
Er druk met andere dingen gehad (mooi weer enzo)
Ga deze week eerst maar eens via een kabel verbinding maken.
Ik heb ook gehoord dat je "documenten" moet downloden en installeren?
 
KaPteiN

Quote

Ik heb ook gehoord dat je "documenten" moet downloden en installeren?


Documenten kun je wel downloaden maar niet installeren. Bedoel je certificaten?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
deboerbaflo
documenten? idd certificaten. Waar kan ik die downloaden?
 
KaPteiN
Certificaten krijg je op 2 manieren binnen. Naast de al aanwezige certificaten brengt windows af en toe een update uit waarin nieuwe certificaten zitten.
Zorg dus dat je pc up to date is.

Als je via je computer een beveiligde verbinding maakt waarvan geen certificaat aanwezig is zal je computer die zelf opvragen. Bij zelfgemaakte certificaten die dus niet geverifieerd zijn door een betrouwbare externe partij krijg je vanzelf een melding met daarin de keuze of je dit certificaat wel of niet wilt gebruiken.

Maar ik denk niet dat hier het probleem in zit. Zet eerst eens tijdelijk de wifi beveiliging (wep of wpa) uit. En probeer dan nog eens verbinding te maken.

Als dat wel lukt, weten we waar het probleem zit.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verbinden netgearadapter experiabox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel diensten : 6 10 jul 2017
Advertentie