obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN Digitenne & Interactieve TV [IPTV] » KPN Televisie Storing
Geen televisie, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
HDMI aansluiting, geen beeld
sjaakie
Ook ik heb nu ITV van KPN bij mijn Sharp TV werkt HDMI ook niet (al 4 verschillende kabels geprobeerd) Na contact met KPN geven ze aan dat het protocol van Sharp en die van KPN niet Matchen . Niemand kon mij aangeven op welke tv het wel goed zou gaan. Ik moest me er maar bij neerleggen dat het niet werkt tot KPN het protocol aan hun kant aanpast. Pas dus op KPN weet niet op welke tv HDMI zal werken. Ik moet nu dus naar slechter scart beeld kijken. Nu werd er aangegeven dat het type hdmi kabel niet uitmaakt.
Gewijzigd door sjaakie op 09 januari 2010, 22:30
 
sjaakie
Gisteren ben ik ivm dit probleem en mijn snelheid en problemen met de interactieve TV gebeld. Vandaag stond er keurig iemand van KPN. Helaas ben ik nog verder van huis. Het HDMI probleem is niet opgelost. Het enige dat ik nog kan testen is of een ander HDMI toestel het wel doet op mijn TV (Dan moet je die wel hebben) Ik moet me er nu maar bij neerleggen dat ik analoog kijk. De haperingen van het systeem zijn softwarematig aangepakt alleen is de update voor mij nog niet beschikbaar (deze maand) Mijn 20 mbit snelheid is technisch gezien onmogelijk te realiseren en had niet verkocht mogen worden. Nu hebben ze het pakket aangepast en raad eens ik krijg nu de helft binnen van het 8 mbit pakket. Ik ben nu dus weer terug bij mijn oude adsl go snelheid 3.3 mbit. Mijn mobile internetverbinding is nu nog sneller. Ik wordt er nu wel erg moe van. Na krijg ik vandaag ook nog te horen dat de interactieve tv ook nog snelheid wegneemt van je internetverbinding. als je partner of kinderen tv kijken gaat je snelheid ook nog omlaag. Ik zal laten weten hoe hier nu weer mee omgegaan wordt. Ik verwacht dat ze mijn snelheid in iedergeval weer terugbrengen naar het 20 mbit pakket (waarvan maar 8 binnenkomt) Indien dit goed gaat dan zit ik snel bij UPC
Gewijzigd door sjaakie op 19 januari 2010, 22:12
 
KPNwebcare2

Quote

8 mbit pakket. Ik ben nu dus weer terug bij mijn oude adsl go snelheid 3.3 mbit.

Dat klopt niet omdat u een 8Mb/s abonnement heeft. Waar komt u aan een 3.3Mb/s verbinding als een contractbitrate hebt van 8?

In ieder geval (zoals je ook op dit forum kan lezen, zoekopdracht) is het rekensommetje van ADSL +iTV:
Maximale haalbare snelheid, voorbeeld 20Mb/s - 8Mb/s(StreamsTV)= 12Mb/s voor internet.
Betekend dat u sowieso de 20 Mbit niet kan halen icm Interactieve TV, dus het was een verkeerd abonnement.

Dat betekend dus dat u altijd 6-8Mb/s streamsnelheid van uw Maximaal haalbare snelheid van de DSL lijn moet aftrekken. En wat u overhoud dat kunt u gebruiken voor internet, deze stream is altijd gereserveerd! Dus wanneer de TV uit staan betekend het niet dat u dan opeens voorbeeld 20Mb/s haalt.
Gewijzigd door KPNwebcare2 op 20 januari 2010, 12:50
www.kpn.com/webcare
 
sjaakie
Beste Stef, waar ik niets meer van snap is jullie service. Ik had UPC gekozen ivm hun snelheid. Bij het opzeggen bij jullie werd ik overgehaald met het verhaal dat UPC 25 mbit voor aan de straat af zou geven maar niet bij mij. Van jullie zou ik gegarandeerd 20 mbit binnenkrijgen (er is niets gezegd of dat dit niet volledig naar mijn internetverbinding zou komen) Toen er een leuke prijs werd voorgesteld ben ik overstag gegaan. alles is door een monteur van jullie op de goede manier aangesloten. Ik had 3 klachten, haperende TV die vastliep, niet werkende HDMI en maar 7.7 mbit (ik heb 56 testen in mijn database. Omdat dit niet de 20 mbit was die ik verwachtte is er voor alle drie de problemen een monteur van jullie langs geweest. Die legt mij uit dat de 20 mbit niet mogelijk was. Hij heeft het pakket maar teruggezet omdat dit zo niet verkocht had mogen worden. HDMI kreeg hij ook niet aan de praat en de software ivm haperende tv zou deze maand geupdate worden. Sinds hij weg is heb ik 14 tests gedaan en complimenten ze zitten allemaal stabiel op 3.3 mbit. Ik had geklaagd over de trage snelheid 7.7 en wat doen jullie terugzetten naar 3.3. Ik heb gisteren meteen gemaild. Twee vragen wat zou mijn nieuwe prijs worden. Maar dit hoeft al niet meer ik wil eerst mijn snelheid terug. Ik werk sinds januari regelmatig thuis met 3.3 red ik dit niet. Ik heb ook getest met TV ontvanger uit en aan. Maakt bij mij geen enkel verschil in snelheid.
Graag zie ik dus weer snel de (nog te lage) snelheid van gisterenochtend terug.
Met vriendelijek groet
 
KPNwebcare2

Quote

Beste Stef, waar ik niets meer van snap is jullie service. Ik had UPC gekozen ivm hun snelheid. Bij het opzeggen bij jullie werd ik overgehaald met het verhaal dat UPC 25 mbit voor aan de straat af zou geven maar niet bij mij.

UPC is een Coax bedrijf net als Ziggo. Hun hanteren een andere techniek, dus dat is appels met peren vergelijken.

Quote

Van jullie zou ik gegarandeerd 20 mbit binnenkrijgen (er is niets gezegd of dat dit niet volledig naar mijn internetverbinding zou komen)

Daarvoor mijn excuses voor de medewerker die het zo heeft gebracht, aan uw bericht te lezen was u wel op de hoogte dat de snelheid tot 20Mb/s bedraagt. Zoals staat op uw contract.

Quote

Toen er een leuke prijs werd voorgesteld ben ik overstag gegaan. alles is door een monteur van jullie op de goede manier aangesloten.

Dat is dan wel goed bij u gegaan.

Quote

Ik had 3 klachten, haperende TV die vastliep, niet werkende HDMI en maar 7.7 mbit (ik heb 56 testen in mijn database. Omdat dit niet de 20 mbit was die ik verwachtte is er voor alle drie de problemen een monteur van jullie langs geweest. Die legt mij uit dat de 20 mbit niet mogelijk was.

Klopt, 20 Mbit icm Interactieve TV is nooit mogelijk. (Normaal gesproken wordt het abonnement dan ook automatisch door het systeem gedowngrade voor interactieve TV. Hier moet de medewerker van op de hoogte zijn! Bij deze was het klaarblijkelijk niet het geval dus.

Quote

Hij heeft het pakket maar teruggezet omdat dit zo niet verkocht had mogen worden.

Dat is een juiste actie.

Quote

HDMI kreeg hij ook niet aan de praat en de software ivm haperende tv zou deze maand geupdate worden.

Kabel van HDMi? is hopelijk boven de versie 1.2? en al getest op een andere apparatuur? ( De hdmi kabel )

Quote

Sinds hij weg is heb ik 14 tests gedaan en complimenten ze zitten allemaal stabiel op 3.3 mbit. Ik had geklaagd over de trage snelheid 7.7 en wat doen jullie terugzetten naar 3.3. Ik heb gisteren meteen gemaild.

Niet gemaild met ons? webcare@kpn.com

Quote

Twee vragen wat zou mijn nieuwe prijs worden. Maar dit hoeft al niet meer ik wil eerst mijn snelheid terug. Ik werk sinds januari regelmatig thuis met 3.3 red ik dit niet.

Dit kunnen we wel voor u aanpakken. In ieder geval moet de snelheid is weer gemeten worden. Stuur ons een PB of mail ons even.

Quote

Ik heb ook getest met TV ontvanger uit en aan. Maakt bij mij geen enkel verschil in snelheid.

Dat klopt lees mij verhaal ook eens. "Dus wanneer de TV uit staan betekend het niet dat u dan opeens voorbeeld 20Mb/s haalt."

Quote

Graag zie ik dus weer snel de (nog te lage) snelheid van gisterenochtend terug.

Stuur mij even uw gegevens. Postcode huisnummer etc.
www.kpn.com/webcare
 
eersteklas
Hallo,

ik heb een Samsung Plasma tv (PS42B ) en zojuist een HDMI 1.3 kabel gekocht omdat ik hetzelfde probleem had. Na het derde bolletje werd het scherm zwart en knippert het af en toe oranje!
Maar ondanks mijn HDMI 1.3 kabel werkt het alsnog niet. Wat kan ik nu doen? Ik wil toch echt niet via SCART kijken....
 
Giant2000
Misschien is het een optie om de tuner uit te zetten met de knop achterop de tuner en na 30 sec. weer aan te zetten en tegelijk de menu toets in te drukken. Zet in het menu waar je komt de stand 1080i (mijn voorkeur) of 570p. Dan moet HDMI het zeker doen.
 
eersteklas
Helaas beheerder, dit mocht niet baten! Zowel 570p, 720p en 1080i niet. Ik verbind wel af en toe mijn laptop met mijn tv. Maar heb nooit de instellingen daarvoor aangepast, want mijn laptop connect automatisch, kortom, hieraan kan het toch niet liggen?! En als dat wel het geval is, hoe kan ik dit herstellen?

Wat kan ik doen, want ben erg tevreden met KPN, maar wil toch HD kijken?
 
eersteklas
Nee Giant, het werkt toch niet.... Dacht dat het weer werkte, maar helaas. Wat kan ik nu doen?
Gewijzigd door eersteklas op 18 juni 2010, 20:13
 
Giant2000
In de nieuwe software kan je bij instellingen tussen SCART/HDMI en resoluties schakelen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HDMI aansluiting, geen beeld', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiting 20 meter van netwerk Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
Advertentie