obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met KPN glasvezel, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Internet Connection Interrupted bij Steam games
elbrian
Sinds ik ben overgegaan van Ziggo naar KPN glasvezel kunnen wij (ik en zoon) niet meer onze games gelijktijdig spelen. Black Ops, Black Ops 2, CoD MW2 en 3 en laatst ook een Origin game
Battlefield 3 die hetzelfde probleem vertoont. Nu kan 1 van de pc's alleen deze draaien als we hem in de DMZ mode draaien. IP nummer toevoegen in het modem (Experiabox V8), helaas kan dat
er maar 1 zijn. Het vervelende is dat blijkbaar niemand hetzelfde probleem heeft, althans ik kan nergens vinden wie hetzelfde heeft. Beide computer gaan via gigabit switched bekabeld naar de
Experiabox V8.

Ik heb zelfs nog 2 weken zowel mijn oude verbinding Ziggo 120mbit als KPN 500Mbit gehad. Werd bij KPN telkens na 5 minuten uit de game gesmeten met de melding Internet Connection Interrupted.
Deed ik kabel weer in de router achter de Ziggo modem deed alles het perfect. Geen port forwarding of wat dan ook ingesteld. Daar heeft het ook niets mee te maken. Heb dit zelfs met nog een laptop
getest waar het ook gebeurde. Dus op 3 computers krijg je dezelfde melding. Allemaal na minuten krijg je de melding. Maar doe je het apparaat toevoegen aan de DMZ, is er niets aan de hand.

Ben zelfs nog naar vrienden in buurt gegaan die KPN 100Mbit glas All in een hebben heb het daar het getest met mijn laptop en kreeg daar ook de melding na 5 minuten. Was ook een Experiabox v8.

KPN doet er in ieder geval niets aan, ook al zit de storing gewoon in het SCHIJT modem/router Experiabox V8. Ben alleen zeer benieuwd of er meerdere personen die dit is tegengekomen of echte gamers
weten gewoon bij voorbaat dat je geen KPN abonnement moet nemen.

Dan maar weer terug naar Ziggo
Gewijzigd door elbrian op 09 juli 2013, 15:51
 
jeroen3
Als je ook Telefoon en TV afneemt van kpn ben je verloren.

- Koop een eigen router en zet deze in DMZ. En plaats je netwerk (pc's dus) achter je eigen router.

Als je alleen internet afneemt zijn er wel mogelijkheden om de hele prullenbak van kpn tussen jouw en het internet weg te halen.
Ik ben niet van kpn
 
elbrian
Hoi Jeroen3, ik had al zoiets op internet gevonden hierover. Omdat ik alles in in 1 heb zijn er twee vlan die door KPN worden gebruikt. 1 voor TV en 1 voor telefonie. Alleen is het erg vervelend dat KPN de klant probleem eigenaar maakt van iets wat natuurlijk niet mag voorkomen. Nu zou ik dus aparte netwerk kabel naast de bestaande moeten plaatsen zodat ik ongehinderd met meerder pc in de DMZ kan werken.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Moet wel toegeven dat KPN medewerkers allemaal wel erg goed hun best doen om je te helpen. Alleen zij kunnen er niets aan doen dat er gekozen wordt voor een zeer beperkte en slecht werkende modem/router.
 
elbrian
Het is inmiddels helemaal opgelost. Heb eindelijk de ZTE mogen testen waarop alle games werken zoals het hoort. Alleen waren de ethernet poorten 100mbit. Daarom nu het nieuwe V9 modem mogen gebruiken (is praktisch hetzelfde als de ZTE) maar ook nu werkt alles perfect.

Dus mocht je deze foutmelding hebben vragen voor de Experiabox V9!!!!!!!!

ClapBye-sadGrin
 
lightframe109
Hallo Elbrian,

wellicht een wat late reactie, maar jouw klachtomschrijving klinkt mij heel bekend in de oren.
Ik had ook ontzettend veel problemen met mijn Experiamodem in combinatie met Battlefield 3. Bij mij werd de connectie meerdere malen per sessie verbroken. Een multiplayer potje kon ik nooit afmaken. Ik heb dit zowel gehad met mn ADSL verbinding, als met mijn Glasvezel verbindig.
Toen ik merkte dat de glasvezel verbinding met een nieuw type experiabox nog steeds zoveel problemen gaf, was voor mij de maat vol en ben ik op zoek gegaan naar een alternatief.
Ik heb een Netgear WNDR3700 aangeschaft en deze wat "aangepast". Ik heb nu al maanden een superstabiele, snelle glasvezel verbinding en ben er super tevreden mee. Het enige wat niet werkt is telefonie, maar dat vind ik geen probleem aangezien ik dat toch niet gebruik.

Mijn Experiabox ligt nu ergens stilletjes in een hoekje te huilen en te wachten tot ie weer een keer naar huis mag, maar hij zal in mijn huis in ieder geval geen milliampere stroom meer krijgen. Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet Connection Interrupted bij Steam games', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Internet opeens trager KPN Internet Storing : 5 04 jan 2018
Advertentie