obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Moet ik de telefoonkabel vernieuwen?
Appie747
Hallo,
Ik hoorde van de kpn helpdesk dat de telefoonkabel van het ISRA punt tot de splitter eigenlijk niet 'plat' mocht zijn, maar een ronde kabel. de afstand is ongeveer 4 meter.
1. Is dat echt zo belangrijk? Hoeveel procent scheelt dat in snelheid?
2. Als het iets scheelt is er dan nog verschil met up- of download? (Mijn upload is momenteel 8x trager dan goed is)
3. Ik wil de kabel wel vervangen maar hoe kom ik aan een ronde kabel. Heb al gezocht en ergens 100m op een rol gevonden maar ik heb geen zin om er zelf stekkertjes aan te zetten. (en 100 m is ook overdreven)

Suggesties? Graag. Hieronder de info van mijn modem.


Status:
Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Link Type --- Interleave Path
Trained Mode --- G.992.5 (ADSL2+)


Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 268 (Kbps.) 13367 (Kbps.)
Attainable Rate 268 (Kbps.) 14300 (Kbps.)


Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 5.4 dB 6.0 dB
Attenuation 53.2 dB 49.4 dB

Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 5 43042
CRC Error 3 181
HEC Error 3 4553


Statistics:
Transmitted Cells Received Cells
Cell Counter 209120289 2117693
 
Appie747
Vanmiddag even geklust en de platte kabel vervangen door een 2 aderige kabel met massieve draad, dat had ik gewoon nog liggen...
Upload is nu 3/4 keer zo snel! En download ook nog wat beter. De Kabel is wel 4 m lang, als deze afstand korter zou zijn gaat het misschien nog beter. Upload is nu 0,7 en zou 1 Mbit moeten zijn. Maar ik ben er tevreden mee.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Moet ik de telefoonkabel vernieuwen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
[NAT TYPE] Hulp of KPN moet het wijzigen Hardware instellingen : 1 30 jun 2013
KPN Glasvezel: Nat staat op strict, moet op open Algemeen : 2 11 sep 2010
Overstap provider moet eenvoudiger Algemeen : 2 24 aug 2007
Advertentie