obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Wifi/Bedraad Probleem
castie
Hallo,

Ik heb sinds een korte tijd wat problemen met mijn modem (TG789vn).
Elke keer als ik de draadloos netwerk aan doe op mijn modem, Krijgen mijn 10+ computers verkeerde ip addressen toegewezen.
Ik heb eerder contact opgenomen met de helpdesk toen was mij aangeraden de wifi kanaal te wijzigen naar een
andere kanaal nummer. Ik heb ze allemaal geprobeerd en het probleem komt na 15 minuten weer terug, computers krijgen verkeerde ip adressen,subnet masks,en ook de default gateway is verkeerd of leeg.
Zodra het probleem begint heb ik geen enkel ander keus dan de wifi uit zetten op de modem.
Ik moet daarbij zeggen zodra de wifi is uitschakeld op de modem al mijn computers weer normale ip adressen,subents, en gatways krijgen zonder andere problemen.
Nou is mijn vraag ligt het aan de kanalen of light het aan de modem zelf.
Zoals ik al eerder zij ik heb alle kanalen uit geprobeerd zonder enig resultaat.op de kanalen 1/6/11 is de wifi snelheid goed maar op de andere kanalen is mijn wifi snelheid heel erg traag. op elk kanaal krijg ik weer na 10-15 minuten de problemen die ik hierbonven heb genoemd. mijn computers zijn allemaal bedraad aangesloten op een switch en dan naar de modem zelf.
Ik heb de helpdesk meerdere keren gebeld als antwoord krijg altijd de antwoord terug van kananlen wijzigen.


hoop op een oplossing te vinden.

bij voorbaat bedankt
Gewijzigd door castie op 08 november 2012, 00:53
 
NickH
Ik neem aan dat je al statische ip's hebt geprobeerd in te stellen?
 
castie
Bedankt voor de reactie en ook nog eens zo laat in de nacht.

Statische ip adressen heb ik al geprobeerd ook weer zonder succes.
Het probleem is weer het zelfde alleen blijft de ip staan en subnet mask staan de gateway valt weg.
En zodra ik weer de wifi uitschakel op de modem is het probleem in een sec tijd vedwenene.
Al mijn vermoedens gaan uit naar een defecte modem.
Toch hoop ik dat iemand een oplossing kan vinden.
 
NickH
Haha ja, ik ben vaker in de nacht te vinden hier Wink

Anyways, erg vreemd probleem. Heb je ze geprobeerd 1 voor 1 te verbinden? Misschien ontstaan er conflicten omdat ze allemaal tegelijk netwerk willen

Je kunt in de tg789vn zelf volgens mij ook aanvinken per aangesloten computer of je een dynamische of statische ip wil toeschrijven.

Ik zou ze dus een voor een laten verbinden, heeft de eerste internet, vink je statisch IP aan in de router. Vervolgens stel je bij de netwerkadapter op de computer die statische IP in, en ga door met de volgende.

Mocht het nog niet werken dan heb ik er zo geen antwoord op. Ik kan het jammergenoeg niet zelf meer uitvogelen omdat ik mijn tg789vn in tweeen heb gebroken haha.
 
castie
Op de manier wat jij verteld heb ik het nog niet geprobeerd.
Ik zal deze manier van statische ip adressen morgen moeten uit proberen en kijken wat er dan gebeurd.
 
cuore verde
Hoi,

Misschien zijn er in jouw omgeving recent meer draadloze netwerken in de lucht die jouw netwerk verstoren. Ik zou in ieder geval Kpn bellen voor een nieuwe experiabox. Heb je dan nog steeds hetzelfde probleem, moet er iets anders aan de hand zijn. Probeer nog het volgende;
- Schakel ipv 6 ui.
- Zet de frequentie van de wifi op 20/40Mhz.
- Schakel automatisch instellingen overnemen in, bij internet-opties.
- Schakel de netwerk adapters op je computers uit en in, bij apparaat beheer.
- De derde Lan-poort is trouwens niet voor internet geschikt.
En helpt dit allemaal niet, zou je misschien een aparte router kunnen proberen.

Succes....
Het oude P.T.T. logo als een stukje nostalgie voor alle liefhebbers van KPN.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi/Bedraad Probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Advertentie