obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Waardeloos
Harpoo
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg. Ik betaal voor alles in 1 en daar zit een bepaalde snelheid bij die ik uit kan kiezen. Maar de tekst bij het pakket is wel zo gemanupileerd dat de klant er in trapt Als ik langzaam wil kies ik goedkoop en als ik snel wil kies ik duur. Ik kan kiezen. Maar als ik kan kiezen wil ik ook de snelheid die ik betaal. En hoef ik niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.

Een monteur? Wist u dat ik erom gevraagd heb maar men er bij kpn niet op in ging.de volgende dag stond er iemand aan de deur en zei:"Ik kom het oude kastje ophalen." NIKS MONTEUR!

Nu zei men mij dat ik van ADSL naar VDSL zou gaan en ik dus meer snelheid zou krijgen. Ik belde meen ik de 14e augustus maar dat zou pas ingaan de 21e augustus.
Omdat de tv, internet en telefoon verschillende keren uitviel bel ik weer. De persoon had iets geregeld en de storing zou voorbij zijn. Gisterne viet er weer iets uit maar ik dacht het is 21 augustus dus wacht maar even. Vandaag 22 augustus vind ik een brief in de bus gedateerd 14-8-2012 waar o.a. in staat. -Het is daardoor mogelijk dat een aantal dagen voor 16 augustus 2012 uw verbinding uitvalt.- Ik zal niet teveel tekst overnemen.
Vandaag bel ik met het verzoek Jacob Middeldorp te mogen spreken. Hij was tenslotte diegene die de brief had ondertekend. Dat kon natuurlijk niet dus moest ik het doen met de juffrouw aan de lijn. Deze vertelt mij dat de lijn vanaf 22 augustus enkele keren onderbroken kon worden en DIT ZOU 10 DAGEN DUREN.
Misschien ben ik voor sommige weer onduidelijk maar ik ben hier al meer dan een maand mee bezig.
 
field engineer
geachte harpoo.

ik begrijp uw probleem. zo en zo kunt u ten aller tijde een monteur laten komen. de kosten hier voor bedragen 60,- hiervoor sluit de monteur dan de boel aan,
let wel op dat meerwerk zo als weg werken kabels, treken van nieuwe langere kabels buiten het pakket vallen en dit allemaal extra kost.

dat uw verbinding afgesloten kan worden voor dat uw nieuwe verbindig er is, klopt inderdaad.

in het systeem word namelijk een nieuw profiel aangemaakt en op de centrale worden nieuwe kabels getrokken.
dit gebeurd vaak al van te voren. en inderdaad hellaas duurt dit wel 10 dagen en soms zelfs langer.
u zegt dat u een alles in 1 heeft, dat zegt op zich niets, daar kan een 8 mb aan hangen een 20 of 40 mb.
deze snelheden zult u nooit volledig halen. op het koper netwerk zit altijd verlies.
dit is van verschillende factoren af hankelijk. buiten bekabeling en binnen bekabeling. en afstand van centrale tot aan klant.
hellaas zijn deze factoren bepalend voor de snelheid. en zijn gevallen bekend die 8 mb hebben maar door afstand en bekabeling. ( dit zijn dan afgelegen dorpjes)
dat er maar 2 of 3 mb binnenkomt.
dit is niet te veranderen, ook met vdsl is er altijd verlies. dit is niet te voorkomen.
dus al u 40 mb vraagt en dit perse wilt hebben, kan ik u al zeggen dat dit niet haalbaar is.
dit is alleen haalbaar op glasvezel.

op www.kpn.com/monteur staat de info over kpn monteur en om deze aan te vragen.
over het algemeen zijn dit onder aannemers van kpn. die door kpn in geschakeld worden.

ik hoop dat ik u zo iets meer informatie heb verschaft. ik begrijp ook dat u inmiddels boos / woest bent op kpn.
mocht u nog iets willen weten of dergelijk stuur mij desnoods een pm.
 
Harpoo
Geachte Field Engineer,

Dit heb ik al eens gezegd op dit forum en nogmaals.
Dit weet ik allemaal en dit begrijp ik ook. Ik kan niet begrijpen dat u in de verdediging schiet terwijl er bij mij weer niks van klopt omdat ik een of ander kasje nieuw moest hebben. Ook omdat ik een vraag stel over snelheid en ik al heel lang niet de juiste snelheid heb ongeveer 15% van wat ik maximaaal kan krijgen. Ik had ook een storings monteur kunnen inschalkelen eerste 1/2 uur 45 euro en daarna 15 euro per kwartier. en dat alles omdat het produkt waar ik voor betaal niet deugd.
En tot slot ik krijg een brief warin staat dat ik eventueel verbindings problemen kan krijgen VOOR 16 augustus. Getekend door Directeur Klantcontact Ik zal zijn naam maar niet noemen. Ik krijg de brief 22 Augustus en als ik dan bel wordt gezegd dat ik NA 22 augustus nog 10 dagen verbindingsproblemmen kan onder vinden.
Dit vind ik niet normaal omgaan met klanten of is er de laayste jaren iets veranderd in omgaan met klanten en service?
 
field engineer
ik bergijp uw klacht zeer zeker en inderdaar de naam van de heer middelkoop hoeft niet perse genoemd te worden deze word standaard op alle brieven vermeld.
als ik vragen mag,
wat voor internet heeft u op dit moment. welke aangevraagde snelheid en wat is de sneilheid die u krijgt.
heeft u adsl, adsl 2+ of vdsl verbinding. en mag ik eventueel de postcode even weten. dan kan ik eens na gaan wat de afstanden van uw huis naar centrale en dergelijke zijn. ik ben namelijk zelf ook storings monteur.

dat er hellaas vaak iets mis gaat met de aansluitingen, dus langdurig zonder telefoon en internet dat komt soms inderdaad voor.
dit komt omdat voor kpn een bedrijf de bekabeling trekt in de centrale, en die nemen het niet zo nauw met de afgesproken datums.
waardoor kpn weer problemen krijgt met zijn klanten en alles terug draaien kan dan weer niet zo maar.

ik hoop dat u bereid bent mij iets informatie te verschaffen, desnoods even via een pm. dan zal ik kijken wat ik kan betekenen voor u omtrent uw problemen en klachten inverband de verbinding.
 
cuore verde
Beste Harpoo

Bij een abonnement, Alles in een standaard hoort een download snelheid van max. 40mbps.
Als je een marge van 10% toepast kom je dus op 36mbps voor je download.
Die snelheid mag je dan ook verwachten, mits er in de brief een andere geschatte snelheid staat vermeld.
Let wel die "snelheidsgarantie" geldt voor een bekabelde verbinding tussen computer en experiabox.

Nu zijn er inderdaad verschillende factoren die van invloed zijn op de internetsnelheid op jouw adres.
Om een duidelijk beeld te krijgen heb ik meer informatie nodig.
- plaats van de experiabox, en de bekabeling tussen eb en isra.
- type experiabox (780,787,789,zte h22on,arcadyan, v8)
- adsl status (192.168.2.254 intypen in de browser)
- besturingsysteem van de computer
- antivirus-programma

Post in ieder geval de bovengenoemde gegevens, dan kan ik misschien wat meer duidelijkheid verschaffen over jouw probleem.

Succes...............

nb.
Zo'n status ziet er ongeveer zo uit.


Status:
Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Link Type --- Interleave Path
Trained Mode --- G.992.5 (ADSL2+)



Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 1030 (Kbps.) 17449 (Kbps.)
Attainable Rate 1191 (Kbps.) 18960 (Kbps.)



Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 8.0 dB 6.0 dB
Attenuation 6.4 dB 13.9 dB

Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 28 44681
CRC Error 1 81
HEC Error 0 385



Statistics:
Transmitted Cells Received Cells
Cell Counter 2031104307 2641305
 
Jo3i
Field engineer, uit ervaring weet ik dat lang zonder telefoon/internet zitten niet aan een aannemer ligt. De koperen kabels(grondkabel) zijn vaak puur slecht door oa. slechte lassen cq solderingen in kabelhuisjes waar nog geen lsa wordt toegepast. Als je dan nog eens via STAP58 bediend wordt ben je helemaal in de aap gelogeerd. Op mijn oude adres 16mb zonder problemen, KPN wist niet eens dat het op mijn nieuwe adres niet haalbaar(geleverd werd) was maar sluit toch gewoon aan. Zelf moest ik laten downgraden naar 8mb. In een periode van 4 maanden 8 monteurs in huis gehad(zonder kosten) voor ik een redelijk signaal kreeg. Redelijk =
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 11.837.930 / 16.488
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 8.319 / 16.384
Dit in 33 dagen. Dit komt niet door bekabeling in de woning maar wat door KPN geleverd wordt op het aansluitpunt(wandcontactdoos) van KPN in de huiskamer. Ik woon niet in een dorp maar in 1 van de 3 grote steden. Als oud-KPN-er verbaas ik me over hoe KPN tegenwoordig werkt en klanten behandeld.
Harpoo: ik wens u veel sterkte.
 
Harpoo
Beste moderator,
Ik krijg nu te maken met slimme mensen field engineer en cuore verde. Sorry Jo3i, maar in jouw bericht kan ik mij het beste vinden en niet om de kpn af te vallen maar om dat dit antwoord duidelijk de situatie weergeeft.
Ik heb field engineer een PB gestuurd en deze zou iets verder gaan kijken. Misschien is cuore verde wel een colega en kunnen ze gegevens uitwisselen. Maar ik hoop en denk dat field engineer hier wel een bericht zal paatsen en dan kunnen de slimme mensen er over nadenken.
MAAR het gaat zoals Jo3i zegt om de service en respect (als ik het zo mag zeggen) van een klant.
Ik zou overgeschakelt worden op 21 augustus, ik belde 14 augustus.
Ik krijg 22 augustus een brief in de bus van KPN dat ik last kan hebben van een verbroken verbindig en dit kan enige keren voorkomen VOOR 16 augustus.
Ik heb heel vaak hinder maar de laatste keer 21 augustus. Ik denk het is de 21e dus wacht maar even. Ik bel de 22e en de juffrouw zegt dat ik wegens het overschakelen VANAF 22 augustus 10 dagen last kan hebben van een verbroken verbinding.
Ik kan me best voorstellen dat U erg slim bent en mij wilt helpen, maar ala je toch zo met je klanten omgaat.
Als laatste wil ik wel meegeven dat toen ik enkele jaren terug ook zo'n probleem had zijn er 2 monteur die een afgeschermde kabel hebben gelegd van de plaats waar je normaal de stekker van de telefoon insteetk (wcd) en de experiabo.
En enige dagen enkele maanden terug had ik volgens mij meer snelheid dan nu maar dat is nu niet ter sprake.
 
field engineer
@jo3i als oud mederwerker, zou jij ook moeten weten dat stap 58 in 95 % van de gevallen al is vervangen en bijna niet meer bestaat.
fec fouten en hec fouten kunnen komen door defecte poort, bekabeling ondergronds enzo voort

tevens weet je ook als oud mederwerker, dat KPN tegenwoordig bijna alles uit besteed en als 1 van de aannemers iets verkeerd doet of te vroeg of zelfs te laat.
kpn eerst moet kijken wie het geweest is, dan moet er een afspraak gepland worden in de agenda van de betreffende aannemers. waardoor er vaak wel een weekkie over heen gaat.

en ja inderdaad dat is voor de klanten erg betreurend, en het zou mooi zijn als dit anders kon ( waar we momenteel al bijna een jaar mee bezig zijn om een oplossing te creeren).

@harpoo ik heb je een pm gestuurt. kijk eens of je het na kan kijken.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 27 2012 00:24:36:
@jo3i als oud mederwerker, zou jij ook moeten weten dat stap 58 in 95 % van de gevallen al is vervangen en bijna niet meer bestaat.
fec fouten en hec fouten kunnen komen door defecte poort, bekabeling ondergronds enzo voort

tevens weet je ook als oud mederwerker, dat KPN tegenwoordig bijna alles uit besteed en als 1 van de aannemers iets verkeerd doet of te vroeg of zelfs te laat.
kpn eerst moet kijken wie het geweest is, dan moet er een afspraak gepland worden in de agenda van de betreffende aannemers. waardoor er vaak wel een weekkie over heen gaat.

en ja inderdaad dat is voor de klanten erg betreurend, en het zou mooi zijn als dit anders kon ( waar we momenteel al bijna een jaar mee bezig zijn om een oplossing te creeren).

@harpoo ik heb je een pm gestuurt. kijk eens of je het na kan kijken.
Gewijzigd door field engineer op 27 augustus 2012, 00:24
 
Jo3i
@field engineer: stap58 is in de wijk waar ik woon(flats) nog overal te vinden, niet 1 flat is gesaneerd, dus 100% aanwezig, zo is het ook elders in vele flats(een aantal met een van je collega's gecheckt). De oude dro asl zitten er dus ook nog steeds, saneren zal ook voorlopig niet gebeuren. Waarom zou ik anders op de KPN site geen hogere snelheid kunnen bestellen?
Toen ik naar deze flat verhuisde een paar jaar geleden werd ook mijn adsl netjes op die dag verhuisd, alleen de kwaliteit heb ik in mijn vorige reactie al beschreven.

Een KPN-monteur ondergronds had niet eens een sleutel van de ruimte waar de invoer zit en moest nog eens terug komen.

KPN presteert het nog wel om op naam een folder toe te sturen om over te gaan naar alles in 1, wat gewoon nonsens is, IPB werkt en daar is alles mee gezegd.
Wat aannemers betreft heeft men daar toch geen boodschap aan, KPN verkoopt en levert.
Maar uiteindelijk is de klant steeds weer de dupe van de werkwijze bij KPN.
Persoonlijk heb ik met werk buiten nooit te maken gehad, al wat jaren met pensioen en verbaas me hier steeds weer over wat klanten meemaken.

@Harpoo: over het zonder adsl/tv zitten een brief schrijven met wat je overkomen is naar klantenreacties in A'dam en compensatie vragen voor de tijd dat je zonder adsl zat.
 
Harpoo
Hallo,
Ja ik ben nog bezig maar even bij praten.
Ik heb nog niet aan al jullie verzoeken gewerkt maar dat vond ik na het telefoontje vandaag 28/8 niet nodig.
Ik merk dat jullie thuis zijn in de materie maar ik legf het weer uit met mijn eigen woorden en die begrijpen jullie wel denk ik.
Ik kreeg een mail en er werd gevraagd of ik storing had e.d. op de tv en of kpn mij mocht bellen.
Zoals jullie weten heb ik eigenlijk geen storing meer maar langzaam internet. Dus ik vul gewoon in dat ik storing heb en denk laat ze maar bellen
Ik wordt gebeld vertel het hele verhaal en de man dit keer zegt dat er een monteur zou bellen en eventueel een langs zou komen als ik het er mee eens was. Ik zeg oké.
Vandaag belt er iemand. Ik probeer te vertellen wat ik denk dat belangrijk is.
Mijn snelheid was 15,5 up - 1,5 down. Te weinig vond de medewerker en ik haalde niet wat ik moest halen ook o.a. vanwege de afstand. Van adsl naar vdsl leverde in mijn geval niks of bijna niks aan snelheid op.
Nu komt er een monteur. Hij gaat 2 lijnen samen voegen en dan zou ik dubbele snelheid van nu krijgen.
Dus naar 31 down - 3 up snelheid tevreden ben ik hier eigenlijk niet mee maar voorlopig is het voor mij acceptabel.
Eigenlijk vraag ik mij af omdat ik ergens gehoord of gelezen heb dat er volgens een nieuw wetsvoorstel de provider niet minder dan 10% te weinig mocht leveren. Ik denk dan bestaat een klant nog wel!
Als ik weer verder ben zal ik jullie de rest laten weten en ik hoop dat het dan de laatste keer zal zijn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Waardeloos', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel draadloos via Experiabox V8 waardeloos! KPN Glasvezel diensten : 2 04 mrt 2014
Advertentie