obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe interface voor Interactieve TV in 2012
Giant2000
Zoals jullie hebben kunnen lezen in het Interactieve TV krantje gaat KPN in de loop van dit jaar de interface van Interactieve TV vernieuwen. Hoog tijd, want de menustructuur begint er zoalngzamerhand wat dedateerd uit te zien.
Om een idee te krijgen hoe het eruit gaat zien: de software staat al op de de nieuwste tuners, de Motorola 1853.

Nieuwsgierig? Neem dan even een kijkje in de nieuwe handleiding op:
http://www.kpn.com/prive/service/hand...ingen.htm#

Zijn er al leden die de nieuwste software hebben laat dan hier je ervaringen zien.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 28 2012 10:20:52:
Van een ander forum las ik dat de nieuwe firmware vanaf 16 april wordt uitgerold Smile
Gewijzigd door Giant2000 op 28 maart 2012, 10:20
 
Henk2304
'k Heb ff in de online gebruiksaanwijzing gebladerd. Helaas zie ik nergens de mogelijkheid om herhaalde opnames (b.v. iedere werkdag Lingo van 19.00-19.30 uur) te programmeren. Afgezien van de andere interface zie ik eigenlijk alleen maar een groene streep in de gids die aangeeft hoe laat het is tov. de programma's die worden uitgezonden. Verder eigenlijk niets echt nieuws. Als de nieuwe firmware alleen maar een ander smoeltje is, zou ik zeggen laat maar.
L8r, Henk
 
Giant2000
Het betreft hier natuurlijk nog de versie van de oude software in een nieuw jasje gestoken, de 1853 heeft op dit moment dezelfde functies als de 1960 en de 1963. Met de uitrol van de nieuwste software worden alle tuners weer gelijk getrokken en is de kans groot dat er weer een aantal verbeteringen inzitten.
Over het herhaald opnemen is sinds de invoeren van het Opnemen Pakket al zoveel gesproken dat ik mij niet kan voorstellen dat dit niet is opgenomen. Wat ook een mogelijkheid is dat je niet alleen herhaald op een vaste tijd en vaste zender kan instellen, maar dat programma's automatisch herkend worden in de gids en deze zo automatisch worden opgenomen.
Dat wil zeggen: alle afleveringen van Lingo, of deze nou op Nederland 1 of Best 24 worden uitgezonden.
Deze functie kent het Windows Media Center namelijk ook al jaren.
Of deze functie er ooit komt laat KPN niet los. maar technisch is heel veel mogelijk.
 
Stripheld
De insteltijd van het op standby zetten van de ontvangen. Standaard is dit 1,2,3 of 4 uur. Dit moet ook ingesteld kunnen worden op nooit. Het is van de gekke dat na 4 uur de ontvanger automatisch uigeschakeld wordt, of je nu tv kijkt of radio luistert.
Hiervoor graag op korte termijn een update voor doorvoeren, het is namelijk erg hinderlijk.
De ontvanger zit vaak vast, en soms erg traag met het doorlopen van de menu's. Misschien dat dit in dezelfde update meegenomen kan worden.
Uiterlijk erg mooi, ik heb psoonlijk liever wat minder mooi maar wel een goed werkend apparaat.
 
Henk2304

Quote

Stripheld schreef:
Uiterlijk erg mooi, ik heb psoonlijk liever wat minder mooi maar wel een goed werkend apparaat.

Mijn idee!!
L8r, Henk
 
Giant2000
We gaan het zien. Vanaf vandaag zou de nieuwe uitrol gaan beginnen.
 
Henk2304
Gaat KPN dat "zomaar" over ons uitgieten? Die paar regels in de laatste nieuwsbrief lijken mij voor de meeste gebruikers nauwelijks voldoende om een stortvloed aan helpdeskvragen te voorkomen. Ik zou op z'n minst een nieuwe gebruikshandleiding verwachten of in ieder geval een melding met daarin de officiƫle aankondiging en de plaats waar je zo'n handleiding (als PDF) kunt downen. Voor de meeste bezoekers van dit forum zal dat wel niet een al te groot probleem zijn maar heel veel (iTV) gebruikers komen nooit op een forum laat staan dat ze weten waar ze een handleiding kunnen vinden.
L8r, Henk
 
bkokkelmans
Is die nieuwe interface al uitgerold? Ik neem aan dat ik dan de tunes even moet resetten om de nieuwe software te activeren of gaat dit automatisch?
gr. Bas
 
Giant2000
Nee hoor, dat gaat volledig automatisch, de tuner wordt 's nachts vanzelf herstart, ook al staat deze op standby.
De laatste update is afgelopen nacht afgerond, maar ik heb geen zichtbare wijzigingen gemerkt dus het zal voornamelijk een "onder de motorkap" update zijn. Hier en daar dus wat bugs aangepakt. Ik hoop dat de HERVATTEN functie bij opnames bug is opgelost en misschien is er wat veranderd aan de Belgische zenders want die kan ik sinds vandaag niet meer programeren via www.itvonone.nl en de Android app op mijn smartphone.
 
Henk2304
Hoe kan ik zien of ik de update al heb? Wat zou er verbeterd moeten zijn? Herhaald opnemen heb ik in ieder geval (nog?) niet.
L8r, Henk
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe interface voor Interactieve TV in 2012', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Nieuwe app KPN ITV blijft maar laden. KPN Glasvezel diensten : 7 28 apr 2018
Wel interactieve tv geen internet. Helpdesk : 2 10 mrt 2017
interactieve tv Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 2 16 feb 2017
regelmatig storing interactieve tv KPN Televisie Storing : 2 16 feb 2017
Advertentie