obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Al 3 jaar bezig over snelheid
Dennis74
Hallo,

Ik ben al 3 jaar bezig over mijn ADSL snelheid. Nu heb ik eindelijk weer monteurs over de vloer maar het wil maar niet lukken om deze echt goed in beweging te krijgen.
Heb 8mbs adsl abo waar maar 1,5 mbs down van overblijft en 0.2 up. Zit nog met een oude thompson 780..

Wil wil er eens een oordeel geven over dit logje :






DSL Connection


Link Information
Uptime:

0 days, 0:35:27

DSL Type:

G.992.3 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:

262 / 1.811

Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]:

6,92 / 41,46

Output Power (Up/Down) [dBm]:

11,0 / 17,0


Line Attenuation (Up/Down) [dB]:

35,5 / 51,0

SN Margin (Up/Down) [dB]:

21,0 / 6,5

Vendor ID (Local/Remote):

TMMB / BDCM

Loss of Framing (Local/Remote):

4 / 0

Loss of Signal (Local/Remote):

17 / 0


Loss of Power (Local/Remote):

0 / 0


Loss of Link (Remote):

0


Error Seconds (Local/Remote):

9 / 0

FEC Errors (Up/Down):

0 / 273.355

CRC Errors (Up/Down):

0 / 101

HEC Errors (Up/Down):

125 / 79
 
Citrorob
Link Information
Uptime:

0 days, 0:35:27


FEC Errors (Up/Down):

0 / 273.355

Bij deze uptime is het aantal FEC (Frequentie fouten) bezopen veel.
In combinatie met de hééééél lage snelheid lijkt het erop dat er in de aanvoerlijn van de KPN een breuk moet zitten.

De monteur heeft bij mijn een andere lijn gebruikt van de wiijkcentrale naar de verdeelkast in de straat en toen krijg en veel meer snelheid en de FEC namen aanzienlijk af.

Ik krijg nu nog steeds veel te weinig snelheid maar dat heeft ermee te maken dat KPN weigert om te investering in apparatuur die nodig is om het aangeschafte abonnement waar te kunnen maken.
 
jeroen3
Dan ga je toch gewoon weg bij kpn.
Ik ben niet van kpn
 
Citrorob
Het probleem is dat je in bepaalde delen van dit land weinig andere keus hebt.

Ja, je kunt naar XS4ALL gaan of iets dergelijks maar dan ben je nog steeds afhankelijk van het lijntje van KPN....
BTW voor degene die het nog niet wisten XS4ALL is gewoon KPN...
 
jeroen3
Dat is ook het geval voor telfort.

Woon je misschien ergens in het buitengebeid?
Ik ben niet van kpn
 
Citrorob
Dat valt best mee maar het enige alternatief is een kabelaar waar je ook alleen maar klachten over hoort.
 
jeroen3
De kabel is een beter medium dan xDSL, dus ik denk dat je daar wel gewoon fatsoenlijk internet kan krijgen.
Ik ben niet van kpn
 
Citrorob
Daar zijn de meningen over verdeeld zeker hier in de regio.
Daarnaast is overstappen ook niet alles. e-mailadressen, problemen bij overstappen.
Een verhuizing van een adres naar het andere binnen dezelfde plaats duurt bij KPN al zeker 3 á 4 maanden voor dat ze dat voor elkaar hebben.


Maar het gaat in dit draadje niet over mij maar over Dennis74 die een baggerverbinding heeft van KPN.

Het aantal FEC is gewoon veel te hoog en daar moet naar mijn idee KPN als eerste naar kijken.
Dit weet KPN echter allang want als je klaagt, dan kunnen ze dit zelf ook zien. Dat ze er dan weer niets aan doen geeft weer aan hoe KPN met haar klanten om gaat.
 
Dennis74
Hallo,

Ik woon inderdaad in het buitengebied, 5500 mtr van centrale. Mijn buurman met het zelfde abbo (8mbs) woont 8 meter dichter bij de centrale en heeft/haalt een snelheid van 4-5 mbs (gemeten door de monteur van KPN) afgelopen dinsdag.
De monteur zei me letterlijk "dan moet het hier ook kunnen"
De koperlijn is nagemeten door de monteur en deze zou makkelijk een snelheid van 8mbs aan moeten kunnen. Ze hebben me afgelopen donderdag omgestoken in de centrale naar de "plaat" waar mjin buurman ook op zou zitten, gevolg was een snelheid down van 0,9 Mbs.

Ik had zowaar het mobiele nummer van de monteur gekregen omdat hij benieuwd was naar de afloop.....die heb ik direct gebeld en deze gaf met het volgende advies. Modum uitzetten en storing melden.
Nu komt er morgen weer een monteur en kan ik weer bij het begin beginnen ........zo moe van.


PS: opzeggen klinkt leuk maar heb geen beschikking over kabel alleen ADSL
 
Citrorob
Idd gewoon blijven klagen en vraag ook eens om een nieuw modem.

De thomson 780 kan niet eens de upstream aan die je volgens je abonnement zou moeten krijgen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Al 3 jaar bezig over snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Wat is de maximale snelheid op 4G internet? KPN Buitengebied Snelheid : 1 04 mei 2017
Advertentie