obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN Digitenne & Interactieve TV [IPTV] » KPN Televisie Storing
Geen televisie, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
HDMI aansluiting, geen beeld
Remko V
Afgelopen week heb ik een nieuwe tv (HD ready) gekocht en wil deze d.m.v. een HDMI kabel aan mijn tv-ontvanger (Motorola 1960) koppelen. Ik heb de stappen gevolgd die omschreven staan in de handleiding voor het aansluiten van een HD-tv (ofwel signaal instellen op 720p) maar krijg geen beeld. Het firmware menu krijg ik wel te zien, maar dan gaat de tv-ontvanger opnieuw opstarten en bij het laden van de instellingen valt het beeld na de derde stip (geel) weg.

Ik heb al diverse verhalen gehoord via de KPN helpdesk en in de KPN winkel. Waaruit ik heb begrepen dat het signaal nog niet HD is en het geen verschil geeft of je een scart of HDMI gebruikt. Maar de HDMI aansluiting zit er op en zou moeten werken toch?

Is er iemand die ervaring heeft met dit probleem?
 
Remko V
Ik heb tevens een Philips tv. Soms heb ik wel de eerste paar minuten beeld, deze springt dan op oranje en valt vervolgens weg. Kijk daarna dan maar verder via scart, maar kwaliteit is zeker minder..

Als het na de update is gekomen lijkt het erop dat dit een softwarematig probleem is?
 
KPNwebcare2
Beste gebruikers,

we hebben het probleem nu in onderzoek, we reageren zsm weer op dit topic.
www.kpn.com/webcare
 
Remko V
Iniddels een maand later ben ik erg benieuwd hoe het staat met 'het onderzoek' waarom op Philips televisies de hdmi verbinding niet werkt..
 
KPNwebcare2
We hebben het probleem gevonden, dit heeft te maken met de firmware van Philips. Ik kom hier nog op terug.
www.kpn.com/webcare
 
Golden
Ik heb hetzelfde probleem als de topic starter, beeld via t/m de derde stip, daarna slechts via de scart.

Bij mij gaat het echter om een Sony televisie.
 
KPNwebcare2
Voor sommige Sony types geld het zelfde: zie bovenstaand.
www.kpn.com/webcare
 
jcvdveen
Ik heb precies hetzelfde probleem: met de Scart-kabel werkt het allemaal prima, maar met de HDMI-kabel gaat het scherm zwart "bij het derde bolletje", wat ik ook verander aan instellingen. Ik ben een uur met de helpdesk bezig geweest, toen wisten ze het ook niet meer. Toevallig ook een Philips TV.
Ik begrijp dat de oorzaak van het probleem is gevonden, maar waar blijft nu de oplossing?
Worden de gebruikers vermalen tussen Philips-Sony aan de ene kant en KPN aan de andere kant, die allebei zeggen dat de ander het probleem moet oplossen?
Dat gaan we toch niet meemaken?
Jan Kees
 
GerCol
Ook ik heb een probleem met HDMI en een SONY-tv (KDL W5500).

Bij mij komt het opstartmenu niet eens in beeld maar moet ik de scart blijven gebruiken.
Afgelopen weekend een hele tijd met de (overigens zeer vriendelijke) helpdesk bezig geweest. Geen resultaat.
Ik heb ook een andere TV geprobeerd (LG, 22inch) maar ook daar bleef de HDMI-ingang op zwart

Ik ben ook wel benieuwd naar de oplossing.
 
pfispo
Ik heb ook een Phillips TV en na de laatste update doet ook mijn hdmi het niet meer na het derde blokje. het beeld via de scart is slechter dan via digitenne met ingebouwde dvb-t tuner in mijn tv. dus op dit moment betaal ik abbonnement voor jan l..
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HDMI aansluiting, geen beeld', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiting 20 meter van netwerk Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
Advertentie