obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
snelheid uploaden
Ron1954
Ik ben van oorsprong aangesloten bij de provider BART, welke is overgenomen door Planet Internet welke op haar beurt weer is overgenomen door KPN.
Ik heb een ADSL/ISDN aansluiting met een Internet Instap abonnement. Ik doe alles via wifi. Ik heb begrepen dat upgrading naar een Standaard of nog liever Premiun abonnement (volgens helpdesk KPN) op mijn adres niet mogelijk schijnt te zijn.
Ik heb onlangs een KPN back-up online abonnement afgesloten.
Ik wil graag een aantal bestanden backuppen, met een totaal van ca. 60 GB.
Zodra dat is gebeurd, zijn mijn dagelijkse backup bestanden uiteraard aanzienlijk kleiner.

Mijn upload snelheid blijkt echter zeer traag. Met een enkele (slechts korte) uitschieter naar 7 mb/s kom ik feitelijk niet verder dan (gemiddeld) ca. 300 kb/s.
Ik ben nu al twee en halve dag bezig met de backup van één bestand van ca. 12 GB en volgens het overzicht is het systeem hier nog ruim een dag mee bezig.
En dan moet ik daarna dus nog diverse bestanden van totaal ca. 50 GB backuppen; met de huidige snelheid is hij daar dan nog weken mee bezig. Dat lijkt mij niet de bedoeling van een backup.
Kan iemand mij helpen om een hogere upload snelheid te bereiken.
Bij voorbaat mijn dank,
Ron
 
jeroen3
Als je de eenheden (Kb en KB ) goed hebt benoemd moet het uploaden van 12 GB met je huidige snelheid 4 dagen en 10 uur duren.

Aangezien je zegt dat een hoger abonnement niet mogelijk is, kun je er waarschijnlijk niets aan veranderen.

Haal je met instap wel de volledige 8 Mb download?
 
Ron1954
Hoi Jeroen, dank voor je bericht.
De backup van 12,5 GB heeft er inderdaad uiteindelijk 84 uur over gedaan.

Ik ben nu met een 2e serie bestanden van 13,5 GB bezig, en ik ben benieuwd of dat ook zolang duurt.
Het lijkt mij toch niet de bedoeling van KPN Backup online, dat het zo zolang moet duren en ik blijf mij dus afvragen of er niet een manier is dit proces te versnellen.

Mijn download snelheid is feitelijk ook vaak laag, en komt vaak niet uit boven de 1mb/s

Mocht iemand tips voor mij hebben e.e.a. te versnellen, hoor ik het graag.
Bij voorbaat mijn dank,
Ron
 
jeroen3
Voor DSL zit je kennelijk heel ver weg van de centrale.

Een DSL aanbieder (zoals kpn) kan dus niets verbeteren totdat er glasvezel komt.

Heb je kabel?
 
Ron1954
Ja, ik heb hier wel kabel, dus dat is wellicht de enige goede oplossing om over te stappen.
Ik had gehoopt dat er wellicht een technische oplossing was om de snelheid bij KPN te verhogen.
Overigens zit ik de gehele mddag al op een hogere snelheid van gem. 700 kb/s.
Dank voor het meedenken.
Ron
 
jeroen3
Als het van de ene op andere dag van 300 kb naar 700 kb gaat is er meer aan de hand.

Wat vertelt je modem eigenlijk over de snelheid? (als je weet hoe je die gegevens kan lezen)
En wat zegt dit: http://www.bbned.nl/netwerk/postcodec...tcodecheck
 
Ron1954
Hoi Jeroen, dank voor je bericht.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik de snelheid van de modem kan lezen.

Conform de door jou gestuurde link is er voor ADSL bij mij een upload beschikbaar van 512 kb/s.
Overigens zou conform deze link de afstand naar de centrale ruim 4800 meter. Dit klopt echter niet. KPN zelf geeft een afstand op van ca. 2600 meter, hetgeen m.i. beter klopt.

Ik zie nu overigens ook regelmatig in het KPN backup online programma dat soms ook een upload snelheid wordt bereikt van 2 mb/s. Maar deze valt, zodra ik het nakijk, dan al snel weer terug naar rond de 700 kb/s.

Ik ben nu een bestand van 13,5 GB aan het backuppen en na 16 uur staat deze reeds op 9 GB gebackupd, dus kennelijk gaat het nu (ineens) toch wel wat sneller allemaal.

Dank en goet,
Ron
 
Appie747
Hoi, mag ik vragen waarom je eigenlijk online wil backuppen? Waarom geen harde schijf aan je modem hangen of een NAS? Dan kun je ook nog vanaf elke plek bij je bestanden. Kost wel wat maar dat backup abo'tje van jou zal toch ook wel wat kosten.
 
Ron1954
Dat heb ik gedaan omat ik het enerzijds wel makkelijk vind als er dagelijks automatisch een back up wordt gemaakt en anderzijds wilde ik graag de backups op een andere (beveiligde) plaats hebben. (in geval van bijv. brand of diefstal)
Nu weet ik in ieder geval zeker dat mijn bestanden ergens veilig staan.
De kosten bedragen ca. € 5,- per maand (en het eerste halfjaar de helft) dus dat valt mee en de hoeveelheid opslag is onbeperkt.
 
Appie747
Ik begrijp het. Een goede uploadsnelheid is dan wel handig inderdaad.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'snelheid uploaden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Wat is de maximale snelheid op 4G internet? KPN Buitengebied Snelheid : 1 04 mei 2017
Advertentie