Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Ik voel me genomen
Citrorob
Beste Bas,

Ik geloof graag dat je bedoelingen goed zijn.
Het is alleen helaas zo dat de het hier gaat om heel andere problemen dan waarmee jij denkt te kunnen helpen.

1. KPN verkoopt iets wat technisch niet leverbaar is.
Heeft niets met kabeltjes, wifi, gebruik van andere te maken.
De techniek die KPN gebruikt levert maximaal een snelheid van 1mb upstream en 24mb downstream.
KPN verkoopt mij echter een lijn van 4mb upstream en 40mb downstream.
Doordat zelfs de smoes dan niet op gaat dat ik te ver van de centrale zou wonen niet op gaat, immers al zou ik in de centrale wonen dan is de 4mb up- en 40mb downstream niet haalbaar, is dit gewoon bedrog door KPN.
Dit lossen we niet op met een kabeltje of een ander wifi kanaal.
2. Jij begint over kabeltjes en wifi in huis. Als dat echt het probleem was, dan was het allang opgelost.
3. De speedtest die jij aanhaalt is wat je dan nog eens feitelijk over een lijntje weet te trekken. Daar is veel meer van invloed, zo ook de lijnen in huis.

Alles wat met punt 2 en 3 te maken heeft, interesseert mij hier niet omdat het niets te maken heeft met het probleem onder punt 1.
Het terug gaan naar een 8mb abonnement is daarbij ook geen optie omdat juist de upstream veel te langzaam is.

Citrorob
Blijkbaar wordt er gecensureerd in dit draadje. Want wat ik van KPN verwacht is nu verdwenen....

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 16 2013 20:55:32:

BasHoogers schreef:

Wellicht kun je KPN eens vragen of je een nieuwe router toegestuurd kan krijgen omdat de huidige deels je snelheid 'afremt'. Vraag dan om een ZTE of v8 experiabox.

Voor deze modems heb je een VDSL aansluiting nodig....
Moeten ze dat wel eerst "willen" aansluiten....
Gewijzigd door Citrorob op 16 April 2013, 19:55

Citrorob
Ehhh, het werkt wel alleen krijg je niet wat je bestelt hebt.
KPN weigert gewoon een VDSL aansluiting te realiseren die nodig is om het verkochte abonnement waar te kunnen maken.
Het wel verkopen en telefonisch garanderen dat je ook deze snelheid gaat krijgen en dan weigeren om de juiste aansluiting te maken is gewoon bedrog.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 22 2013 13:01:12:
Vandaag een berichtje gehad van KPN:

Ik heb wederom gevraagd waarom ik niet gewoon een VDSL aansluiting kan krijgen.

De klachten afhandeling denkt dit te beantwoorden met:

Ik heb voor u gecontroleerd of het mogelijk is om uw aansluiting over te zetten van ADSL naar VDSL. Dit is op dit moment nog niet mogelijk. Er kunnen diverse redenen zijn waardoor er op uw adres geen VDSL mogelijk is, maar wel op andere adressen bij u in de buurt. Op deze afdeling beschik ik echter niet over de benodigde informatie en systemen om de exacte redenen hiervan te kunnen achterhalen.

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Dit is natuurlijk een uiterst onbevredigend antwoord dus heb ik gevraagd of de nu maar eens de redenen willen achter halen voor mij.

Wordt vervolgd.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 22 2013 21:27:16:
KPN is met een reactie gekomen:
Geachte heer XXX,

Hartelijk dank voor uw reactie.

De beschikbaarheid van VDSL van KPN is afhankelijk van de afstand tussen het aansluitadres en de telefooncentrale. Dit komt omdat het leveren over grotere afstanden ten koste gaat van de kwaliteit en snelheid van de internetverbinding. Het VDSL-signaal wordt via de telefoonkabel van de telefooncentrale naar de woning getransporteerd. Hoe groter de afstand, hoe groter de verzwakking van het signaal is. Op een gegeven moment is het signaal zo erg verzwakt dat de kwaliteit van de VDSL verbinding niet meer gegarandeerd kan worden.

Voor het leveren VDSL wordt een maximum afstand van 2000 meter gehanteerd, bij u is deze afstand groter. Het is daarom niet mogelijk om VDSL te leveren. Hierop worden geen uitzonderingen gemaakt.

Hier mijn reactie Smile

Geachte heer XXX,

Als het niet zo triest was, dan zou dit echt een heel lachwekkende reactie zijn.

U zegt dat u het beleid van KPN weergeeft en als dat werkelijk het beleid is, dan heeft u mij zojuist erg blij gemaakt en verneem ik graag binnen welke "redelijke" termijn ik mijn VDSL aansluiting kan verwachten.
U beweert dat mijn aansluiting zich meer dan 2000 meter van de centrale bevind. Dit is echter in het geheel onjuist. Tijdens de laatste metingen van KPN was dit 1700 meter en een beetje. In ieder geval veel korter dan 2000 meter.

Zoals reeds gevraagd verneem ik dan ook graag wanneer wij de aansluiting kunnen verwachten.

Met vriendelijke groet,

Zo en nu maar weer afwachten in welke bocht ze zich nu weer gaan wringen Shock

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 24 2013 10:44:57:
Reactie van KPN...

Geachte heer XXX,

Mijn excuses voor het ongemak dat u heeft ondervonden.

Ik zie inderdaad dat u op 1700 meter van de wijkcentrale woont. Toch is het niet mogelijk om u op VDSL te zetten. Misschien is dit in de toekomst wel het geval. Helaas kunnen wij hier vrij weinig over zeggen.

Met vriendelijke groet,

XXX
KPN

Met daarop gelijk maar weer een reactie:

Geachte heer XXX,

Ik begrijp dat u er wellicht niets over kunt zeggen. Maar het is toch raar dat als KPN een aansluiting verkoopt waarvoor minimaal VDSL nodig is dat deze aansluiting niet gewoon wordt gerealiseerd.

Nu zijn we inmiddels wel gewend dat zaken niet vlekkeloos verlopen bij KPN maar uiteindelijk worden zaken wel opgelost ondanks dat het meestal pas gebeurd nadat er ergens ineens een bereidwillige medewerker gevonden wordt die niet de klachten als gezeur afdoet maar gewoon acties initieert.

Erg fijn zou het dan ook zijn als deze acties binnen KPN zouden worden uitgezet.
Uiteraard hoeft dit niet perse VDSL te zijn, de inmiddels gebruikte nieuwere technieken mogen natuurlijk ook, zolang we maar een verbinding krijgen die recht doet aan het abonnement.

Met vriendelijke groet,

XXX.

En nu maar weer afwachten......

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 25 2013 14:00:52:
Het verhaal gaat weer verder:

Geachte heer XXX,

Naar aanleiding van uw vraag kan ik u als volgt informeren:

Uw abonnement heeft een snelheid tot 40 MB. Voor het behalen van de maximale snelheid is de afstand van belang. Dit is reeds ook vermeld in een eerder antwoord. Zolang de verdeelkast waar u op bent aangesloten niet voorzien is van VDSL apparatuur is het ook niet mogelijk om de aansluiting om te zetten naar een ander technisch profiel. Op dit moment is er nog geen geplande netwerk upgrade bekend. Ik heb uw bericht doorgestuurd naar de betreffende plannings afdeling.

Met vriendelijke groet,

XXX
KPN

Maar ja wanneer gaat er dan ook echt wat gebeuren? Dus maar gelijk een mailtje gestuurd en wat onjuistheden uit de wereld geholpen....

Geachte heer XXX,

Mijn dank dat u deze vraag heeft doorgespeeld aan de planningsafdeling.
De vraag die direct bij mij opkomt is, wanneer kunnen we hierop een antwoord verwachten?

Daarnaast stelt u dat de verdeelkast waarop ik ben aangesloten niet voorzien is van VDSL apparatuur.
Strikt genomen is dit juist daar deze apparatuur nimmer in de verdeelkast staat maar in de wijkcentrale.
De wijkcentrale is echter wel voorzien van VDSL apparatuur.

Het is daarom nog steeds raar dat onze buren wel een VDSL aansluiting kunnen krijgen en dit bij ons dan niet mogelijk zou zijn.

Met vriendelijke groet,

XXX.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 29 2013 09:57:04:
Inmiddels weeg een reactie van een KPN medewerker gehad. Het antwoord is een schoolvoorbeeld van hoe KPN klachten van haar klanten gewoon negeert.

Geachte heer XXX,

Naar aanleiding van uw vraag kan ik u als volgt informeren:

Onze servicedesk heeft geen informatie of en wanneer de betreffende centrales en verdeelkasten geschikt zijn/worden gemaakt voor VDSL.

Wij kunnen alleen uw bericht hierover doorsturen.

Mogelijk is de betreffende centrale al geschikt gemaakt voor VDSL. Een VDSL verbinding heeft echter geen zin indien de kabelafstand tot de centrale meer dan 2000 m bedraagt.

Het is best mogelijk dat uw buren net binnen deze afstand wonen en daarom wel van een VDSL verbinding gebruik kunnen maken, maar dit hoeft niet te betekenen dat hun verbinding sneller is.

Een VDSL verbinding is een heel snelle verbinding, maar verliest dit voordeel ook veel sneller dan een gewone ADSL verbinding naarmate de afstand groter wordt.

Vanaf ongeveer 2000 meter is de kans groot dat u slechter af zou zijn met een VDSL verbinding.

Let op: Indien de aansluiting tussen het ISRA punt en uw Experiabox niet optimaal is kan dit van invloed zijn op de lijnmeting.

Het ISRA punt is het punt waar de hoofdaansluiting uw woning binnenkomt. Houdt daarom rekening met het volgende:

Het gebruik van te lange kabels, zogenaamde platte kabels of kabels van mindere kwaliteit tussen het IS/RA-punt en de KPN Experia Box kan een negatief effect hebben op de kwaliteit van uw ADSL-verbinding. Gebruik hiervoor daarom altijd een Cat5, Cat5e, Cat6 of Cat7 kabel. Deze kabel mag niet langer dan 2 meter zijn.

Indien er nog een splitter aanwezig is tussen het IS/RA punt en uw Experiabox verwijder deze dan. De splitter is met een Internet Plus Bellen of Alles in Eén abonnement overbodig en kan storingen veroorzaken.

Indien u wijzigingen aanbrengt in deze bekabeling dan adviseer ik u daarna uw modem een keer te herstarten.

Met vriendelijke groet,

XXX
KPN

Zoals je zult kunnen lezen is het kookpunt tamelijk bereikt. Ik heb overigens het idee dat dat ook de bedoeling is van KPN, waarna ze hopen dat je het klagen gewoon opgeeft.

Beste XXX,

Communiceren met de KPN begint nu echt wel heel erg vervelend te worden.
U bent geloof ik de het 5e stuk KPN onbenul dat ik moet uitleggen dat wij niet meer dan 2000m van de centrale af wonen.

Dit is uiteraard ook allang bij de KPN bekend maar KPN handeld geen klachten af KPN wimpelt klachten af.
Dit is echt de arrogantie ten top.

Daarnaast is uw standaard verhaal over het kabeltje vanaf het ISRA-punt ook al meerdere keren voorbij gekomen en heb ik ook al meerdere keren gemeld dat dit zelfs door uw monteurs gecontroleerd is.
Maar dan voor u een lesje digitale techniek. een ADSL aansluiting zal nooit een VDSL aansluiting worden door een ander kabeltje van het ISRA-punt naar het modem.

Graag zou ik in plaats van de standaard afwimpel antwoorden, gewoon graag een keer een echt antwoord willen hebben.
Als de servicedesk (hoe krijgen jullie dit woord opgeschreven na alle wanprestaties) zoals u dat noemt niet competent genoeg is om een antwoord te geven, dan zal er toch wel een afdeling bij de KPN zijn die a. wel weet hoe het zit en b. het ook nog kan oplossen. Ik vraag nu pas meer dan een jaar om een beetje fatsoen en medewerking. Blijkbaar is beiden echt te veel gevraagd.

Hoogachtend,

XXX.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 29 mei 2013, 08:57:34:
Ik wordt er inmiddels een beetje moedeloos van.
Van KPN hoef je echt niets te verwachten.

De politiek bemoeid zich er ook al 2 jaar mee en ook dat interesseert ze blijkbaar niet...

http://www.nu.nl/internet/3486223/consument-krijgt-trager-internet-dan-beloofd.html
Gewijzigd door Citrorob op 29 May 2013, 07:57

clarijs1944
Hallo,
Ook ik ben zwaar teleur gesteld in de snelheid van het KPN modem.
Ik heb gekozen voor het All-in pakket vanwege de mogelijkheden, maar ook voor hjet 40MB modem.
Ik had een 20MB modem via SOLCON. Mij n 2 computers zijn bedraad, maar de snelheid is een stuk lager dan mijn vorige abonnement bij Solcon met 20MB.
Zou hier nog iets aan te doen zijn?
Groet,
Martin

Citrorob
Ja, terug gaan naar je vorige provider.. Van KPN hoef je niet veel te verwachten.

kpnteun
ik heb nu precies hetzelfde, 40Mb abo, maar krijg er maar 18 (geverifieerd door KPN), ze gaan 3 meter kabel vervangen bij centrale (1km verderop) en krijg nieuwe modem, hopelijk krijg ik nu meer dan de helft van 40Mb, maar het gaat mij ook erom dat ze dit niet even eerder konden zeggen voordat ik dit abo afsloot. Ze mailde mij nu dat ik een abo TOT 40Mb heb afgesloten en dat die 18Mb gewoon moet pikken, is volgens hun standaard! belachelijk, minder dan de helft van mijn abo. Ik kom er ook niet uit nu, vind het een slecht bedrijf.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ik voel me genomen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ik voel me afgezet Hardware instellingen : 3 22 Jul 2013
Advertentie