obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Experiabox H220N ZTE ICMP aanzetten
Pieter01
Hallo,

Zoals de titel al zegt is het mogelijk ICMP toe te laten op een H220N ZTE Experiabox zodat ik mn thuis IP in iedergeval kan pingen van een remote locatie.

Bedankt,
 
jeroen3
De Experiabox zal niet reageren op ICMP, je eigen router in DMZ wel.
Bewijs: http://stats.pingdom.com/1gc0neu40zfe...zfe/725701
Ik ben niet van kpn
 
Pieter01
Thanks,

Dat had ik nog kunnen proberen idd. Het lek is inmiddels boven en ik ben er klaar mee ook. Het is dat ik in m'n oude huis geen andere optie had dan KPN voor iets meer snelheid dan de standaard ADSL snelheden, maar anders was ik er nooit aan begonnen. Moet dit contract tot augustus uitzitten en dan snel naar een andere provider en nooit meer achterom kijken.

KPN internet is echt verschrikkelijk is de conclusie.
Wegvallende SSH connecties iedere +/- twee uur door een of andere bug in die fantastische H220N.
Die H220N waar je overigens helemaal niks mee kan/of eigenlijk vooral mag. Te dwaas voor woorden dat ik niet eens m'n eigen LAN ip mag zetten.
Vervolgens eigen router erachter zetten in DMZ en dan toch nog geblokkeerde diensten hebben.
Ze doen ZEKER aan enorme vieze manieren van traffic shapen.
Veel geneuzel over betalingen na verhuizing.

Waarschijnlijk prima voor de doorsnee pippo die z'n mail 2x per week checked, maar ik wordt er niet erg gelukkig van voor 45 euro per maand.

Evengoed bedankt voor het antwoord.
 
jeroen3
Ik heb een eigen router achter de h220n en ik heb nergens last van.

En ja, de modems van KPN doen aan traffic shaping. Nogal logisch, er moet immers altijd VOIP bandbreedte zijn, en op aanvraag ook gegarandeerd iTV bandbreedte.

Ik trek er eigenlijk continu een radiostream doorheen en die valt niet weg. Is dat alleen bij ssh zo?
Ik ben niet van kpn
 
Pieter01
SSH is het enige wat ik continue open heb staan. Dus dat is het enige waar ik het mee merk. Goed verder intresseert het me ook weinig meer. Ik tmux en mosh er wel een paar maanden omheen en dan snel wegwezen.
Radio stream buffert natuurlijk ook. Dus als de connectie een paar seconden wegvalt blijft dat wel werken. Het is ook niet dat de SSH connectie een paar seconden wegvalt. Hij wordt gewoon hard verbroken.
 
jeroen3
Ik zal kijken of ik dat kan reproduceren.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 14 2013 14:14:48:
Ik heb iets voor 11 uur tot 14:13 een ssh sessie open gehad, en hij is niet gestopt.

Heb je keepalive wel aan?
Gewijzigd door jeroen3 op 14 februari 2013, 14:14
Ik ben niet van kpn
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experiabox H220N ZTE ICMP aanzetten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel diensten : 6 10 jul 2017
Advertentie