obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid
umpire
Beste experts,

Graag jullie advies in deze.

Mijn abonnement is in februari 2010 verhoogd van 8 Mb/s naar 16 Mb/s.
Recentelijk is mijn abonnment aangepast in "Alles-in-één Standaard" dit zou betekenen dat ik gebruik zou kunnen maken van 40 Mb/s.

Ik maak gebruik van de SpeedTouch 780 (7.4.32.7) en de Motorola 1960 als decoder voor ITV.

Specs SpeedTouch:
DSL Connection
Link Information
Uptime: 0 days, 0:05:09
DSL Type: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.028 / 15.344
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 2,75 / 101,54
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 7,5 / 18,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 6,5 / 6,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 124 / 0


Afstand Centrale
Via http://www.speedtest.nl/adsl/default.asp?txtPostcode=2905XN is mijn afstand 731m
Via http://www.snelpchulp.nl/adsl-bereken-afstand-tot-centrale is mijn afstand 1399 m

Afstand tot de centrale is ongeveer tussen de:
1.112 KM en de 1.279 KM
attenuation downstream:15.344
de maximale snelheid voor deze afstand is ongeveer 22 Megabit


Gemeten snelheid
4/5/2012 1:04 PM GMT

10.08 Mb/s
0.83 Mb/s
25 ms
Rotterdam
< 50 mi


Vragen
Wat is gezien bovenstaande info de maximale D/U snelheid?
Kloppen de cijfers met mijn abonnement?
Kan ik de Motorola omruilen voor de 1963. Nee? en als ik ander abonnement afsluit dan wel?

Hartelijk dank voor de genomen moeite.

mvg
 
Henk2304
Je modem geeft een maximale bandbreedt aan van: "Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.028 / 15.344
", dus 15 Mb/s. Daar ga je nooit boven komen, wat voor pakket je ook van KPN afneemt. Let op, KPN geeft alleen aan wat binnen een pakket de maximale snelheid kan zijn, ze geven nooit een gegarandeerde snelheid. Als je de snelheidsmeting heb gedaan terwijl je TV aanstond gaat de bandbreedte van de TV er nog van af, dus de ongeveer 10 Mb/s die je gemeten hebt kan in dat geval aardig kloppen.

Natuurlijk kun je proberen om je 1960 te laten vervangen door een 1963. Daarmee krijg je een hard disk waarmee je kunt opnemen (à € 4/maand). Het Opnemen-pakket (à € 5/maand) biedt meer opnamemogelijkheden en kan ook met de 1960. Alleen als je herhaalde opnames wilt programmeren moet je een 1963 hebben, dat kan het Opnemen-pakket niet, maar dat heb je nu met een 1960 ook niet. De 1963 biedt ook de mogelijkheid van live pauzeren en terugspoelen in het actuele programma (daar is wel de harde schijf van de 1963 voor nodig). Als je een 1963 hebt icm. het Opnemen-pakket met je wel ff opletten dat ze je niet dubbel in rekening brengen (€ 4 voor lokaal opnemen en € 5 voor het Opnemen-pakket); gebeurt dat wel dan is een telefoontje naar de helpdesk voldoende om dat te laten corrigeren. Inmiddels heeft KPN al weer een nieuwe settopbox, maar het nummer daarvan weet ik zo niet uit m'n hoofd.
Voor de bandbreedte en dus de maximum internetsnelheid zal er geen verschil zijn tussen een 1960 en een 1963.
L8r, Henk
 
umpire
Bedankt. De tv stond aan dus ik zal nog wel even een nieuwe speedtest maken.

Wat is er voor nodig om demaximale bandbreedte te verhogen ?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 10 2012 10:41:08:
Zojusit weer een speedtest gedaan met de motorola ontvanger uitgeschakeld:

Down: 13.20 Mbps
UP: 08.87 Mbps
Ping: 21 ms

Blijft mijn vraag: Wat is er voor nodig om demaximale bandbreedte te verhogen, zoals deze staat aangegeven in het modem:
DSL Connection
Link Information
Uptime: 0 days, 0:05:09
DSL Type: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.028 / 15.344
Gewijzigd door umpire op 10 april 2012, 10:41
 
Henk2304
De maximale banbreedte kun je zelf niet zo makkelijk verhogen. Dat hangt van veel factoren af, zoals de afstand van het modem tot de centrale en de kwaliteit van de kabels.

Ik ben zelf nog steeds van plan om het modem in de meterkast te zetten, zodat er slechts 20 cm kabel uit de lasdop gebruikt wordt. Nu is het modem aangesloten op de 4-polige steker in de woonkamer; naar verluid een tamelijk trefzekere verlaging van de maximum snelheid, maar zeker weet ik dat ook niet. Ik denk dan maar dat als ik ooit iets met pair bonding wil (of misschien over 10 jaar of zo wel een keer glasvezel, als ze ontdekt hebben dat wij ook nog bestaan) het alvast makkelijk is dat alles in de meterkast zit. Maar dan moet er eerst wel een stopcontact komen (dat schiet nog niet op).
L8r, Henk
 
umpire
Het ligt dus aan het modem/router. Is het mogelijk deze dan te vervangen zodat deze hogere snelheden aan kan?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Wat is de maximale snelheid op 4G internet? KPN Buitengebied Snelheid : 1 04 mei 2017
Advertentie