Onderwerp bekijken
Geen televisie, meld alles hier.
HDMI aansluiting, geen beeld
|
|
KPNwebcare2 |
Geplaatst op 09 September 2009, 11:52
|
Official van KPN Berichten: 256 Lid sinds: 19 Jan 2009 |
Hallo, Gebruiken jullie een HDMi kabel 1.2 of hoger? www.kpn.com/webcare
|
|
|
jcvdveen |
Geplaatst op 09 September 2009, 14:03
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 26 Aug 2009 |
Ik gebruik een hdmi 1.3 kabel. Jan Kees |
|
|
pfispo |
Geplaatst op 09 September 2009, 14:32
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 09 Sep 2009 |
Ik gebruik ook een hdmi 1.3 kabel maar eigenlijk moet dit toch weinig uit maken. voor de update werkte dit prima. ook 1080p |
|
|
GerCol |
Geplaatst op 14 September 2009, 12:00
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 08 Sep 2009 |
Bij mij werkte de aanschaf van een nieuwe HDMI-kabel ('1.3-compatible' wel. Heb nu wel beeld ia de HDMI-kabel. Een behoorlijk verschil met de SCART-kable, vind ik. Blijkbaar kan een standaard HDMI-kabel die je nieuw koopt (in mijn geval bij Informatique voor €11) toch nog verkeerd zijn. Dank aan Stef voor de tip |
|
|
pfispo |
Geplaatst op 21 September 2009, 10:30
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 09 Sep 2009 |
Ik heb nu een nieuwe hdmi 1.3 kabel gekocht en het werkt nu ook op mijn Philips TV. Ik snap niet waarom Stef zegt dat het aan de firmware van de Phillips TV ligt en hoe het kan dat door een software update de oude kabel niet meer werkt. |
|
|
jcvdveen |
Geplaatst op 26 September 2009, 13:06
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 26 Aug 2009 |
Ik heb mijn HDMI-kabel (1.3, platte kabel, voor 10 Euro gekocht bij Bol.com) verwisseld met die van mijn buurman (ronde kabel, na lang soebatten via de KPN verkregen) en tot mijn stomme verbazing had ik toen opeens wel beeld. Kan iemand me uitleggen hoe dat kan? Zitten er meer aders in die kabel? Is er minder overspraak door betere interne afscherming? Ik sta voor een raadsel. Het heeft me dus een maand gekost om hierachter te komen. Zou KPN voortaan de service kunnen verlenen - haar klanten te vertellen welke HDMI-kabels wel en welke niet gebruikt kunnen worden, ofwel - (nog beter) een goede HDMI-kabel standaard mee te leveren? Dat bespaart een hoop irritatie en gedoe. Jan Kees |
|
|
KPNwebcare2 |
Geplaatst op 28 September 2009, 12:37
|
Official van KPN Berichten: 256 Lid sinds: 19 Jan 2009 |
Hallo, Onze medewerkers waren hiervan al op de hoogte en horen u ook gewoon te attenderen op het feit dat het wel uitmaakt welke HDMi Kabel te gebruiken. Oorzaak van dit probleem is dat er in de nieuwe software een standaard protocol voor kopieerbeveiliging is opgenomen (HDCP). In bepaalde klantopstellingen blijkt dit niet te werken (afhankelijk van merk, type apparatuur en hdmi kabel). Omdat HDMi niet verplicht is om aan te sluiten, maar meer een persoonlijke voorkeur is, leveren we dus geen HDMI kabel mee. www.kpn.com/webcare
|
|
|
Remko V |
Geplaatst op 22 October 2009, 08:00
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 01 Aug 2009 |
Zou iemand die inmiddels een nieuwe HDMI-kabel heeft gekocht (en die wél werkt) aan kunnen geven welk type het is en waar die aangeschaft is? Dat scheelt wellicht voor andere mensen een zoektocht naar een nieuwe kabel en de onzekerheid of de nieuwe kabel wel zal werken.. Alvast bedankt! |
|
|
Golden |
Geplaatst op 15 December 2009, 15:31
|
Activiteit Berichten: 31 Lid sinds: 01 Sep 2009 |
Nav van tips op dit fourm en van de KPN klantenservice heb ik alle kabels vervangen met HDMI 1.3 kabels, maar nu heb ik hetzelfde probleem als Aad00001. Perfect beeld via HDMI als ik de ontvanger rechtstreeks op m'n tv aansluit. Maar niets als de versterker (in mijn geval een Onkyo 576) er tussen zit. Al het andere dat ik op mijn versterker aansluit (blu-ray, laptop, PS3) werkt probleemloos, alleen de KPN ontvanger geeft problemen. IK heb nu 4 maanden ITV van KPN, maar ben niet echt onder de indruk. Geen HDMI ondersteuning, slecht bereikbare klantenservice, buitengewoon trage afstandsbediening... Ik ga me maar eens inlezen in Ziggo, die abonnementen zijn nog goedkoper ook. |
|
|
Golden |
Geplaatst op 16 December 2009, 12:58
|
Activiteit Berichten: 31 Lid sinds: 01 Sep 2009 |
Als ik op "1" op mijn afstandsbediening druk, duurt het een seconde voor er een 1 op m'n scherm verschijnt, en dan pas begint ie met het opbouwen van de betreffende stream, en ook dat duurt langer dan zou moeten, lang dan bij de concurent in ieder geval. Maar ook het menu is erg traag, en dat ligt puur aan de gebruikte software. Overigens is deze traagheid geen dealbreaker, het is een combinatie van factoren (met de gebrekkige HDMI ondersteuning als laatste druppel) die IPTV in mijn ogen een matig product maakt |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HDMI aansluiting, geen beeld', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Aansluiting 20 meter van netwerk | Eigen netwerk | : 2 | 11 Feb 2023 |
Geen internet op wifi | KPN Internet Storing | : 10 | 29 Nov 2018 |
Newsserver download via VPN geen verbindingen | Algemeen | : 8 | 14 Jan 2018 |
Experiabox V10 USB aansluiting activeren | Algemeen | : 2 | 25 Oct 2017 |
Geen TV beeld gekoppelde router | KPN Glasvezel diensten | : 3 | 26 Sep 2017 |
Advertentie