obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
ExperiaboxSX551 werkt niet met Samsung Galaxy S Advanced
RienCo
Sinds vandaag in het bezit van een Samsung Galaxy S Advanced. Het activeren van de WiFi op mijn experiabox SX551 (de zilveren) lukt niet. Het netwerk wordt niet gevonden. Sinds tijden gebruik ik wel een laptop via deze experiabox, dit werkt prima. De Samsung vindt wel de netwerken van mijn buurtbewoners, maar niet die van mijzelf. Alles al geprobeerd. Andere kanalen etc. De helpdesk van KPN laat het afweten want: de experiabox werkt met een computer en verder ondersteunen ze niet. De Samsung heb ik van KPN/Telfort, ook daar helpt men niet, want de functie werkt wel, alleen niet met de experiabox van "moedertje" KPN. Niemand van de leveranciers is bereidt om zijn klant te helpen. Hun afdeling is verzorgd en bekijk het maar.......
GGRRRRRRRR
Fijne helpdesken van deze KPNers.

Heeft iemand een oplossing ???? Heeft iemand dit ook meegemaakt?? Ook om woest van te worden ??
 
dokrak
SSID Broadcast staat aan ??
Ga naar je router en check of hier een vinkje staat SSID Broadcast.
Kun je vinden onder Start/Wlan/Settings.
 
RienCo
Dank voor jr reactie, Broadcast staat aan. Alle kanalen zijn al geprobeerd, transmission mode idem.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 07 2012 14:21:23:
Probleem is opgelost !!
Een kennis met een andere samsung kreeg de netwerknaam gedeeltelijk te zien, een ander gedeelte bestond uit een soort chinese tekentjes.
het blijkt nu dat Smartphones geen netwerknaam accepteren als daarin een letter voorkomt met een streepje of dubbele puntjes er op, z.g. accenttekens.
Netwerknaam gewijzigd naar een naam zonder accentstreepjes en alles werkt prima. Hoe simpel,
Gewijzigd door RienCo op 07 december 2012, 14:21
 
dokrak
vreemd Think

Lap top heb je gebruik gemaakt van de cd of handmatig toegevoegd ?
Of eerst met kabel en daarna wifi ?

Al mijn androids heb ik WPA/WPA2 PSK staan.(galaxy y,archos 7 inch,
Een paar opties.

Ga naar je router Extras maak een back up want die laptop verbinding willen we niet kwijt natuurlijk.(Backup / Restore )
Sla hem op je pc.
Geef je router een harde reset.
Daarna moet je waarschijnlijk weer je ssid aanvinken.
En scan nogmaals met je samsung.

Met een beetje mazzel zit hij gewoon op een verkeerd netwerk id.
Maar we proberen of we hem handmatig toevoegen.
Log in op je router.
Ga naar data/MAC Filter.
Prop hier je macfilter adres van je samsung in.
Schrijf je ssid code op en wachtwoord sleutel achter op router.
Je zou voor het gemak de ssid en wachtwoord even kunnen veranderen.
Telefoon wifi settings *Advanced.
Vinkje bij static ip.
Ip adres 192.168.2.9 of een ander mits bezet.
Gate way,netmask,dns1/2 vind je in je router.
SUBNETMASK is het mogelijk dat je 255.255.255.0 moet gebruiken in plaats van 255.255.255.255


Fijn om te horen dat het opgelost is.Cheer
Gewijzigd door dokrak op 07 december 2012, 15:30
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ExperiaboxSX551 werkt niet met Samsung Galaxy S Advanced', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Werkt opname? Hardware instellingen : 4 10 sep 2019
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Netflix niet op beide TV's Hardware instellingen : 10 14 aug 2018
Advertentie