obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Poorten openzetten in Experiabox Arcadyan
wtcls
Hallo,

Ik heb een nas geinstalleerd (Iomega EZ ) en heb geen problemen binnen het eigen netwerk. Maar als ik de cloud probeer te installeren krijg ik de boodschap dat ik poorten 80, 443 en 50500 in de Experiabox Arcadyan moet openzetten. Ik heb dat geprobeerd bij Data > NAT > portmapping maar het lukt niet. Heeft iemand een suggestie ?
Alvast bedankt,

Wil
 
NickH
Heb je UPnP al geprobeerd?
Zo wel, heb je de ports zo geconfigureerd?:

80 TCP&UDP
443 TCP
50500 UDP

In de manual staat overigens ook dat je in de settings van de cloud moet instellen welke poort je gebruikt, maar ik denk dat die standaard al op 50500 staat. (je kunt andere ports proberen in de range 50500-50600)
 
wtcls
NickH, bedankt voor de snelle reactie.Smile

UPnP is enabled.
De poorten zijn opengezet :

No. LAN IP Protocol Type LAN Port Public Port
1 192.168.2.2 TCP&UDP 80 80
2 192.168.2.2 TCP 443 443
3 192.168.2.2 TCP&UDP 50500 50500

In de cloud staat de poort op 50500.

Gecontroleerd via http://canyouseeme.org/ die aangeeft dat ze open staan.

En toch krijg ik in het NAS menu te lezen Router not configured for port forwarding.

Verdere suggesties zijn zeer welkom
 
NickH
En het ip adres van dat ding is wel manueel ingesteld op 192.168.2.2? Want dan breekt mn klomp en heb ik verder geen suggesties meerThink
 
wtcls
In ieder geval bedankt voor de reactie. Hopelijk komen er nog andere suggesties.
 
bavara
Dag wtcls, een maandje geleden stelde je deze vraag... Sinds vorige week heb ik dezelfde NAS en hetzelfde probleem!

Ben jij er inmiddels uit?
 
wtcls
Hallo Bavara,
Ik ben er uit ja. Het was helemaal geen probleem met het openzetten van de poorten. Het probleem was dat de nas een statisch ip adres moet hebben. Toen ik dat gedaan had was er onmiddellijk verbinding. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
 
bavara
Ik lijk verder van huis dan vorige week... Het lukt me nu namelijk ook niet meer om de application te koppelen aan de IomegaEZ. Ik krijg dan de volgende melding:

"The port configuration of the game or application conflicts with an already assigned game & application. Assigning this game or application is not possible."

Alleen... hoe kom ik er achter welke game or application al die poort gebruikt? Ik puzzel dus nog even verder.

Voor als ik dat probleem heb verholpen... Hoe heb je de NAS het statische IP-adres gegeven? Door in het scherm 'Game & Application Sharing' te kiezen voor 'user-defined'?
 
wtcls
Nee, op de NAS zelf bij : bij Network> network,

vinkje weghalen bij Automatically configure all network settings en aanvinken bij Automatically acquire network address (DHCP)

Dan ip adress, subnet mask en gateway invullen. Die vind je op je router bij Start> Status.

Je kunt de NAS trouwens ook heel goed benaderen met een ftp client bv. Filezilla

Succes
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poorten openzetten in Experiabox Arcadyan', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel diensten : 6 10 jul 2017
Advertentie