obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Sonos-muzieksysteem
mvandenbrule
Goedemiddag,

gisteren is hier de basisinstallatie m.b.t. alles-in-1 glasvezel uitgevoerd. Vervolgens heb ik alles aangesloten en werkt prima. Op 1 ding na.

Ik gebruik spotify icm een Sonos Play 5.
De bridge is verbonden (bedraad) met de Experiabox V8. Vervolgens moet de bridge draadloos contact maken met de box (play 5).
Binnen het netwerk wordt de bridge goed herkent, er kan echter geen verbinding meer worden gemaakt met de box.
Op internet ben ik al wel een mogelijke oplossing tegengekomen door de wifi van Experiabox uit te schakelen en wifi te laten verlopen via een op de Experiabox aangesloten router. Maar persoonlijk lijkt me dat een beetje een "lap"-oplossing, want de bron van het probleem is nog niet opgelost.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt.

Groet, Maarten
 
tavm
Halo,
Heb je ook een IP adres voor je Sonos 5 in de router ?
Ik had laatst problemen en die waren over na een reset van de Sonos 5
 
ecrins
Lijkt op een soortgelijk probleem
Sinds kort ben ik overgestapt naar glasvezel van KPN en maak gebruik van de experiabox, waarna het niet meer mogelijk is om muziek te streamen naar het sonos systeem.
De Sonos Bridge is achter de experiabox aangesloten. Connectie met de Play3 en Play5 is geconfigureerd en dit lijkt goed te gaan.
Echter zodra ik met Spotify of AUPEO! of tunedin radio muziek probeer te streamen is dit niet mogelijk. Via Spotify is het niet mogelijk om te zoeken, en komt met de melding kan niet bladeren door muziek. Vanaf de IPad2 en laptop geprobeerd om het werkend te krijgen, echter zonder resultaat.
Wellicht dat iemand mij verder kan helpen met een oplossingrichting.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 02 2012 18:17:17:
Het probleem is opgelost met support van de Sonos Helpdek.

Oplossing. Nadat de KPN Experiabox geplaatst is, moeten de SONOS Bridge en Play speakers van de stroom afgehaald worden. Dit om er voor te zorgen dat IP adressen van de oude router worden gewist.
Daarna eerst de SONOS Bridge aan de Experiabox koppelen en dan pas de Play speakers. Verder dient Streaming in Windows aangezet te worden Windows Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Netwerkcentrum\Geavanceerde instellingen voor delen Mediastreaming ON.

Prima geholpen door de Sonos Support desk te bereiken op: 0800 0234 361 (gratis) dmv remote support tool (Remote Assist) http://www.sonos.com/support/assist/, waarmee het scherm overgenomen kan worden voor Online troubleshooting.
Gewijzigd door ecrins op 02 oktober 2012, 18:17
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sonos-muzieksysteem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Sonos bridge niet te koppelen Hardware instellingen : 4 23 feb 2013
Sonos vraagt om gebruikersnaam en wachtwoord Helpdesk : 2 08 jan 2013
Advertentie