obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Al 3 jaar bezig over snelheid
Dennis74
Al meerdere keren om een nieuw modem gevraagd.......ook dat wil maar niet lukken.
 
Citrorob
Als hij het niet meer doet, dan komt er een ander bij mijn weten.Smile
 
Dennis74
Logje van een reset zojuist. Zien jullie iets wat ik aan de monteur moet vragen morgen ? :

link Information

Uptime:

0 days, 1:30:14

DSL Type:

G.992.3 annex A

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:

262 / 1.778



Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]:

5,82 / 64,76


Output Power (Up/Down) [dBm]:

11,0 / 17,0


Line Attenuation (Up/Down) [dB]:

35,5 / 51,0


SN Margin (Up/Down) [dB]:

21,0 / 6,5


Vendor ID (Local/Remote):

TMMB / BDCM


Loss of Framing (Local/Remote):

0 / 0


Loss of Signal (Local/Remote):

0 / 0

Loss of Power (Local/Remote):

0 / 0

Loss of Link (Remote):

0

Error Seconds (Local/Remote):

0 / 0

FEC Errors (Up/Down):

0 / 1.147

CRC Errors (Up/Down):

0 / 39

HEC Errors (Up/Down):

7 / 32


Zien jullie iets wat ik aan de monteur moet vragen morgen ?
 
Citrorob
Ook de monteur om een ander modem vragen. Het zou zomaar kunnen dat hij er een in de auto heeft liggen.

Aan je log zie ik overigens niet veel alleen dat je verbinding erg traag is maar dat wist je zelf ook al. Heel veel succes.
 
Dennis74
Bedankt ! ik zal het nodig hebben

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 24 2013 16:34:04:
Nou gisteren is de monteur geweest, weer alles van voor af aan. Lijn meten aansluitingen bekijken etc etc. Heb een eindelijk een nieuw modem en goede hoop dat ik een nette snelheid zou halen......helaas nog minder als met het oude modem. 1,4 Mbs was het trieste resultaat van weer een vrije ochtend (die ik liever aan vakantie had besteed)

Klaar was ik er mee. Tot ik vanochtend opgebeld werd.......of ik tevreden was.
Nou dat was ik dus NIET. Ik ga het regelen zegt de aardige dame van KPN.......nog voor ik er goed over na kon denken ging de telefoon alweer. Een grondmonteur die de kabel wilde komen bekijken .....binnen een uur nog. Ik weer een vrije middag genomen en naar huis. Monteur stond al te wachten. Hij sluit zijn kastje aan en zegt .......aah ik zie het al. Je adsl loopt maar op een poot .......ik zeg wat ?

Er is een ader van de twee af ....op 138 meter uit je ISRA punt.

Blijkt goddomme al 3 jaar gewoon alle data over dat blauwe draadje te gaan en die rode is gewoon 100% af,kapot. Ik was blij en woest tegelijk.

De monteur (super aardig moet ik zeggen) ging even bellen en kwam terug met morgen om 8:00 gaat de straat hier op en komt alles goed.

Dit is toch niet normaal meer man dagen heb ik vrij genomen voor monteurs en nee de lijn was prima ........


word vervolgd!!!
Gewijzigd door Dennis74 op 24 april 2013, 16:34
 
Citrorob
Grinn, gezien het aantal FEC fouten, zei ik toch al dat het aan de lijn moest liggen.Wink

Het probleem bij KPN is alleen dat hooguit 1 op de 10 medewerkers weet waar ze het over hebben en dan ben ik nog optimistisch....

Als je eenmaal de goede gevonden hebt, dan gaan ze meestal ook wel oplossen.

Ik zou zeggen blij hoop houden en net zo lang bellen en mailen tot het is opgelost.
 
Dennis74
Dat was een lange dag.

8:00 werd er gestart met graven op 138 meter uit ISRA punt. Kabel gemeten geen problemen. Nog eens meten .......op 200 meter een gat gegraven en een oude las gevonden. Las vernieuwd ......geen verbetering. Het moest toch dichter bij huis zitten. Op 75 meter een gat gegraven en ja hoor een sluiting daar ter plaatse. Kabel geknipt en ter plaatse gemeten 7 mbs stond er op dat lijntje.....mooi. Lasmof geplaatst en gaatje gesloten.

Op het ISRA punt meten.....een magere 2Mbs......Ik kon in de grond zakken.

Inmiddels was het 16:00 en waren we niks opgeschoten. Totdat bleek dat er op de oranje draad een adsl lijn stond........vreemd misschien ergens omgedraaid ?
In iedergeval zo aangesloten en de lijn kon 7Mbs aan ......woooh ik blij ....maar er kwamen er maar 1.6mbs uit. Tot ik vertelde joh ik heb 2 jaar terug een hoger abbo genomen van 1,5Mbs naar 8Mbs ......ik ben toen toch wel echt omgezet he'?

Er werd druk gebeld met Amsterdam en PATS uit het niks 5.95Mbs op de lijn .....ik zeg hoe kan dat nou ?? O je moest nog even op regelkring 2 (zat blijbaar op 3) ......en dat zegt me dan weer niks.

Voor mijn gevoel is al het gegraaf voor niets geweest en stond gewoon al twee jaar lang mijn abbo niet goed (maar dat weet ik niet zeker hoor)

Hoe dan ook ik heb nu op 7700 meter uit de centrale een Down van 5.95Mbs en een Up van 0.8Mbs ......kost me 3 jaar maar ik ben tevreden.
 
Citrorob
Ze moesten de lijnmanagement nog resetten. De schroeft automatisch de snelheid terug als er storing op de lijn zit.
 
Dennis74

Quote

Citrorob schreef:

Ze moesten de lijnmanagement nog resetten. De schroeft automatisch de snelheid terug als er storing op de lijn zit.



Is dat de DLM ? die is wel 6 x gereset gedurende de dag.
 
Citrorob
Yep maar het heeft pas zin als alles weer aangesloten is op de definitieve plaatsSmile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Al 3 jaar bezig over snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Wat is de maximale snelheid op 4G internet? KPN Buitengebied Snelheid : 1 04 mei 2017
Advertentie